Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > İşletme (doktora) > TÜRK EDEBİYATINDA MESNEVİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRK EDEBİYATINDA MESNEVİ Üçüncü düzey TDE 534 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. TURGUT KOÇOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. TURGUT KOÇOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli TEORİK
Dersin amacı Mesnevi nazım şeklinin biçim ve içerik özelliklerini öğrenmek ve Türk edebiyatındaki önemli mesneviler, ve mesnevi şairlerini tanımak.
Dersin tanımı Mesnevi nazım şeklinin genel özelliklerini öğretir ve Türk edebiyatının önemli mesnevilerini ve şairlerini tanıtır.

Dersin içeriği
1- Mesnevi nazım şeklinin doğuşu
2- Mesnevi nazım şeklinin biçim özellikleri
3- Mesnevi nazım şeklinin içerik özellikleri
4- Türk Edebiyatında ilk mesneviler
5- 13. yüzyıl mesnevileri
6- 14. yüzyıl Mesnevileri
7- 15. yüzyıl Mesnevileri
8- Vize sınavı
9- 16. yüzyıl Mesnevileri
10- Leyla ve Mecnun-Fuzuli
11- 17. Yüzyıl Mesnevileri
12- Hayriyye-Nabi
13- 18. yüzyıl Mesnevileri
14- Hüsn ü Aşk - Şeyh Galib
15- Final sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenci, genel olarak mesnevi nazım şeklinin tarihçesi hakkında bilgi sahibi olur.
2- Öğrenci, mesnevi nazım şeklinin biçim ve tür özelliklerini öğrenir.
3- Türk edebiyatının başlangıcından 18. yüzyıla kadar olan mesnevileri ve şairleri hakkında bilgi sahibi olur.
4- Türk edebiyatının önemli mesnevileri ve şairlerini öğrenir.
5- Öğrenci, mesnevi incelemesini öğrenir.
6- Öğrenci, mesnevi nazım şeklinin biçim ve tür özelliklerini öğrenir.
7- .
8- .
9- .
10- .

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanı ile ilgili nitel ve nicel verileri toplar, bilgisayar destekli programlarla analiz eder ve yorumlar.
2- İşletme bilimi ile ilgili alanlarda özgün bilimsel çalışma yaparak, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur.
3- Yaptığı bilimsel çalışmaları araştırmacılara ve diğer yararlanıcılara makaleler yoluyla yazılı; seminer, sempozyum, konferans ve kongre bildirileri yoluyla sözlü olarak aktarır.
4- İşletme ve çevresine ilişkin ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder, bunların işletme ve çevresi üzerindeki etkilerini tartışır.
5- İşletme bilimi ile ilgili alanlarda (yönetim, muhasebe, finansman, üretim yönetimi, pazarlama, sayısal yöntemler) ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve yönetimsel etik sorunları tespit eder ve bunlara çözüm üretir.
6- İşletmelerde insan kaynaklarının stratejik bir unsur olarak etkin ve verimli bir şekilde yönetilmesinin yollarını açıklar.
7- Bir yeni girişimin nasıl başlatılacağını ve girişimcilik sürecinin nasıl yönetileceğini gösterir ve uygular.
8- İşletmelerin uzun vadede sürdürülebilir rekabet üstünlüğüne sahip olması için izlenmesi gereken stratejik yönetim süreçlerini açıklar.
9- Üretim yönetiminde karşılaşılan problemler ve kullanılan yöntemler hakkında dünyadaki son gelişmeleri ve ortaya çıkan yeni yaklaşımları tartışır.
10- Üretim ve hizmet sektöründeki gerçek olaylar için standart süreleri tespit edip simülasyon modelleri tasarlar ve elde edilen sonuçları yorumlar.
11- Ekonomi, finans, muhasebe ve denetim alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri, bunların işletmeler ve piyasalar üzerindeki etkilerini takip eder ve tartışır.
12- Pazarlamanın temel alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar.
13- Pazarlama biliminin, işletme bölümünün diğer anabilim dallarıyla etkileşimini açıklar ve yeni bakış açıları ile farklı konuları tartışır.
14- İşletmenin farklı alanlarına ilişkin problemleri teorik alt yapılarını ve bağlamsal koşullarını dikkate alarak tartışır.
15- Mevcut bir problemin çözümünde kullanılan yöntemler arasındaki farkları, avantaj ve dezavantajları tartışır.
16- Literatürdeki bir çalışmaya farklı yöntemler uygular ve problemin çözümü için yeni yaklaşımlar ya da yeni yöntemler önerir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 4 56
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     155
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Türk Edebiyatı''nda Mesnevi / (XV. yy.''a kadar), Prof. Dr. Amil Çelebioğlu, Kitabevi Yayınları, 1999.
Yardımcı Kaynaklar Doğunun Uzun Hikayesi Türk Edebiyatında Mesnevi, Prof. Dr. Ahmet Kartal, Doğu Kütüphanesi Yayınları, 2013.

Ders ile ilgili dosyalar