Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
D.TİPİ |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BEYİN CERRAHİSİ |
Birinci düzey |
ELK636 |
Seçmeli |
11 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Ahmet Selçuklu, Prof. Dr. Ali Kurtsoy, Prof. Dr. İbrahim Suat Öktem, Prof. Dr. Rahmi Kemal Koç, Yrd. Doç. Dr. Abdulfettah Tümtürk, Yrd. Doç. Dr. Ahmet Küçük, Yrd. Doç. Dr. Halil Ulutabanca
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Araştırma görevlileri
|
Dersin veriliş şekli
|
Klinik uygulama
|
Dersin amacı
|
Santral sinir sisteminin konjenital, travmatik, vasküler, tümöral ve hareket bozukluğu hastalıklarının tanısı, ayrıcı tanısı ve tedavisi ile ilgili pratik ve uygulamalı bilgileri öğrenecekler, nöroşirürjik acil hastalıklara ve nörotravmalı (spinal ve kraniyal) hastalara yaklaşım prensiplerini açıklayabilecek, acil durumlarda gerekli müdahale ve temel girişimsel işlemleri yapabileceklerdir.
|
Dersin tanımı
|
Dönem 6 öğrencileri için açılan 24 günlük seçmeli bir stajdır
|
1- |
Nörolojik muayene
|
2- |
Santral sinir sisteminin nörovaskuler hastalıkları
|
3- |
Santral sinir sisteminin travmatik olayları
|
4- |
Santral sinir sisteminin doğumsal bozuklukları
|
5- |
Santral sinir sisteminin tümöral hastalıkları
|
6- |
Santral sinir sisteminin radyolojik görüntülenmesi
|
7- |
Subdural tap, lomber ponksiyon, ventrikül ponksiyonu gibi küçük invaziv girişimlerin endikasyonları, kontrendikasyonları ve yapılış teknikleri
|
8- |
Santral sinir sisteminin muayenesi
|
9- |
Santral sinir sistemi hastalıklarında birinci basamağın rolü
|
10- |
Santral sinir sistemi hastalarının sevki
|
11- |
Nöroşirürjik acil hastalıklara yaklaşım
|
12- |
Nöroşirürjik hastalıklarda kullanılan tanı yöntemleri
|
13- |
Baş ağrısı olan hastaya yaklaşım
|
14- |
Bilinç bozukluğu olan hastaya yaklaşım
|
15- |
Kafa ve Omurga yaralanmalı hastaya yaklaşım
|
16- |
Omurga ve disk kökenli hastalıklara yaklaşım
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Santral sinir sisteminin travmatik, nörovasküler, konjenital, hareket bozukluğu ve tümöral
hastalıkları nedeni ile başvuran hastaların nörolojik muayenelerini yapabilecek
|
2- |
Olguların muayene bulguları ile birlikte radyolojik bulgularını yorumlayarak tanı ve ayrıcı
tanıyı yapabilecekler
|
3- |
Subdural tap, lomber ponksiyon, ventrikül ponksiyonu gibi küçük invaziv girişimlerin
endikasyonları, kontrendikasyonları ve yapılış tekniklerinin kavranması sağlanacak ve bu
girişimlerin yapılmasını asiste etmesi teşvik edilecektir.
|
4- |
Santral sinir sisteminin muayenesini yapabilecek, konjenitalitravmatik, vasküler, tümöral ve
hareket bozukluğu hastalıklarının birinci basamak düzeyinde tanısını koyup, acil tedavisini
uygulayıp, uygun şekilde sevk edebileceklerdir
|
5- |
Nöroşirürjik acil hastalıklara yaklaşım prensiplerini açıklayabilecek, acil durumlarda gerekli
müdahale ve temel girişimsel işlemleri yapabilecek
|
6- |
Uygun tanısal tetkikleri isteyebilecek
|
7- |
Baş ağrısı olan hastaya uygun şekilde yaklaşabilecek
|
8- |
Bilinç bozukluğu olan hastaya uygun şekilde yaklaşabilecek
|
9- |
Kafa ve Omurga yaralanmalı hastaya uygun şekilde yaklaşabilecek
|
10- |
Omurga ve disk kökenli hastalıkları olan hastayı değerlendirebilecek
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İnsan bedeninin normal fiziksel ve psikolojik işleyişinin ana basamaklarını bilir.
|
|
2- |
Fiziksel, biyolojik, kültürel ve sosyal çevre faktörlerinin insan sağlığına etkilerini açıklayabilir. Bireyleri çevresiyle bir bütün olarak değerlendirir.
|
|
3- |
Hastalık ve yaralanmaların hücre, doku ve organlarda oluşturduğu yapısal ve fonksiyonel değişiklikleri ve bunların yol açtığı semptom ve bulguları açıklayabilir.
|
|
4- |
Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği hekimlik becerilerini (tanı, tedavi, izlem, rehabilitasyon ve acil girişim) bilir ve uygular.
|
|
5- |
Tıbbi uygulamalarını maliyet – etkili yaklaşımlara dayandırır.
|
|
6- |
Sevk edilmesi gereken hastaları seçebilir ve uygun koşullarda sevk edebilir.
|
|
7- |
Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular.
|
|
8- |
Sağlık hizmetlerinin sunumunda güncel uygulamaları ve hukuki düzenlemeleri bilir.
|
|
9- |
Mevcut düzenlemelere uygun şekilde tıbbi ve adli kayıt tutabilir ve gerekli bildirimleri yapabilir.
|
|
10- |
Mesleğini uygularken hastalar, hasta yakınları, meslektaşları, diğer sağlık çalışanları ve diğer paydaşlarla etkin iletişim kurar.
|
|
11- |
İnsani ve mesleki değerlerle etik ilkelere uygun davranır.
|
|
12- |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır.
|
|
13- |
Hekimlik mesleğinde yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, farklı kaynaklardan güvenilir bilgiye ulaşabilir ve elde ettiği bilgileri eleştirel yaklaşımla yorumlayabilir.
|
|
14- |
Sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan alet ve cihazlar hakkında bilgi sahibidir, birinci basamak koşullarında kullanılması beklenen alet ve cihazları kullanabilir.
|
|
15- |
Bilimsel araştırma planlayabilir, verileri toplayabilir, değerlendirebilir, araştırma raporu hazırlayabilir, hazırladığı raporu yurt içi veya yurt dışı bir dergide yayınlayabilir veya bir bilimsel toplantıda sunabilir.
|
|
16- |
Türkçeyi doğru ve etkili biçimde kullanır.
|
|
17- |
En az bir yabancı dili; mesleksel literatürü anlayacak, yorumlayacak ve öğrendiklerini hekimlik uygulamalarına taşıyabilecek düzeyde kullanabilir.
|
|
18- |
Temel yöneticilik ve liderlik becerilerine sahiptir.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
20
|
4
|
80
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
1
|
1
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
81
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
100
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Temel Spinal Cerrahi Cilt 1-2 , İntertıp Yayınevi, 2016, Editör: Ali Fahir Özer, Ali Aslantaş, Sedat Dalbayrak
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Temel Nöroşirürji Cilt1-2, Türk Nöroşirürji Derneği yayınları, 2010, Editör: Ender Korfalı, Mehmet Zileli
|
|