Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SPOR ANATOMİSİ |
Birinci düzey |
REK103 |
Zorunlu |
1 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. İLYAS UÇAR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ERDOĞAN UNUR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin; insan anatomisi konusunda temel kavramları,insan vüdunun organizasyonunu,ve vücudu meydana getiren hücre, doku, organ ve sistemlerin yapısal ve fonksiyonel özelliklerini öğrenmelerini sağlamaktır.Ayrıca bu dersi alan öğrenciler kas iskelet sistemi hareketlerini anatomik terimlerle tanımlayabilecek ve temel sportif hareketlerin kinesyolojik analizini yapabilecektir.
|
Dersin tanımı
|
Spor Anatomisi konusunda temel kavramlar,
|
1- |
Anatomi terimine giriş
|
2- |
Osteolojiye giriş
|
3- |
Üst taraf kemikleri
|
4- |
Alt taraf kemikleri
|
5- |
Aksiyal iskelet
|
6- |
Exenler,düzlemeler, eklem tipleri, eklem hareketleri
|
7- |
Üst ekstremite eklemleri ve hareketleri
|
8- |
Alt taraf eklemleri ve hareketleri
|
9- |
Aksial iskelet eklemleri ve hareketleri + Ara sınav
|
10- |
Kaslara giriş, agonist, antagonist, synerjist kaslar
|
11- |
Üst taraf kasları
|
12- |
Alt taraf kasları
|
13- |
Göğüs ve karın kasları
|
14- |
Kasların hareketlere etkileri, Kinesyolojik analiz
|
15- |
Yarıyıl Sınavı
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
İnsan Vücudundaki kemikleri, kasları, eklemleri yapı ve fonksiyonlarını öğrenir,
|
2- |
İnsan Vücudundaki kemikleri, kasları, eklemleri yapı ve fonksiyonlarını öğrenir,
|
3- |
Anatomi ile ilgili tanım kavramları öğrenir,
|
4- |
insan Vücudundaki doku ve organları genel anlamda öğrenir,
|
5- |
Herhangi bir sportif hareketin hangi sistemler tarafından gerçekleştirildiğini analiz eder,
|
6- |
Her hangi bir sportif hareketin kinestetik akışını analiz eder güçlendirmesi gerekenleri güçlendirecek çalışmalar planlamanın alt yapısını oluşturur,
|
7- |
1.Öğrencilerin insan vücudunun yapısını tanımaları sağlanacak.
2. insan vücudun fonksiyonlarını tanımaları sağlanacak.
3. sportif hareketlerde çalışma sistemini öğrenecekler
|
8- |
Malzemesi insan olan beden eğitimi ve spor alanında insan vücudunun yapısını ve bu yapının parçaları ve fonksiyonlarının tanınmasının sağlanması
|
9- |
Malzemesi insan olan beden eğitimi ve spor alanında insan vücudunun yapısını ve bu yapının parçaları ve fonksiyonlarının tanınmasının sağlanması
|
10- |
Malzemesi insan olan beden eğitimi ve spor alanında insan vücudunun yapısını ve bu yapının parçaları ve fonksiyonlarının tanınmasının sağlanması
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alan ile ilgili güncel bilgilere sahip olma.
|
|
2- |
Alanından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
|
|
3- |
Alanından edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme.
|
|
4- |
Analiz edebilme, araştırmalara alanı ile ilgili verilere yönelik kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
|
|
5- |
Alanla ilgili temel spor yönetimi kavramlarını ve prensipleri tanımlayabilme.
|
|
6- |
Alan ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
|
|
7- |
Alan ile ilgili bir probleminin çözümünde gerek bireysel gerekse grup elemanı olarak sorumluluk alabilir.
|
|
8- |
Alanındaki gelişmeleri takip ederek, bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir.
|
|
9- |
Bir problem için yapılan analizlere dayalı alternatif çözümler formüle edebilir.
|
|
10- |
Alan ile ilgili konulardaki düşüncelerini ve çözüm önerilerini konunun uzmanı olan veya olmayan kişilerle paylaşabilir.
|
|
11- |
Bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir.
|
|
12- |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
|
|
13- |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
|
|
14- |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
|
15- |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
|
|
16- |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
|
|
17- |
Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
|
|
18- |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
2
|
24
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
4
|
4
|
16
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
3
|
9
|
Kısa sınavlar
|
2
|
2
|
4
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
3
|
3
|
9
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
63
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
rihard s. klinik anatomy. nobel kitabevi istanbul 1998
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Aycan K. resimli osteoloji. erciyes üniversitesi yayınları kayseri 1998
|
|