Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Fiziksel Tip ve Rehabilitasyon(yüksek Lisans) > ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II İkinci düzey SBO 402 8 10.00 10.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ABDULLAH SAYDAM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ABDULLAH SAYDAM,PROF. DR. CEVDET KIRPIK, PROF. DR. MUSTAFA ÖZTÜRK, PROF. DR. ELVAN YALÇINKAYA, DR. ÖĞR. ÜYESİ TUĞBA KAFADAR, DR. ÖĞR. ÜYESİ GÖKHAN EŞEL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze, uygulama
Dersin amacı Bu dersin amacı öğretmen adaylarını öğretmenlik uygulamasına hazırlamak amacıyla uygulama okullarında çeşitli etkinliklere katarak, onlarda ders planı yapma, öğretim etkinlikleri tasarlama ve uygulama, okulda gün boyunca yapılan eğitim-öğretim faaliyetlerini gözlemleme, uygulama ve raporlaştırma becerileri geliştirmektir.
Dersin tanımı Uygulama okulunda bir gün içinde yapılacak işleri belirleme, bir günlük plan hazırlama (planın gerektirdiği ortam, materyal ve ölçme araçlarını hazırlama) , hazırladığı planı ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama, bir öğrenci için istenmeyen davranışları yönetme planı hazırlama, uygulama ve değerlendirme, bu dersteki uygulamalar ile ilgili özdeğerlendirme raporu doldurma, portfolyo hazırlama.

Dersin içeriği
1- Planlama
2- Uygulama okulunda bir gün içinde yapılacak işleri belirleme
3- Bir günlük planın gerektirdiği materyal ve ölçme araçlarını hazırlama
4- Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
5- Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
6- Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
7- Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
8- Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
9- Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
10- Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
11- Bir öğrenci için istenmeyen davranışları yönetme planı hazırlama
12- Hazırlanan planı uygulama ve değerlendirme
13- Uygulamalar ile ilgili öz değerlendirme raporu doldurma
14- Portfolyo hazırlama.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Uygulama okullarındaki öğretme-öğrenme faaliyetlerini gözlemler.
2- Ders planı hazırlar ve sınıfta uygular.
3- Sınıf yönetimi becerilerini gerçek sınıflarda uygular.
4- Portfolyo hazırlama bilgi ve becerisi kazanır.
5- Öz değerlendirme raporları hazırlar.
6- Öğretmenlik mesleğine yönelik becerileri kazanır.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 14 6 84
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 4 56
Toplam iş yükü     262
AKTS     10.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 14 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Öğretmenlik Uygulaması Yönergesi.

Ders ile ilgili dosyalar