Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İSLAM FELSEFESİ EKOLLERİ |
İkinci düzey |
FDB548 |
|
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. SALİH YALIN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. SALİH YALIN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Araş. Gör. Esranur ORAL
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze, Seminer
|
Dersin amacı
|
İslam Felsefesindeki ekoller ve temsilcilerinin görüşlerinin tanınmasını hedefler.
|
Dersin tanımı
|
İslam Felsefesindeki Meşşailik, İşrakilik vb. ekoller ve bu ekollerin temsilcilerinin ele alındığı bir derstir.
|
1- |
Tabiat Felsefesi, Tabiatçılık: Ebu Bekir Zekeriya er-Razi
|
2- |
Maddeciler, Batıniler
|
3- |
İhvan-ı Safa
|
4- |
Meşşailik: Kindi
|
5- |
Farabi
|
6- |
İbn Sina
|
7- |
İbn Bacce
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
İbn Rüşd
|
10- |
İbn Meymun
|
11- |
İşrakilik: Sühreverdi
|
12- |
İbn Tufeyl
|
13- |
Bağımsız Felsefe: Gazzali
|
14- |
Ebul Berekat Bağdadi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İslam Felsefesinin temel ekolerine ilişkin bilgi sahibi olur.
|
2- |
İslam Felsefesi ekolerinin benzer, ortak ve farklı yanlarını kavrar.
|
3- |
İslam Felsefesinin temel ekolerinin başlıca temsilcilerini tanır.
|
4- |
İslam Felsefesinin temel ekoleri içerisinde yer alan filozofların çeşitli konulardaki görüşlerini kavrar.
|
5- |
İslam Felsefesi ekoleri içerisinde yer alan filozofların çeşitli konulardaki görüşlerini karşılaştırabilir.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
14
|
2
|
28
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
14
|
2
|
28
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
14
|
2
|
28
|
Toplam iş yükü
|
|
|
146
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
H. Ziya ÜLKEN, İslam Felsefesi, Ülken Yay., İstanbul 1983.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Macit Fahri, İslam Felsefesi Tarihi, Çev. Kasım Turhan, İklim Yay., İstanbul 1987.
Mehmet Bayraktar, İslam Felsefesine Giriş, Ankara 1998.
İslam Felsefesi, Tarih ve Problemler, Ed. Cüneyt Kaya, İsam Yayınları, İstanbul 2013.
|
|