Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Mikrobiyoloji (yüksek Lisans) > GIDA KAYNAKLI BAKTERİYEL ENFEKSİYONLAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GIDA KAYNAKLI BAKTERİYEL ENFEKSİYONLAR İkinci düzey VBH 543 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Bu dersi almak için gerekli özel bir şart bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HARUN HIZLISOY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. HARUN HIZLISOY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Ders öğretim üyeleri tarafından teorik olarak yapılacaktır. Teorik derslerde slayt ve barkovizyon gibi görsel araçlar kullanılarak öğrencinin derse olan dikkatini sürdürmesi sağlanacaktır. Pratik uygulamalarda ise Anabilim dalı laboratuarları imkanları kullanılacaktır.
Dersin amacı Bakteri ve gıda ilişkilerini açıklamak, gıdalarda indikatör ve patojen bakteriler hakkında bilgi vermek, gıda kaynaklı bakteriyel hastalıklar ve nedenlerini açıklamak, gıda muhafaza ilkelerinin bakteriyel gelişme üzerine etkisini kavratmak, gıdalarda bakteriyel bozulmalar ve patojen bakterilerin gıdalarda neden olduğu değişimler ve muhafaza yöntemleri hakkında bilgi vermek ve fermentasyonda rol oynayan bakterileri tanıtmak amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Gıdalarda buluna ya da sonradan gıdalara bulaşan mikroorganizmalar içerisinde en önemli kısmını oluşturan bakterileri, gıdalar üzerindeki etkisini ve bunları tüketen insanlarda oluşturduğu hastalıkları inceleyen bir derstir

Dersin içeriği
1- Gıda Hijyeni ve Mikrobiyolojisine Giriş
2- Dünyada Gıda Üretimi, Tüketimi ve Sorunları
3- Gıdaların mikrobiyel Ekolojisi
4- Hayvansal Gıdalardan Kaynaklanan Sağlık Riskleri
5- Gıda Kaynaklı Enfeksiyon ve İntoksikasyonlar
6- Salmonella spp. ve Campylobacter spp. kaynaklı gıda enfeksiyonları
7- Escherichia coli ve Yersinia enterocolitica kaynaklı gıda enfeksiyonları
8- Ara sınav
9- Shigella spp. ve Brucella spp. kaynaklı gıda enfeksiyonları
10- Vibrio spp. kaynaklı gıda enfeksiyonları
11- Aeromonas hydrophila ve Plesiomonas Shigelloides kaynaklı gıda enfeksiyonları
12- Listeria monocytogenes ve Staphylococcus aureus kaynaklı gıda enfeksiyonları
13- Clostridium spp. kaynaklı gıda enfeksiyonları
14- Bacillus cereus ve Enterococcus spp. kaynaklı gıda enfeksiyonları
15- Diğer zoonotik bakteri kaynaklı gıda enfeksiyonları
16- Yarı Yıl sonu sınavı
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bakteri ve gıda ilişkilerini açıklamak
2- Gıdalarda indikatör ve patojen bakteriler hakkında bilgi vermek
3- Gıda kaynaklı bakteriyel hastalıklar ve nedenlerini açıklamak
4- Gıda muhafaza ilkelerinin bakteriyel gelişme üzerine etkisini kavratmak
5- Gıdalarda bakteriyel bozulmalar ve patojen bakterilerin gıdalarda neden olduğu değişimler ve muhafaza yöntemleri hakkında bilgi vermek
6- Fermentasyonda rol oynayan bakterileri tanıtmak amaçlanmaktadır.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bakteriyoloji, viroloji, mikoloji ve immünoloji alanında kanıta dayalı ve güncel bilgi ve beceriler kazanmak.
2- Bilimsel araştırmalar için kanıta dayalı bilgiyi kullanmak.
3- Mikrobiyoloji alanında projeler geliştirmek.
4- Bilimsel araştırma sonuçlarını analiz edebilmek.
5- Bilimsel istatistiksel değerlendirmeleri irdeleyebilmek.
6- Bilimsel çalışmada etik prensiplerinin önemi hakkında farkındalık kazanmak.
7- Bilimsel bilgiye ulaşmak için kütüphane ve e-kaynakları kullanmak.
8- Mikrobiyoloji alanıyla ilgili cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak.
9- Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanmak.
10- Bilimsel okumalar ve araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri ulusal ve uluslararası alanda sunabilmek.
11- Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapmak.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 3 30
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 3 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     196
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Gıda Hijyeni ve Mikrobiyolojisi, İrfan EROL
Yardımcı Kaynaklar İnternet kaynakları

Ders ile ilgili dosyalar