Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MATEMATİK II |
İkinci düzey |
MAT 112 |
|
2 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ BAĞDAGÜL KARTAL ERDOĞAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. OSMAN MUCUK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Matematiğin temel kavramlarını öğretmek, matematiksel düşünme ve yorum yapma yeteneği kazandırmak, ileriki eğitimlerinde gerekli olan matematiksel bilgi ve becerileri kazanmalarına ve bunları kendi sahalarında kullanmalarına yardımcı olmak.
|
Dersin tanımı
|
Kutupsal koordinatlarda eğri çizimleri, belirsiz integraller, belirli integraller, belirli integral yardımıyla alan, hacim ve yay uzunluğu hesapları, diziler ve seriler, matrisler, lineer denklem sistemlerinin çözümü
|
1- |
Kutupsal koordinatlarda eğri çizimleri
|
2- |
Değişken değiştirme ve kısmi entegrasyon yöntemleri ile belirsiz integral hesabı
|
3- |
Trigonometrik ifadeler içeren belirsiz entegrallerin hesabı
|
4- |
Rasyonel fonksiyonların belirsiz entegralleri
|
5- |
Özel dönüşümler ile hesap edilen belirsiz entegraller ve Binom entegralleri
|
6- |
Belirli Riemann entegralleri ve örnekler
|
7- |
Belirli integral yardımı ile limit ve fonksiyonun ortalama değeri hesabı
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Belirli integral kullanarak alan ve hacim hesapları
|
10- |
Belirli integral ile yay uzunluğu hesabı
|
11- |
Genelleştirilmiş entegraller
|
12- |
Diziler ve seriler
|
13- |
Serilerin yakınsaklık kriterleri
|
14- |
Matrisler, determinantlar ve lineer denklem sistemleri
|
15- |
YARIYIL SONU SINAVI
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Diferansiyeli ve bazı kullanımlarını kavramak.
|
2- |
Belirsiz integralleri öğrenmek
|
3- |
Trigonometrik integralleri öğrenmek
|
4- |
Belirli integral ile yapılan hesaplamaları öğrenmek
|
5- |
Kutupsal koordinatlarda yapılan bazı işlemleri anlamak
|
6- |
Diziler ve seriler kavramlarını öğrenmek
|
7- |
Seri açılımları ve uygulamalarını öğrenmek
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Çince ses tonları, anlambilim, biçembilim, sözdizimi ve dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
2- |
Çin yazısının kökeni, evrimi, yazım kuralları ve sözcük anlamlarını öğrenir.
|
|
3- |
Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve bu becerisini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilir.
|
|
4- |
Çin edebiyatının, kültürünün ve tarihinin gelişim süreci ile ilgili bilgi sahibi olur.
|
|
5- |
Dinleme, okuma ve çeviri yoluyla çeşitli tür ve konularda hedef dildeki pasajları veya metinleri kavrar ve analiz eder.
|
|
6- |
Bireysel olarak özellikle Çince-Türkçe, Türkçe-Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
|
7- |
Edebiyat,kültür, tarih vb. alanında uygulamalı ve kuramsal bilgileri çözümler ve yorumlar.
|
|
8- |
Özellikle Çin kültürü alanındaki çeşitli sosyal,kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
|
|
9- |
Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
|
|
10- |
Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilgi teknolojilerin kullanır.
|
|
11- |
Çin dili edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasına sahip çıkar.
|
|
12- |
Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
|
|
13- |
Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
|
|
14- |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
8
|
2
|
16
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
14
|
2
|
28
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
2
|
2
|
4
|
Toplam iş yükü
|
|
|
150
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Aşağıdaki kitaplar tavsiye edilir.
• Temel ve Genel Matematik, H. Hacısalihoğlu, M. Balcı, F. Gökdal, Ankara (1988)
• Analize Giriş, Seyfettin Aydın, Cilt I ve II, Beta Basım Yayın, İstanbul (1994).
• Matematik Analiz, Cilt 1, Mustafa BALCI, Ertem Basım Yayın, Ankara (1997)
|
|