Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
LOJİSTİK REGRESYON |
İkinci düzey |
BİS 609 |
|
1 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. AHMET ÖZTÜRK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Anlatım ve Tartışma
|
Dersin amacı
|
Bu derste öğrenciler Lojistik Regresyon Analiz yöntemleri hakkında genel bilgi edinecekler ve uygulama deneyimi kazanacaklardır.
|
Dersin tanımı
|
|
1- |
Temel kavramlar, lojistik regresyon analizine giriş
|
2- |
Olasılık dağılımları (Bernoulli, binom, multinom)
|
3- |
İkili lojistik regresyon modeli, bağlantı foksiyonu, katsayı kestirimleri
|
4- |
İkili lojistik regresyon model uyumu ve performans ölçüleri
|
5- |
Değişken seçim teknikleri
|
6- |
Etkileşim, etki karıştırıcı
|
7- |
ARA SINAV I
|
8- |
Çok kategorili lojistik regresyon modeli – I: Model oluşturma, katsayı kestirimi
|
9- |
Çok kategorili lojistik regresyon modeli – II: Model uyumu, performans ölçüleri
|
10- |
Sıralı lojistik regresyon modeli – I: Model oluşturma, katsayı kestirimi
|
11- |
Sıralı lojistik regresyon modeli – II: Model uyumu, performans ölçüleri
|
12- |
ARA SINAV II
|
13- |
Lojistik regresyon modellerinde etkili gözlemler ve aykırı gözlemlerin tespiti
|
14- |
Lojistik regresyon analizinin farklı araştırma düzenlerinde kullanımı
|
15- |
FİNAL SINAVI
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Lojistik regresyon analizi hakkında teorik ve uygulama altyapısına sahip olur.
|
2- |
Kategorik yanıt değişkeni için uygun lojistik regresyon modelini oluşturur.
|
3- |
Lojistik regresyon modelinin performansını ölçebilir ve model uyumunu değerlendirebilir.
|
4- |
Modele alınacak değişkenler için çeşitli değişken seçim algoritmalarını uygular.
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ
|
|
2- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 1
|
|
3- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 2
|
|
4- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 3
|
|
5- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 4
|
|
6- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 5
|
|
7- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 6
|
|
8- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 8
|
|
9- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 9
|
|
10- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 10
|
|
11- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 11
|
|
12- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 12
|
|
13- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 13
|
|
14- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 14
|
|
15- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 15
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
2
|
15
|
30
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
12
|
24
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
172
|
AKTS
|
|
|
7.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
2
|
35
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
15
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
50
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Eğitmen Notları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Hosmer, D., W., Lemeshow, S., Applied Logistic Regression, John Willey & Sons., 2000
|
|