Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Bahçe Bitkileri (doktora) > PATHOGENIC SOIL BACTERIA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
PATHOGENIC SOIL BACTERIA Üçüncü düzey AGS 565 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör PROF. DR. SEMİH YILMAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. SEMİH YILMAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Ahmet Enes Uray
Dersin veriliş şekli Face to face, interactive
Dersin amacı Bu dersin amacı, toprak bakterileri (Bacillus anthracis, Bacillus cereus, Bacillus thuringiensis, Clostridium botulinum, Erwinia carotovora, Streptomyces uyuzları, Xanthomonas spp gibi) ve bunların virülans faktörleri hakkında bilgi vermek, ve ayrıca konakçı savunma mekanizmaları ile olan etkileşimini ve patogenezdeki işlevlerini açıklamaktır.
Dersin tanımı Bu ders enfeksiyon mekanizmaları ve mikro organizma kaynaklı hastalıkların moleküler mekanizması hakkında genel bir bakış açısı sağlamak amacıyla düzenlendi.

Dersin içeriği
1- Patojenik toprak bakteri türleri
2- Toprakta bakterilerin fonksiyonu
3- Spesifik virulans faktörleri
4- Adherans ve kolonizasyon faktörleri
5- Invazyon faktörleri, kapsüller ve diğer yüzey bileşenleri
6- Endotoksinler ve Ekzotoksinlerin Yapısı
7- Ekzotoksinler, Sideroforlar
8- Ara Sınav
9- Toprak bakterilerinin biyokimyasal yönü
10- Virulanslık yönünden Genetik ve Moleküler Temeller
11- Bakteri virulans genlerinin elde edilme mekanizmaları
12- Bazı bakteriyel patojenlerin virülanslık bakımından genetik temeli
13- Bakteriyel patojenisite, bakteri virulansı ve konukçu direnci arasındaki denge bozukluğundan kaynaklanır
14- Virülanslık faktörleri bakterilerin konukçu istilasına, hastalığa neden olmalarına ve konukçu savunmasından kaçmasına yardımcı olur
15- Final Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Patojen bakteriler (Bacillus anthracis, Bacillus cereus, Bacillus thuringiensis, Clostridium botulinum, Erwinia carotovora, Streptomyces uyuz, Xanthomonas spp gibi) hakkında genel bilgi sahibi olmak
2- Patojenisitede virulans faktörlerinin önemini kavrama
3- Virülans faktörleri ve konukçu savunma mekanizmaları arasındaki etkileşimi öğrenmek o patogenezdeki rollerini tanımlamak
4- Patogenezde moleküler mekanizmaların rolünü anlama
5- Birçok bakteriyel hastalığın patojenik mekanizmalarının çok iyi anlaşılmadığını bilme
6- Bakteriyel patojenitede çevresel faktörlerin rolünü öğrenme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Program, yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme gücüne sahip mühendislik alanında son gelişmelerin bilgi izleyerek özgün bir sürecin tamamlanması ve bir süreci yönetme yeteneği, algılama yeteneğine sahip mezunlar vermeyi amaçlar.
2- Bahçe Bitkileri alanında oluşabilecek sorunlara, alternatif çözüm öneriler üretir
3- Ulusal ve uluslararası düzeyde Bahçe Bitkileri alanındaki gelişmeleri izleme yeteneğini kazanır.
4- Üretim materyali ve genetik kaynakları korur ve devamını sağlar.
5- Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler.
6- Çalışma alanındaki problemlere yaklaşımları ile toplumu etkileyecek gelişmelere ve araştırmalara liderlik eder
7- En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
8- Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
9- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
10- Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar ve uygular.
11- Yeni fikirlerin analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
12- Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
13- Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
14- Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
15- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.
16- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
17- Yeni bilimsel yöntemler geliştirebilir veya bilinen bir yöntemi bir alana uygular, yayınlar ve özgün bir çalışmayı ortaya koyar.
18- Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilir ve ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanır.
19- Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirerek, bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
20- Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 5 65
Ödevler 2 15 30
Sunum / Seminer hazırlama 4 4 16
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 3 5 15
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     189
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 1 60
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Bacterial Physiology and Metabolism by Byung Hong Kim, and Geoffrey Michael Gadd
Yardımcı Kaynaklar Bacterial Pathogenesisof Plants and Animals: Molecular and cellular mechanisms by J. L. Dangl

Ders ile ilgili dosyalar