Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
PROTOZOONLAR |
Üçüncü düzey |
PAR 602 |
|
1 |
8.00 |
8.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. SALİH KUK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
ARAŞ GÖR ÜLFET ÇETİNKAYA, ARAŞ GÖR MERVE YÜRÜK
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik ve pratik
|
Dersin amacı
|
Öğrencilere protozoonlar hakkında temel bilgileri aktarmak.
|
Dersin tanımı
|
Tıbbi öneme sahip olan protozoonların morfolojisi, hayat döngüsü ve tanısı ile ilgili konularda bilgileri verir.
|
1- |
Intestinal protozoa: Amoeba I
|
2- |
Intestinal protozoa: Amoebas II
|
3- |
Intestinal protozoa: flagellates and ciliates
|
4- |
Intestinal protozoa: Coccidia and Microsporidia
|
5- |
Urogenital system protozoa
|
6- |
Tissue protozoa Toxoplasma gondii
|
7- |
Tissue protozoa: Pneumocystis carinii
|
8- |
Blood protozoa: Plasmodium sp.
|
9- |
Blood protozoa: Plasmodium sp. II
|
10- |
Blood protozoa: Babesia sp.
|
11- |
Tissue flagellates: Leishmania sp. I
|
12- |
Tissue flagellates: Leishmania sp. II
|
13- |
Blood and tissue flagellates: Trypanosoma sp. I
|
14- |
Blood and tissue flagellates: Trypanosoma sp. II
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Intestinal protozoonlar: Amipler hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
|
2- |
Intestinal protozoonlar: Kamçılılar ve kirpikliler hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
|
3- |
Intestinal protozoonlar: Coccidia ve Microsporidia hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
|
4- |
Urogenital sistem protozoonları hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
|
5- |
Doku protozoonları: Toxoplasma gondii hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
|
6- |
Doku protozoonları: Pneumocystis carinii hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
|
7- |
Kan protozoonları: Plasmodium sp.hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
|
8- |
Kan protozoonları: Babesia sp.hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
|
9- |
Doku kamçılıları: Leishmania sp. hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
|
10- |
Kan ve doku kamçılıları: Trypanosoma sp. hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Nitelikli bilim insanı olur,
|
|
2- |
Histoloji ve embriyolojinin temel kavram ve kuramlarını kullanabilecek bilgi birikimine sahip olur,
|
|
3- |
Bilimsel bir çalışmayı planlayıp yürütebilir,
|
|
4- |
Bilim, insan ve hayvan etiğine uygun tutum ve davranışları benimser,
|
|
5- |
Işık mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütebilir,
|
|
6- |
Elektron mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütebilir,
|
|
7- |
Bilim dalı kapsamında temel, immunohistokimyasal ve özel teknikleri uygulama bilgi ve becerisine sahip olur,
|
|
8- |
Eğitim ve öğretim becerisine sahip olur,
|
|
9- |
Araştırma sonuçlarını bilimsel bir şekilde tartışır, sunar ve yayınlayabilir,
|
|
10- |
Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
|
|
11- |
Karşılaşılan problemlere çözüm üretebilir.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
11
|
132
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
8
|
8
|
64
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
198
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
70
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
70
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Saygı G, 1998. Temel Tıbbi Parazitoloji, Baskı Esnaf Ofset Matbaacılık, Sivas
Bogitsh BJ, Cheng TC; Human Parasitology, Academic press, Sandiago, California, 1998
|
Yardımcı Kaynaklar
|
iNTERNET
|
|