Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÜRETİM VE OPERASYON YÖNETİMİ |
İkinci düzey |
İŞLT 503 |
|
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF.DR. MEHMET SITKI İLKAY
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MEHMET SIDKI İLKAY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Bu ders, bir kuruluşun operasyonel yeteneklerini tasarlamak, analiz etmek ve geliştirmek için gerekli kavramları, teknikleri ve araçları öğrencilere sunmayı amaçlamaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Bu derste üretim/işlemler yönetimine girişten sonra, Operasyon Stratejisi, Proje Yönetimi, Tahminleme, Ürün ve Hizmetlerin Tasarımı, Kalite Yönetimi, Süreç Stratejisi, Tesis Yeri Seçimi, İş Yeri Düzenleme, Tedarik Zinciri Yönetimi, Stok Yönetimi, MRP, ERP, Yalın Üretim konuları ele alınacaktır.
|
1- |
Üretim ve İşlemler Yönetimine Giriş: Üretim ve Verimlilik
|
2- |
Küresel İş Ortamında Üretim Stratejisi
|
3- |
Proje Yönetimi
|
4- |
Tahminleme
|
5- |
Mal ve Hizmetlerin Tasarımı
|
6- |
Kalite Yönetimi
|
7- |
Süreç Stratejisi
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Yer Seçimi Stratejileri
|
10- |
Yerleşim Düzeni Stratejileri
|
11- |
Tedarik Zinciri Yönetimi
|
12- |
Stok Yönetimi
|
13- |
Malzeme İhtiyaç Planlaması (MRP), Kurumsal Kaynak Planlaması (ERP)
|
14- |
Yalın Üretim
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
--
|
2- |
--
|
3- |
--
|
4- |
--
|
5- |
--
|
6- |
--
|
7- |
--
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
1
|
13
|
Ödevler
|
4
|
2
|
8
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
15
|
15
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
20
|
20
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
30
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
150
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
25
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
4
|
35
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
60
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Jay Heizer, Barry Render, Operations Management, Ninth Ed., Pearson Education, Inc., Upper Saddle River, New Jersey, 2008.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
---
|
|