Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BESLENME BİYOKİMYASI |
İkinci düzey |
CEBK 547 |
Seçmeli |
1 |
8.00 |
8.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
YRD.DOÇ. SERAP ŞAHİN BÖLÜKBAŞI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Yrd. Doç. Dr. Serap ŞAHİN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Kronik hastalıklar, beslenme bozuklukları, vitamin ve mineraller ile beslenme ve biyokimyasal yollar arasındaki ilişkinin incelenmesi.
|
Dersin tanımı
|
Beslenmenin kanser ve obezite gibi rahatsızlıklarla ilişkisi, açlık ve iyi beslenme durumundaki metabolizmanın işleyişi.
|
1- |
Giriş ve içerik
|
2- |
İnsanlarda besin ve enerji gereksinimleri, önerilen günlük besinsel harcama payları
|
3- |
Temel enerji kaynakları (Yağlar, Karbohidratlar, Proteinler)
|
4- |
İyi beslenme durumunda metabolizma (Karaciğerde, Yağ dokusunda, İskelet kasında, Beyinde)
|
5- |
Açlıkta metabolizma (Karaciğerde, Yağ dokusunda, İskelet kasında, Beyinde)
|
6- |
Vitamin ve minerallerin biyomedikal önemi
|
7- |
Ara Sınav haftası
|
8- |
Vitamin ve mineral eksikliklerinde ortaya çıkan hastalıklar
|
9- |
Çocuklarda protein-enerji malnütrasyonları ve konjenital metabolizma bozukluklarında beslenme
|
10- |
Yaşlılıkta fizyolojik ve metabolik değişiklikler
|
11- |
Beslenme ve koroner arter hastalığı
|
12- |
Beslenme ve kanser arasındaki ilişki
|
13- |
Beslenme ve obezite arasındaki ilişki
|
14- |
Beslenme bozukluklarında ki biyokimyasal parametrelerdeki değişikler
|
15- |
Değerlendirme
|
16- |
Çalışma haftası
|
17- |
Final Sınav Haftası
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kronik hastalıklar ve beslenme arasındaki ilişki. Vitamin ve minareller. Beslenme bozukluklarına bağlı hastalıklar. Beslenme ve biyokimyasal yollar arasındaki ilişki.
|
2- |
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
3
|
14
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
6
|
14
|
84
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
154
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Harper'ın biyokimyası, Lehninger Biyokimyanın İlkeleri, Biyokimya Olgu Sunumlu Yaklaşım (6. baskı; Çeviri Editörü; Prof. Dr. Nilgün ALTAN)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|