Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
PATHOGENIC SOIL BACTERIA |
İkinci düzey |
AGS 565 |
Seçmeli |
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
İngilizce
|
Koordinatör
|
PROF. DR. SEMİH YILMAZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. SEMİH YILMAZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş. Gör. Ahmet Enes Uray
|
Dersin veriliş şekli
|
Face to face, interactive
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, toprak bakterileri (Bacillus anthracis, Bacillus cereus, Bacillus thuringiensis, Clostridium botulinum, Erwinia carotovora, Streptomyces uyuzları, Xanthomonas spp gibi) ve bunların virülans faktörleri hakkında bilgi vermek, ve ayrıca konakçı savunma mekanizmaları ile olan etkileşimini ve patogenezdeki işlevlerini açıklamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders enfeksiyon mekanizmaları ve mikro organizma kaynaklı hastalıkların moleküler mekanizması hakkında genel bir bakış açısı sağlamak amacıyla düzenlendi.
|
1- |
Patojenik toprak bakteri türleri
|
2- |
Toprakta bakterilerin fonksiyonu
|
3- |
Spesifik virulans faktörleri
|
4- |
Adherans ve kolonizasyon faktörleri
|
5- |
Invazyon faktörleri, kapsüller ve diğer yüzey bileşenleri
|
6- |
Endotoksinler ve Ekzotoksinlerin Yapısı
|
7- |
Ekzotoksinler, Sideroforlar
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Toprak bakterilerinin biyokimyasal yönü
|
10- |
Virulanslık yönünden Genetik ve Moleküler Temeller
|
11- |
Bakteri virulans genlerinin elde edilme mekanizmaları
|
12- |
Bazı bakteriyel patojenlerin virülanslık bakımından genetik temeli
|
13- |
Bakteriyel patojenisite, bakteri virulansı ve konukçu direnci arasındaki denge bozukluğundan kaynaklanır
|
14- |
Virülanslık faktörleri bakterilerin konukçu istilasına, hastalığa neden olmalarına ve konukçu savunmasından kaçmasına yardımcı olur
|
15- |
Final Sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Patojen bakteriler (Bacillus anthracis, Bacillus cereus, Bacillus thuringiensis, Clostridium botulinum, Erwinia carotovora, Streptomyces uyuz, Xanthomonas spp gibi) hakkında genel bilgi sahibi olmak
|
2- |
Patojenisitede virulans faktörlerinin önemini kavrama
|
3- |
Virülans faktörleri ve konukçu savunma mekanizmaları arasındaki etkileşimi öğrenmek o patogenezdeki rollerini tanımlamak
|
4- |
Patogenezde moleküler mekanizmaların rolünü anlama
|
5- |
Birçok bakteriyel hastalığın patojenik mekanizmalarının çok iyi anlaşılmadığını bilme
|
6- |
Bakteriyel patojenitede çevresel faktörlerin rolünü öğrenme
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
5
|
65
|
Ödevler
|
2
|
15
|
30
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
4
|
4
|
16
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
3
|
5
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
189
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
1
|
60
|
Ödev
|
1
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
0
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Bacterial Physiology and Metabolism by Byung Hong Kim, and Geoffrey Michael Gadd
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Bacterial Pathogenesisof Plants and Animals: Molecular and cellular mechanisms by J. L. Dangl
|
|