Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BUĞDAYGİL YEM BİTKİLERİ |
Birinci düzey |
TAB 301 |
Zorunlu |
5 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MAHMUT KAPLAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MAHMUT KAPLAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Araş.Gör. Onur OKUMUŞ
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Buğdaygil yem bitkilerinin tanınması, teşhisi ve yetiştiriciliği konularında temel düzeyde bilgi ve beceri kazandırmak
|
Dersin tanımı
|
Ayrıklar, çimler, bromlar, domuz ayrıkları, yumaklar, salkımotu ve silajlık mısır gibi buğdaygillerin Türkiye ve dünyadaki durumu, tarım sistemleri, hayvan beslemede ve toprak-su muhafazasındaki önemi, kullanımları, botanik özellikleri, toprak ve iklim istekleri, ekim, gübreleme, sulama, yabancı, hastalık ve zararlı kontrolü, tohum üretimi, hasat ve depolama
|
1- |
Buğdaygiller Familyasının tanıtımı ve buğdaygiller ile baklagiller arasındaki farklar
|
2- |
Buğdaygillerin genel özellikleri, ekolojik ve fizyolojik prensipler
|
3- |
Ayrık cinsi ve otlak ayrığı (Agropyron cristatum)
|
4- |
Yüksek otlak ayrığı (A. elongatum)
|
5- |
Mavi ayrık (Agropyron intermedium)
|
6- |
Köpek dişi (Cynodon dactylon)
|
7- |
Avena, Hordeum, Koeleria ve Agrostis cinsleri
|
8- |
Çimler (Lolium multiflorum ve L. perrene)
|
9- |
Domuz ayrığı (Dactylis glomerata)
|
10- |
Kılçıksız brom (Bromus inermis)
|
11- |
Yüksek çayır yumağı (Festuca arundinacea) ve diğer yumak türleri
|
12- |
Silajlık bitkiler ve mısır (Zea mays)
|
13- |
Darılar (Panicoiedeae)
|
14- |
Kocadarı (Sorghum vulgare) ve sudan otu (Sorghum sudanense)Bataklık yem kanyaşı (Phalaris arundinaceae)
|
15- |
Final Sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenciler;buğdaygil yem bitkileri tarımının sorunları ve çözüm önerileri ile ilgili yorum yapabilirler
|
2- |
Başlıca buğdaygil yem bitkisi türlerini morfolojik özelliklerinden teşhis edebilirler
|
3- |
Buğdaygillerin hayvan besleme, toprak muhafaza ve tarım sistemlerindeki önemini bilirler
|
4- |
Buğdaygillerin besleme değeri, yarayışlılığı, avantaj ve dezavantajlarını bilirler
|
5- |
Buğdaygillerin yetiştiricilik tekniklerini bilirler
|
6- |
Buğdaygillerin otların depolanmasını bilirler
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Temel Bilimler, Ziraat Mühendisliği ve Tarla Bitkileri disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Ziraat Mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi
|
|
2- |
Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karmaşık problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
|
|
3- |
Tarla Bitkileri alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü eldeki imkanlar dahilinde ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini kullanma ve uygulama becerisi
|
|
4- |
Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme, geliştirme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
|
|
5- |
Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
|
|
6- |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
|
|
7- |
Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama ve yorumlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
|
|
9- |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
|
|
10- |
Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık;
|
|
11- |
Sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık
|
|
12- |
Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
4
|
4
|
16
|
Ödevler
|
1
|
10
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Ara sınavlar
|
1
|
10
|
10
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
115
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Serin, Y., M. Tan, 1998. Buğdaygil Yembitkileri. Atatürk Üniv. Yay. No: 859, Ziraat Fak. Yay. No: 334, Ders Kit. No: 81, Erzurum, 172 s.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Açıkgöz, E., 1991. Yembitkileri. Uludağ Üniversitesi Yay. No : 633.2, Bursa, 456 s. Ahlgren, G.H., 1956. Forage Crops. McGraw-Hill Book Company. Inc. USA, 536 p. Akyıldız, A.R., 1983. Yemler Bilgisi ve Teknolojisi. Ankara Üniv. Ziraat Fak. Yay. No: 868, Ders kitabı No : 234, Ankara, 411 s. Bean, E.W., 1978. Principles of Herbage Seed Production. Welsh Plant Breeding Station, Technical Bul. No : 1, Second Edition, 149 s. Gençkan, S., 1983. Yembitkileri Tarımı. Ege Üniv. Ziraat Fak. Yay. No : 467, İzmir, 519 s. Heath, M.E., D.S. Metcalfe and R.F. Barnes, 1975. Forages. The Iowa State Univ. Press. (Third Edition), Iowa, USA, 755 p. Manga, İ., Z. Acar ve İ. Ayan, 1995. Baklagil Yembitkileri. Ondokuz Mayıs Üniv. Ziraat Fak., Ders Notu No : 7, Samsun, 342 s. Miller, D.A., 1984. Forage Crops. McGraw-Hill Book Company, USA, 529 p. Tosun, F., 1974. Baklagil ve Buğdaygil Yembitkileri Kültürü. Atatürk Üniv. Yay. No : 242, Ziraat Fak. Yay. No : 123, Ders Kitapları Seri No : 8, Erzurum, 300 s. Uluocak, N., 1984. Toprak Koruması ve Yem Niteliği Bakımından Türkiye'nin Önemli Doğal Otlak Bitkileri. II. Baklagiller. İstanbul Üniv. Yay. No : 3198, Orman Fak. Yay. No : 358, İstanbul, 159 s. Barnes, R.F., C.J. Nelson, M. Collins, K.J. Moore, 2005. Forages. 6th Edition, Iowa State Univ. Press, USA.
|
Ders ile ilgili dosyalar
|
|
İndir
| | https://avesis.erciyes.edu.tr/mahmutk/dokumanlar |
|
|