Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > İşletme (tezsiz Y.lis.i.ö.) > ÜRETİM VE OPERASYON YÖNETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÜRETİM VE OPERASYON YÖNETİMİ İkinci düzey İŞLT 503 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF.DR. MEHMET SITKI İLKAY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MEHMET SIDKI İLKAY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Bu ders, bir kuruluşun operasyonel yeteneklerini tasarlamak, analiz etmek ve geliştirmek için gerekli kavramları, teknikleri ve araçları öğrencilere sunmayı amaçlamaktadır.
Dersin tanımı Bu derste üretim/işlemler yönetimine girişten sonra, Operasyon Stratejisi, Proje Yönetimi, Tahminleme, Ürün ve Hizmetlerin Tasarımı, Kalite Yönetimi, Süreç Stratejisi, Tesis Yeri Seçimi, İş Yeri Düzenleme, Tedarik Zinciri Yönetimi, Stok Yönetimi, MRP, ERP, Yalın Üretim konuları ele alınacaktır.

Dersin içeriği
1- Üretim ve İşlemler Yönetimine Giriş: Üretim ve Verimlilik
2- Küresel İş Ortamında Üretim Stratejisi
3- Proje Yönetimi
4- Tahminleme
5- Mal ve Hizmetlerin Tasarımı
6- Kalite Yönetimi
7- Süreç Stratejisi
8- Ara Sınav
9- Yer Seçimi Stratejileri
10- Yerleşim Düzeni Stratejileri
11- Tedarik Zinciri Yönetimi
12- Stok Yönetimi
13- Malzeme İhtiyaç Planlaması (MRP), Kurumsal Kaynak Planlaması (ERP)
14- Yalın Üretim
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- --
2- --
3- --
4- --
5- --
6- --
7- --
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İşletmecilikle ilgili temel kavramları açıklar.
2- İşletmenin temel fonksiyonlarını ve bunların birbirleri ile ilişkilerini bütüncül bir şekilde açıklar.
3- İşletmelerin çevresel koşullarında meydana gelen değişimleri analiz ederek, tüm işletme fonksiyonlarına yönelik stratejik alternatifler tasarlar.
4- İşletmelerdeki temel değer zinciri faaliyetlerini açıklar.
5- Analitik düşünme yetisi kazanarak, temel işletmecilik problemlerini çözer.
6- Bilgi, düşünce ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
7- İşletmeciliğe ilişkin geleneksel ve çağdaş yaklaşımları karşılaştırır ve bunların işletmelerde nasıl uygulanacağını gösterir.
8- İşletmelerde insan kaynaklarının nasıl etkin ve verimli bir şekilde yönetileceğini açıklar.
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Ödevler 4 2 8
Sunum / Seminer hazırlama 1 15 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 25
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 35
Yarıyıl içi toplam   60
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Jay Heizer, Barry Render, Operations Management, Ninth Ed., Pearson Education, Inc., Upper Saddle River, New Jersey, 2008.
Yardımcı Kaynaklar ---

Ders ile ilgili dosyalar