Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SU KALİTESİ YÖNETİMİ |
Üçüncü düzey |
ÇEM 532 |
|
2 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Ön koşul aranmamaktadır
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. NURAY ATEŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç.Dr. Nuray ATEŞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
---
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik: Haftada 3 saat sınıfta yüzyüze teorik anlatım. Dönemde bir arasnav ve bir final sınavı yapılmaktadır.
Dönem Ödevi: Ders kapsamı ile ilgili, öğrenciler literatür araştırması ve uygulama ödevi hazırlar ve dönem sonunda sınıf içinde sunumunu yapmaktadır.
|
Dersin amacı
|
Su kalitesi ile ilgili kavramları, su kirliliği kaynaklarını, su kütlesinde değişime sebep olan kirleticileri, su kaynakları yönetimini, su kalitesinin korunmasını, su kaynaklarının sürdürülebilir kullanımını, kalite izlemesini, kirlilik önleme ve sorun çözme konularını tanıtmak ve öğretmek.
|
Dersin tanımı
|
Su kaynakları ve birbiriyle etkileşimleri, Su kaynakları kirlenmesi, Kirletici kaynaklar, Su kullanımlarının su kalitesine etkisi. Su kalite kriterleri ve standartları, Su Kirliliği Yönetmeliği, Su çerçeve direktifi, Su kalitesi izleme, Su kalitesinde modelleme kavramı.
|
1- |
Su Kalitesi Yönetiminin Esasları
|
2- |
Türkiye’de su yönetimi
|
3- |
Dünya iyi su yönetimi ilkeleri ve yaklaşımları
|
4- |
Su Yönetimi ile İlgili Mevzuat
|
5- |
Su ve çevresel göstergeler
-Kentsel su kullanımı
-Tarımsal su kullanımı ve iyi uygulamalar
|
6- |
Su ve çevresel göstergeler
-Endüstride su kullanımı ve temiz üretim
-Gri su uygulaması /Yağmur suyu hasadı
|
7- |
Hassas su alanları yönetimi
|
8- |
Göller ve sulak alanlar yönetimi
|
9- |
Su tasarrufu için örnek uygulamalar /Su ayak izi
|
10- |
İklim değişikliğinin su kaynaklarına etkileri
|
11- |
Türkiye’de havza bazında yönetim
|
12- |
Havza Koruma Eylem Planları
|
13- |
Çevresel kalite standarlarının belirlenmesi
|
14- |
Su kalite modelleri ve su kalitesinin izlenmesi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Su Kalite kontrolü yaklaşımlarını öğrenmek
|
2- |
Su kalite standartlarını öğrenmek
|
3- |
Su kaynaklarını yönetimini öğrenmek
|
4- |
Bilimsel bilgiye ulaşmak
|
5- |
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
|
6- |
Çevre bilinci ve bilimsel araştırmayı desteklemek
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Elektrik-elektronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
|
|
2- |
Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
|
|
3- |
Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
|
|
4- |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
|
|
5- |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
|
|
6- |
Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
|
|
7- |
Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
5
|
70
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
16
|
32
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
1
|
1
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
2
|
10
|
20
|
Toplam iş yükü
|
|
|
189
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Krenkel, P.A., Novotny, V., 1980. "Water Quality Management", Academic Press.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Jim Perry, Elizabeth Leigh Vanderklein, Water Quality: Management of a Natural Resource, 2002.
|
|