Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SU KALİTESİ YÖNETİMİ |
İkinci düzey |
ÇEM 532 |
Seçmeli |
2 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Ön koşul aranmamaktadır
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. NURAY ATEŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç.Dr. Nuray ATEŞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
---
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik: Haftada 3 saat sınıfta yüzyüze teorik anlatım. Dönemde bir arasnav ve bir final sınavı yapılmaktadır.
Dönem Ödevi: Ders kapsamı ile ilgili, öğrenciler literatür araştırması ve uygulama ödevi hazırlar ve dönem sonunda sınıf içinde sunumunu yapmaktadır.
|
Dersin amacı
|
Su kalitesi ile ilgili kavramları, su kirliliği kaynaklarını, su kütlesinde değişime sebep olan kirleticileri, su kaynakları yönetimini, su kalitesinin korunmasını, su kaynaklarının sürdürülebilir kullanımını, kalite izlemesini, kirlilik önleme ve sorun çözme konularını tanıtmak ve öğretmek.
|
Dersin tanımı
|
Su kaynakları ve birbiriyle etkileşimleri, Su kaynakları kirlenmesi, Kirletici kaynaklar, Su kullanımlarının su kalitesine etkisi. Su kalite kriterleri ve standartları, Su Kirliliği Yönetmeliği, Su çerçeve direktifi, Su kalitesi izleme, Su kalitesinde modelleme kavramı.
|
1- |
Su Kalitesi Yönetiminin Esasları
|
2- |
Türkiye’de su yönetimi
|
3- |
Dünya iyi su yönetimi ilkeleri ve yaklaşımları
|
4- |
Su Yönetimi ile İlgili Mevzuat
|
5- |
Su ve çevresel göstergeler
-Kentsel su kullanımı
-Tarımsal su kullanımı ve iyi uygulamalar
|
6- |
Su ve çevresel göstergeler
-Endüstride su kullanımı ve temiz üretim
-Gri su uygulaması /Yağmur suyu hasadı
|
7- |
Hassas su alanları yönetimi
|
8- |
Göller ve sulak alanlar yönetimi
|
9- |
Su tasarrufu için örnek uygulamalar /Su ayak izi
|
10- |
İklim değişikliğinin su kaynaklarına etkileri
|
11- |
Türkiye’de havza bazında yönetim
|
12- |
Havza Koruma Eylem Planları
|
13- |
Çevresel kalite standarlarının belirlenmesi
|
14- |
Su kalite modelleri ve su kalitesinin izlenmesi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Su Kalite kontrolü yaklaşımlarını öğrenmek
|
2- |
Su kalite standartlarını öğrenmek
|
3- |
Su kaynaklarını yönetimini öğrenmek
|
4- |
Bilimsel bilgiye ulaşmak
|
5- |
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
|
6- |
Çevre bilinci ve bilimsel araştırmayı desteklemek
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Çevre Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
|
|
2- |
Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
|
|
3- |
Değişik disiplinlere ait bilgileri Çevre Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
|
|
4- |
Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
|
|
5- |
Çevre teknolojisinde uygulanan son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
|
|
6- |
Lisans seviyesinde ders verebilme yetisine sahip olmak.
|
|
7- |
Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
|
|
8- |
Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
|
|
9- |
Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
|
|
10- |
Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
5
|
70
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
16
|
32
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
1
|
1
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
2
|
10
|
20
|
Toplam iş yükü
|
|
|
189
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Krenkel, P.A., Novotny, V., 1980. "Water Quality Management", Academic Press.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Jim Perry, Elizabeth Leigh Vanderklein, Water Quality: Management of a Natural Resource, 2002.
|
|