Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Tekstil Mühendisliği > MÜHENDİSLİK ETİĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MÜHENDİSLİK ETİĞİ Birinci düzey TTY 407 Zorunlu 7 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ SÜMEYYE ÜSTÜNTAĞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Temel etik kavramı ve mühendislikte etik kavramlarının öneminin kavratılmasını; mühendis olarak sahip olunması gereken adalet, eşitlik, dürüstlük, doğruluk, sorumluluk, insan hakları, hukukun üstünlüğü, sevgi, saygı, emeğin hakkını vermek gibi temel değerlerin kavratılması; mühendislerin meslek yaşantılarında karşılaşacakları etik problemlerin farkındalığını yaratmak; mühendislik etik kodlarının tanıtılması, bilimsel, mesleki, iş etiği konularında karşılaşılacak ikilemlerde karar verme mekanizmalarını öğreterek, örnek problemler ile mühendislerin etik sorumluluklarının farkına varmalarını sağlamaktır.
Dersin tanımı Mühendis olarak sahip olunması gereken adalet, eşitlik, dürüstlük, doğruluk, sorumluluk, insan hakları, hukukun üstünlüğü, sevgi, saygı, emeğin hakkını vermek gibi temel değerlerin kavratılmasıdır.

Dersin içeriği
1- Temel Kavramlar
2- Etik Kavramına Giriş, Etiğin Temel İlkeleri
3- Etik Problemlerin Analizi, Etik Problemlerin Çözüm Yöntemleri
4- Etik Problemlerin Analizi, Etik Problemlerin Çözüm Yöntemleri
5- İş ve Meslek Etiği
6- Bilimsel Mesleki Etik Standartları
7- Mühendislik Etiği ve Etiğin Farklı Boyutları
8- Dünya Mühendisler Birliği’nin Etik Kodları ve Kuralları
9- Mühendislikte Haklar ve Sorumluluklar
10- Araştırma ve Deneylerde Etik
11- Teknoloji, Mühendis ve Toplum İlişkisi
12- Örnek Mühendislik Problemleri
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Genel etik tanımları hakkında bilgi sahibi olmak
2- Mesleki etik ve genel etik kavramlarını benimsemek
3- Etik kodları ve kuralları hakkında bilgi sahibi olmak
4- Mühendislik etik problemlerinin çözüm yöntemlerini bilmek
5- Mühendislerin etik sorumluluklarını bilmek
6- Mühendislikte hak ve sorumluluklar hakkında bilgi sahibi olmak
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi. (1)
2- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. (1)
3- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. (2)
4- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (3)
5- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. (4)
6- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. (5)
7- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. (6)
8- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. (7)
9- En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi. (7)
10- Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. (7)
11- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci. (8)
12- Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. (8)
13- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. (9)
14- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. (10)
15- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. (11)
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 2 3 6
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     107
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders Notu
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar