Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KÜLTÜREL ÇALIŞMALAR VE MEDYA |
Üçüncü düzey |
İLB 604 |
Seçmeli |
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. VAHİT İLHAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. VAHİT İLHAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Konferans, Araştırma
|
Dersin amacı
|
Bu ders medya çalışmalarında etkin olan Kültürel Çalışmalar yaklaşımını ve alanını tanıtmayı amaçlamaktadır. Kültürel Çalışmalar alanı ve bu çerçevede ortaya konan izleyici çalışmalarının değerlendirilmesi dersin amaçları kapsamındadır.
|
Dersin tanımı
|
İletişim çalışmalarında önemli bir yaklaşım olarak yer alan Kültürel Çalışmalar Geleneği''''nin anlatıldığı değerlendirildiği bir derstir.
|
1- |
Tanışma; dersin amacı, yöntemi ve değerlendirme sistemi konularında bilgi verilmesi.
|
2- |
İletişim araştırmaları - Tartışma
|
3- |
İletişim çalışmalarında eleştirel yaklaşımlar
|
4- |
Kültürel Çalışmalar Geleneğinin ortaya çıkışı
|
5- |
Kültürel çalışmaların belli başlı isimleri, çalışmaları ve Stuart Hall
|
6- |
Kültürel Çalışmalarda ideolojinin ele alınışı ve medya çalışmalarıyla bağlantılandırılması
|
7- |
Kültürel Çalışmalar Geleneği çerçevesinde Televizyon ve İzleyici
|
8- |
Kültürel Çalışmalar Geleneği çerçevesinde Televizyon ve İzleyici
|
9- |
Kültürel Çalışmalar ve İzleyici tartışmaları
|
10- |
İzleyici araştırmalarında eleştirel perspektifler
|
11- |
Ekonomi Politik Yaklaşım ve Kültürel Çalışmalar
|
12- |
İletişim çalışmalarında uzlaşmalar ve kırılmalar
|
13- |
Kültürlerarası İletişim Çalışmaları ve Türkiye
|
14- |
Kültürlerarası İletişim Çalışmaları ve Türkiye
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İletişim araştırmalarının tarihsel sürecini öğrenir.
|
2- |
Kültürel Çalışmalar Geleneğini tanır ve yaklaşımları öğrenir.
|
3- |
Kültürel Çalışmalar Geleneği'nin medya çalışmalarına yansımalarını öğrenir.
|
4- |
İzleyici araştırmalarında eleştirel perspektifleri kavrar.
|
5- |
Medya'da üretilen ideolojik kurguyu inceler.
|
6- |
Medya'da üretilen ideolojik kurguyu deşifre eder.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
|
|
2- |
Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
|
|
3- |
Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
|
|
4- |
Ekip çalışması becerisinin kazanılması
|
|
5- |
İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
|
|
6- |
Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
7- |
Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
8- |
Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
3
|
36
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
12
|
2
|
24
|
Ödevler
|
1
|
10
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
10
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
10
|
10
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
5
|
5
|
25
|
Toplam iş yükü
|
|
|
149
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
60
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
İletişim Çalışmaları ve Yeni Eğilimler, Erol Mutlu, Yeni Türkiye 96/12, s. 1529-1538, D.Beybin Kejanlıoğlu, Yeni Türkiye 96/12, s. 1519-1528.
“Eleştirelin Geri Dönüşü ve Radikal Muhalefetin Meydan Okuyuşu”, Hanno Hardt, Medya İktidar İdeoloji içinde. s. 15-72.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
“Marksizm ve KİA”, Nick Stevenson, Medya Kültürleri içinde. s. 25-84
“Kültürel Çalışmalarda Sosyal Düzenleme Olarak Televizyon Alımlaması ve Yorumcu Cemaat”, Füsun Alver, Haberi Eleştirmek içinde. s. 247-304
“Kültürel Çalışmalar ve İzleyici Sorunu Üzerine”, Ayşe İnal.
“Kültürel Çalışmalar Geleneği ve Çerçevesinde Televizyon ve İzleyici”, Vahit İlhan, Medya ve Gençlik Yayınlanmamış Doktora Tezi, s. 64-104
“İzleyici Araştırmasında Eleştirel Perspektifler”, Nick Stevenson, Medya Kültürleri içinde, s. 129- “Kültür, İletişim ve Ekonomi Politik”, Peter Golding ve Graham Murdock, Medya Kültür Siyaset içinde, s. 59-97.
“Ekonomi Politik ve Kültürel Çalışmalar: Uzlaşma mı Boşanma mı?” , Nicholas Garnham, İletişim Çalışmalarında Kırılmalar ve Uzalaşmalar içinde, s. 115-130
“Kültürel Çalışmalar Ekonomi Politiğe Karşı: Bu Tartışmadan Başka Sıkılan Var Mı?”, Lawrence Grossberg, İletişim Çalışmalarında Kırılmalar ve Uzalaşmalar içinde, s. 131-146
“Ayrımın Üstesinden Gelmek: Kültürel Çalışmalar ve Ekonomi Politik”, Douglas Kellner, İletişim Çalışmalarında Kırılmalar ve Uzalaşmalar içinde, s. 147-172
“Ekonomi Politik Kültürel Çalışmalar Tartışmasından Niçin Sıkılmamalıyız?”, Janice Peck, İletişim Çalışmalarında Kırılmalar ve Uzalaşmalar içinde, s. 173-204.
“İngiliz Kültürel Çalışmalarında İdeoloji”, Banu Dağtaş, Kurgu Dergisi, 1999. s. 335-357.
“Kültürlerarası İletişim Çalışmalarının Türkiye Haritası”, Mutlu Binark, Kültür ve İletişim, 2006.
|
|