Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TÜRK EDEBİYATINDA MESNEVİ |
Üçüncü düzey |
TDE 534 |
|
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. TURGUT KOÇOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. TURGUT KOÇOĞLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
TEORİK
|
Dersin amacı
|
Mesnevi nazım şeklinin biçim ve içerik özelliklerini öğrenmek ve Türk edebiyatındaki önemli mesneviler, ve mesnevi şairlerini tanımak.
|
Dersin tanımı
|
Mesnevi nazım şeklinin genel özelliklerini öğretir ve Türk edebiyatının önemli mesnevilerini ve şairlerini tanıtır.
|
1- |
Mesnevi nazım şeklinin doğuşu
|
2- |
Mesnevi nazım şeklinin biçim özellikleri
|
3- |
Mesnevi nazım şeklinin içerik özellikleri
|
4- |
Türk Edebiyatında ilk mesneviler
|
5- |
13. yüzyıl mesnevileri
|
6- |
14. yüzyıl Mesnevileri
|
7- |
15. yüzyıl Mesnevileri
|
8- |
Vize sınavı
|
9- |
16. yüzyıl Mesnevileri
|
10- |
Leyla ve Mecnun-Fuzuli
|
11- |
17. Yüzyıl Mesnevileri
|
12- |
Hayriyye-Nabi
|
13- |
18. yüzyıl Mesnevileri
|
14- |
Hüsn ü Aşk - Şeyh Galib
|
15- |
Final sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenci, genel olarak mesnevi nazım şeklinin tarihçesi hakkında bilgi sahibi olur.
|
2- |
Öğrenci, mesnevi nazım şeklinin biçim ve tür özelliklerini öğrenir.
|
3- |
Türk edebiyatının başlangıcından 18. yüzyıla kadar olan mesnevileri ve şairleri hakkında bilgi sahibi olur.
|
4- |
Türk edebiyatının önemli mesnevileri ve şairlerini öğrenir.
|
5- |
Öğrenci, mesnevi incelemesini öğrenir.
|
6- |
Öğrenci, mesnevi nazım şeklinin biçim ve tür özelliklerini öğrenir.
|
7- |
.
|
8- |
.
|
9- |
.
|
10- |
.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
14
|
4
|
56
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
14
|
2
|
28
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
155
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Türk Edebiyatı''nda Mesnevi / (XV. yy.''a kadar), Prof. Dr. Amil Çelebioğlu, Kitabevi Yayınları, 1999.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Doğunun Uzun Hikayesi Türk Edebiyatında Mesnevi, Prof. Dr. Ahmet Kartal, Doğu Kütüphanesi Yayınları, 2013.
|
|