Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği > ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I Birinci düzey BSÖ 401 Zorunlu 7 10.00 10.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. YAHYA POLAT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HAKAN AKDOĞAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze - uzaktan eğitim
Dersin amacı Öğretmenlik Uygulaması dersine temel oluşturmak amacıyla yapılan gözlem ve uygulamalar.
Dersin tanımı Öğrencilerin öğrenimlerinden edindikleri bilgilerin okullarda uygulanması.

Dersin içeriği
1- Okullarda bir uygulama öğretmeni nezaretinde Öğretmenlik Uygulaması dersine temel oluşturmak amacıyla yapılan gözlem ve uygulamalar
2- Öğretimde soru sorma
3- Yönerge ve açıklamalar
4- Dersin yönetimi
5- Sınıfın kontrolü
6- Çeşitli yönlerden bir öğrencinin incelenmesi
7- Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi
8- Dersi planlama
9- Ders kitaplarından yararlanma
10- Grup çalışmaları
11- Sınıf organizasyonu
12- Çalışma yapraklarının hazırlanması ve kullanılması
13- Sınıf içinde makro öğretim uygulamaları
14- Sınıf içinde mikro öğretim uygulamaları
15- Final sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Okul örgütünün ve okul yönetiminin yapısını, okullarda gerçekleştirilmesi zorunlu gündelik işlerin kimler tarafından ve nasıl yapıldığını açıklar
2- Beden eğitimi ve spor dersinin tüm aşamalarda nasıl hazırlanıp uygulandığını açıklar
3- Edindiği bilgiler doğrultusunda bir mikro-öğretim uygulaması yürütür
4- Uyguladığı mikro-öğretim örneğini ve gözlemlerini hazırladığı her hafta raporla değerlendirir
5- Bir beden eğitimi ve spor dersini müfredata göre uygular
6- Öğrencileri ders başarılarına göre değerlendirir
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
2- Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
3- Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
4- Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
5- Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6- Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
7- Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
8- Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
9- Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
10- Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
11- Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
12- Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
13- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
14- Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
15- Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
16- Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 8 112
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 5 10
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 14 6 84
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     245
AKTS     10.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Başar, H. (1998). Sınıf Yönetimi. Ankara: Pe-gem Yayınları. Demirhan, G. Ve Ark. (1998). İlköğretimde Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar