Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veter. Besin Hijyeni ve Tek. (yüksek Lisans) > GIDA KAYNAKLI BAKTERİYEL ENFEKSİYONLAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GIDA KAYNAKLI BAKTERİYEL ENFEKSİYONLAR İkinci düzey VBH 543 Seçmeli 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Bu dersi almak için gerekli özel bir şart bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HARUN HIZLISOY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. HARUN HIZLISOY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Ders öğretim üyeleri tarafından teorik olarak yapılacaktır. Teorik derslerde slayt ve barkovizyon gibi görsel araçlar kullanılarak öğrencinin derse olan dikkatini sürdürmesi sağlanacaktır. Pratik uygulamalarda ise Anabilim dalı laboratuarları imkanları kullanılacaktır.
Dersin amacı Bakteri ve gıda ilişkilerini açıklamak, gıdalarda indikatör ve patojen bakteriler hakkında bilgi vermek, gıda kaynaklı bakteriyel hastalıklar ve nedenlerini açıklamak, gıda muhafaza ilkelerinin bakteriyel gelişme üzerine etkisini kavratmak, gıdalarda bakteriyel bozulmalar ve patojen bakterilerin gıdalarda neden olduğu değişimler ve muhafaza yöntemleri hakkında bilgi vermek ve fermentasyonda rol oynayan bakterileri tanıtmak amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Gıdalarda buluna ya da sonradan gıdalara bulaşan mikroorganizmalar içerisinde en önemli kısmını oluşturan bakterileri, gıdalar üzerindeki etkisini ve bunları tüketen insanlarda oluşturduğu hastalıkları inceleyen bir derstir

Dersin içeriği
1- Gıda Hijyeni ve Mikrobiyolojisine Giriş
2- Dünyada Gıda Üretimi, Tüketimi ve Sorunları
3- Gıdaların mikrobiyel Ekolojisi
4- Hayvansal Gıdalardan Kaynaklanan Sağlık Riskleri
5- Gıda Kaynaklı Enfeksiyon ve İntoksikasyonlar
6- Salmonella spp. ve Campylobacter spp. kaynaklı gıda enfeksiyonları
7- Escherichia coli ve Yersinia enterocolitica kaynaklı gıda enfeksiyonları
8- Ara sınav
9- Shigella spp. ve Brucella spp. kaynaklı gıda enfeksiyonları
10- Vibrio spp. kaynaklı gıda enfeksiyonları
11- Aeromonas hydrophila ve Plesiomonas Shigelloides kaynaklı gıda enfeksiyonları
12- Listeria monocytogenes ve Staphylococcus aureus kaynaklı gıda enfeksiyonları
13- Clostridium spp. kaynaklı gıda enfeksiyonları
14- Bacillus cereus ve Enterococcus spp. kaynaklı gıda enfeksiyonları
15- Diğer zoonotik bakteri kaynaklı gıda enfeksiyonları
16- Yarı Yıl sonu sınavı
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bakteri ve gıda ilişkilerini açıklamak
2- Gıdalarda indikatör ve patojen bakteriler hakkında bilgi vermek
3- Gıda kaynaklı bakteriyel hastalıklar ve nedenlerini açıklamak
4- Gıda muhafaza ilkelerinin bakteriyel gelişme üzerine etkisini kavratmak
5- Gıdalarda bakteriyel bozulmalar ve patojen bakterilerin gıdalarda neden olduğu değişimler ve muhafaza yöntemleri hakkında bilgi vermek
6- Fermentasyonda rol oynayan bakterileri tanıtmak amaçlanmaktadır.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4- Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6- Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7- Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 3 30
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 3 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     196
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Gıda Hijyeni ve Mikrobiyolojisi, İrfan EROL
Yardımcı Kaynaklar İnternet kaynakları

Ders ile ilgili dosyalar