Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyomedikal Mühendisliği (y.l.) > TEKSTİL TERBİYESİNDE EKOLOJİK YAKLAŞIMLAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEKSTİL TERBİYESİNDE EKOLOJİK YAKLAŞIMLAR İkinci düzey TEM 545 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ASIM DAVULCU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. ASIM DAVULCU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. ASIM DAVULCU
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı Tekstil terbiye sektörünün çevresel etkilerinin değerlendirilerek, kirletici parametrelerin belirlenmesi, kirlilik yükünün azaltılabilmesi için ön terbiyede ve boyamada yapılacak alternatif proseslerin öğretilmesi.
Dersin tanımı Tekstil terbiyesinde ekolojik yaklaşımları içeren bir derstir.

Dersin içeriği
1- Tekstil Terbiyesinin Çevre Kirletici Etkisi Ve Etkinin Boyutu
2- Sudaki kirlilik kaynakları
3- Tekstil Terbiyesinde Çevresel Kirliliğin Önlenmesi Ve Azaltılması
4- Tekstil Terbiyesinde Başlıca İşlemler Ve Bu İşlemlerin Yükteki Payı
5- Genel İyi Yönetim Uygulamaları
6- Haşıllama Ve Haşıl Sökme İçin En Uygun Teknolojiler
7- Yapak Yıkama Ve En Uygun Teknolojiler
8- Hidrofilleştirme Ve En Uygun Teknolojiler
9- Poliesterin Boyanması Ve En Uygun Teknolojiler
10- Reaktif Boyama Ve En Uygun Teknolojiler
11- Yünün Boyanması Ve En Uygun Teknolojiler
12- Boyama Makinalarında Çevreci Gelişmeler
13- Baskı işlemlerinde çevreci yaklaşımlar
14- Bitim işlemlerinde çevreci yaklaşımlar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi. X
2- Tekstil Mühendisliği problemlerini tanımlama, analiz, formüle etme ve çözme becerisi.
3- Etkin iletişim kurma becerisi
4- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim verilmesi
5- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi.
6- Tekstil teknolojisi/terbiyesi/konfeksiyon alanlarında çağdaş bilgi sahibi olma.
7- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Biyomedikal Mühendisliğinde bir uzmanlık alanında derinlemesine bilgi edinmek, literatüre vakıf olmak.
2- Uzmanlık alanında problem tanımlama formüle etme, araştırma yapma, modelleme, analiz yapma yeteneklerini kazanmak.
3- Araştırma sonuçlarını analiz ederek sonuçlar çıkarma ve bunları yazılı sözlü sunma becerisi kazanma.
4- Mühendislik bilgilerini yaşam bilimleri alanında etkin kullanma yeteneği kazanmak.
5- Disiplinler arası çalışmalarda takım çalışması yapabilmek.
6- Araştırma sonuçlarını çok kullanılan bir yabancı dilde yazılı ve sözlü sunabilmek.
7- Yaşam boyu öğrenme, yeni bilgilere erişebilme, yeni alanlara yönelebilme becerisini kazanmak.
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanmak.
9- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
10- Hastanerlerde teknoloji kullanımında kalite ve güveni artırmak için klinik mühendisliği alanında eğitim ve danışma hizmeti sağlayabilme.
11- Hastane, sağlık örgütleri ve tıbbi teknoloji üretici/satıcılarına danışmanlık ve teknik destek hizmeti sağlayabilme.
12- Yeni biyomalzemeler üzerine bilgi ve beceri kazanma.
13- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanma.
14- Araştırıcı, üretici ve girişimci kapasiteye sahip olabilme.
15- Çağdaş, yenilikçi, katılımcı olabilme, kendini iyi ifade edebilme, kalite ve kalite yönetimi konularında bilinç sahibi olabilme.
16- Ulusal gereksinimlere öncelik verebilme ve bu konulardaki gelişmeleri yakından izleyebilme.
17- Biyomedikal alanındaki bilimsel çalışma sonuçlarını ulusal ve evrensel çevrelere aktarabilme ve öncülük edebilme.
18- Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 14 3 42
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 1 1
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     186
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders notları
Yardımcı Kaynaklar The Textile Industry and The Environment, Paris, France. ? Hansen, J., Laursen, S. E.,1997, Environmental Assessment of Textiles, DTI (Danish Technological Institute) Clothing and Textile Yayın,.Danimarka. ? Hansen, J., 1997, Cleaner Production Industrial Sector Guide Textile Industry, UNEP (United Nations Environment Programme) Yayını, Paris, France ? Hansen, J., 1996, BAT for Textile Industry, DTI (Danish Technological Institute) Clothing and Textile Yayın,.Danimarka

Ders ile ilgili dosyalar