Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Endüstri Mühendisliği > MESLEKİ JAPONCA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MESLEKİ JAPONCA Birinci düzey JDE414 8 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Japonca
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. AYHAN KUŞÇULU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SHUICHI KUCHIKATA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı iş ve seyahat yaparken Japonca konuşma ve davranışları öğretmek
Dersin tanımı iş yaparken, keigo kullanarak Japon biri gibi davranma; seyahat ederken ise yine keigo kullanarak rehberlik etmek

Dersin içeriği
1- Tekrar 1 Sonkeigo
2- tekrar 2 Kenjyougo
3- Tekrar 3 iroiro na keigo
4- keigo konuşarak: virtual tour keigo wo tsukatta speech 1
5- keigo konuşarak: virtual tour keigo wo tsukatta speech 2
6- MESLEKİ JAPONCA 1 aisatsu to meeting
7- Vize
8- MESLEKİ JAPONCA 2 business person toshite no manner
9- MESLEKİ JAPONCA 3 denwa
10- MESLEKİ JAPONCA 4 mail
11- MESLEKİ JAPONCA 5 nihonjin to hataraku
12- MESLEKİ JAPONCA 6 tour guide toshite no chisiki
13- MESLEKİ JAPONCA 7 tour guide toshite no manner
14- MESLEKİ JAPONCA 8 Discussion
15- Final
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- kibar ifadeleri anlar
2- sunum için slayt hazırlayabilir
3- slayt kullanarak kibar sunum yapabilir
4- keigo kullanarak çeşitli uzun konuşmalar yapabilir
5- bir iş adamı gibi konuşma yeteneği kazanır
6- telefonda konuşma ifadelerini anla ve kullanır
7- Japonlarla iş yaparken neyin gerekli olduğunu kavrar
8- iş üzerine elektrikli posta yazabilir
9- rehberlik hakkında bilgi edinir
10- bir tur rehberinin davranışlarını anlar

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 2 4 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     106
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Shigoto no nihongo bijinesu mana hen
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar