Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
HAYVANCILIKTA BİYOTEKNOLOJİ |
İkinci düzey |
VFZ 530 |
Seçmeli |
1 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
--
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ DUYGU YAMAN GRAM
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. MEHMET ULAŞ ÇINAR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Selma Beyzi
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Biyoteknolojik yöntemler ve çiftlik hayvanlarında uygulanma olanaklarını öğrenmektir.
|
Dersin tanımı
|
Biyoteknolojik yöntemler ve çiftlik hayvanlarında uygulanma olanaklarını öğrenmektir.
|
1- |
Hayvancılıkta biyoteknolojik çalışmaların tarihçesi
|
2- |
Hayvancılıkta biyoteknolojide son gelişmeler
|
3- |
Genetik yapının tanımlanması amacıyla yapılan biyoteknolojik çalışmalar
|
4- |
Rekombinant DNA tekniği
|
5- |
Rekombinant DNA tekniğinin kullanım alanları
|
6- |
Transgenik hayvanlar, transgenik hayvanların üretim amaçları
|
7- |
Transgenik hayvanların üretiminde kullanılan gen aktarma teknikleri
|
8- |
ARA SINAVI
|
9- |
Hayvancılıkta klonlama çalışmaları
|
10- |
Moleküler belirteç teknikleri
|
11- |
Moleküler belirteç tekniklerinin hayvancılıkta kullanım amaçları
|
12- |
Kantitatif özellik lokusları
|
13- |
Marker (belirteç) destekli seleksiyon
|
14- |
Hayvancılıkta ebeveyn saptamada moleküler teknikler
|
15- |
Hayvan refahı ve etik açısından biyoteknolojik çalışmaların değerlendirilmesi
|
16- |
YIL SONU SINAVI
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Hayvancılıkta biyoteknolojinin önemini kavrar
|
2- |
Hayvancılıkta biyoteknolojik çalışmaların geçmişi ve geleceği hakkında bilgilenir
|
3- |
Biyoteknolojik çalışmaların çiftlik hayvanlarında uygulanma şekli ve yerini kavrar
|
4- |
Moleküler belirteç tekniklerini öğrenir
|
5- |
Biyoteknolojideki son gelişmeleri değerlendirir
|
6- |
Biyoteknolojideki son gelişmeleri değerlendirir
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
|
|
2- |
veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
|
|
3- |
Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
|
|
4- |
Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
|
|
5- |
Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
|
|
6- |
Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
|
|
7- |
veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
|
|
8- |
veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
|
|
9- |
veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
15
|
2
|
30
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
15
|
1
|
15
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
15
|
30
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
2
|
10
|
20
|
Toplam iş yükü
|
|
|
99
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Engelhard, M., Hagen, K., Boysen, M. (edt) 2009. Genetic engineering in livestock: New applications and interdisciplinary perspectives. Springer-verlag Heidelberg. ISBN 978-3-540-85842-3 2.Guimaraes, E.P., Ruane, J., Scherf, B.D., Sonnino, A., Dargie, J. D. 2007. Marker assisted selection. Current status and future perspectives in crops, livestock, forestry and fish. Food and Agriculture Organization of the United Nations. ISBN 978-92-5-105717-9 3.Animal biotechnology (electronic resource): Science-based concern. 2002.Committee on defining science-based concerns associated with products of animal biotechnology, Committee on agricultural biotechnology, health and the environment board on life sciences, Division on earth on earth and life studies. Washington, D.C: National academies pres. 4.Murray,J.D., Anderson,G. B., Oberbauer, A.M., McGloughlin.M. M. 1999. Transgenic Animals in Agriculture. CABI Publishing, ISBN 0851992935 5. Chapman., A. B. 1985. (Edit.) World Animal Science, A Basic Information, General and Quantitative Genetics. Elsevier Pub. 6. SCI indekslerce taranan dergilerde güncel makaleler
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Engelhard, M., Hagen, K., Boysen, M. (edt) 2009. Genetic engineering in livestock: New applications and interdisciplinary perspectives. Springer-verlag Heidelberg. ISBN 978-3-540-85842-3 2.Guimaraes, E.P., Ruane, J., Scherf, B.D., Sonnino, A., Dargie, J. D. 2007. Marker assisted selection. Current status and future perspectives in crops, livestock, forestry and fish. Food and Agriculture Organization of the United Nations. ISBN 978-92-5-105717-9 3.Animal biotechnology (electronic resource): Science-based concern. 2002.Committee on defining science-based concerns associated with products of animal biotechnology, Committee on agricultural biotechnology, health and the environment board on life sciences, Division on earth on earth and life studies. Washington, D.C: National academies pres. 4.Murray,J.D., Anderson,G. B., Oberbauer, A.M., McGloughlin.M. M. 1999. Transgenic Animals in Agriculture. CABI Publishing, ISBN 0851992935 5. Chapman., A. B. 1985. (Edit.) World Animal Science, A Basic Information, General and Quantitative Genetics. Elsevier Pub. 6. SCI indekslerce taranan dergilerde güncel makaleler
|
|