Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Gazetecilik > İLETİŞİM SİSTEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İLETİŞİM SİSTEMLERİ Birinci düzey GAZ216 Zorunlu 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMET BİÇER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMET BİÇER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Konferans
Dersin amacı Ders kapsamında, siyasal sistem-iletişim sistemi ilişkilerini gerek dünya, gerekse Türkiye bağlamında çözümleyici ve betimleyici yöntemle sorgulanması ve gelişmiş liberal toplumlarda kitle iletişim alanında yaşanan gelişmelerin yanı sıra bunların Türkiye´ye yansımalarının irdelenmesi amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Siyasal sistem-iletişim sistemi ilişkilerinin dünya ve Türkiye bağlamında çözümleyici ve betimleyici yöntemle sorgulandığı ders.

Dersin içeriği
1- İletişim Sistemlerine Kuramsal Yaklaşımlar -İletişim Alanının Diğer Alanlarla İlişkisi
2- İletişim Sistemlerine Kuramsal Yaklaşımlar -İletişim Sistemlerinin Sınıflandırılmasıyla İlgili Çalışmalar
3- Normatif Medya Kuramları a-Otoriter Medya Kuramı
4- Normatif Medya Kuramları b-Sovyet-Totaliter Medya Kuramı
5- Normatif Medya Kuramları c-Sosyal Sorumluluk Kuramı
6- Normatif Medya Kuramları d-Sovyet-Totaliter Medya Kuramı
7- Gelişme Aracı Kuramı
8- Katılımcı Demokratik Medya Kuramı
9- İletişim Alanının Düzenlenmesi Gerekçe, İlke ve Uygulamaları a-İletişim Alanının Düzenlenmesi -Düzenleme Gerekçeleri
10- İletişim Alanının Düzenlenmesi Gerekçe, İlke ve Uygulamaları a-İletişim Alanının Düzenlenmesi -Düzenleme İlkeleri
11- İletişim Alanının Düzenleme ve denetleme Yöntemleri -Formel Denetim
12- İletişim Alanının Düzenleme ve denetleme Yöntemleri -İnformel Denetim
13- Batı Avrupa Örnek İletişim Düzeni ve Uygulamaları
14- Türkiye''''de İletişim Alanının Düzenlenmesi: 1980 Sonrası İletişim Düzeni
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İletişim sistemlerinin sınıflandırmasıyla ilgili çalışmaları Türkiye ve Dünya ölçeğinde kavrar ve bu sınıflandırma çabalarının siyasi boyutlarını anlamlandırır.
2- Normatif medya kuramlarını kavrar ve bu kuramlara ilişkin Türkiye''''deki medya deneyimini yorumlar
3- İletişim alanının düzenlenmesi gerekçe ve ilkeleriyle bunların ülkelere göre nasıl farklılaştığını kavrar.
4- İletişim alanını düzenleme ve denetleme yöntemlerini kavrar.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 3 12
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 2 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 2 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 4 4
Toplam iş yükü     68
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Metin Işık (2012), Dünya ve Türkiye Bağlamında İletişim Sistemleri, Eğitim Kitabevi
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar