Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Spor Yöneticiliği > SPORDA FAİR PLAY EĞİTİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SPORDA FAİR PLAY EĞİTİMİ Birinci düzey SEÇ 412 Seçmeli 8 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Bu dersin ön koşulu yoktur.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HACER YAVUZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. HALE KULA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze eğitim
Dersin amacı Antik ve modern çağlarda Fair Play anlayışını ve gelişimini, Formal ve informal Fair Play davranışlarını, Fair Play''''e uygun davranmayı zorlaştıran bireysel ve toplumsal faktörleri, okul beden eğitimi ve Fair Play ilişkisini, fair play''''in Türkiye''''''''deki görünümünü ve geliştirme perspektiflerini açıklamak.
Dersin tanımı Fair Playin tarihsel gelişimi, Fair Play''in kapsamı ve ilkeleri, karşı karşıya olduğu problemler, fair Play''i geliştirme çabaları ve perspektifleri, Okul beden eğitiminde fair Play eğitimi ve uygulamaları, Amatör ve profesyonel sporda fair play anlayışı, Sporcuların fair play''''e uygun davranma ve davranmama nedenleri, Türkiye''''de fair play''''e yönelik çalışmalar.

Dersin içeriği
1- Fair play kavramı ve tarihi gelişimi
2- Fair Play''''''''in kapsamı ve ilkeleri
3- Uluslararası fair play kuruluşlar ve çalışmaları
4- Fair play''''''''''''''''in karşı karşıya olduğu problemler
5- Fair playi geliştirme çabaları ve perspektifleri
6- Olimpizm ideali ve fair play
7- Fair play ve eğitim
8- Okul beden eğitiminde fair play eğitimi ve uygulamaları
9- Ara Sınavı + Okul beden eğitiminde fair play eğitimi ve uygulamaları ve örnek makale sunumları
10- Geleneksel Türk sporlarında fair play anlayışı
11- Amatör ve profesyonel sporlarda fair play anlayışı
12- Sporcuların fair playe uygun davranma ve davranmama nedenleri, fair play ödülleri
13- Türkiye de fair playe yönelik çalışmalar
14- Fair playden sorumlu referans grupları, Öğrenci Çalışması: Fair Play örnek olay sunumları
15- Yarı yıl sonu sınavı
16-
17-
18- --
19- --
20- --

Dersin öğrenme çıktıları
1- Fair Play anlayışının oluşum ve gelişim süreçlerini, problemlerini ve okul beden eğitimindeki rolü ve önemini açıklar.
2- Fair Play anlayışının tarihsel gelişimini açıklar.
3- Fair Playin günümüz spor uygulamalarındaki görünümünü yorumlar.
4- Beden eğitimi dersinde fair play anlayışını geliştirme yöntemlerinden örnekler verir.
5- --
6- --
7- --
8- --
9- --
10- --

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilgili güncel bilgilere sahip olma
2- Alanından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3- Alanından edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme,
4- Analiz edebilme, araştırmalara alanı ile ilgili verilere yönelik kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
5- Alanla ilgili temel spor yönetimi kavramlarını ve prensipleri tanımlayabilme
6- Alan ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
7- Alan ile ilgili bir probleminin çözümünde gerek bireysel gerekse grup elemanı olarak sorumluluk alabilir,
8- Alanındaki gelişmeleri takip ederek, bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir,
9- Bir problem için yapılan analizlere dayalı alternatif çözümler formüle edebilir,
10- Alan ile ilgili konulardaki düşüncelerini ve çözüm önerilerini konunun uzmanı olan veya olmayan kişilerle paylaşabilir,
11- Bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir,
12- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
13- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
14- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
15- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
16- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
17- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
18- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 7 35
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 8 7 56
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     124
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ateşoğlu,M., Sporda Erdemlilik: Fair Play.Ankara, 1974. Şahin M., Şebin K., Özperçin K., Şahin F. SPORDA EVRENSEL KAVRAM FAIR-PLAY. Nobel Yayınevi,1. Basım, Şubat, 2015
Yardımcı Kaynaklar Erdemli, A., İnsan, Spor ve Olimpizm. İstanbul: Sarmal Yayınevi, 1996.

Ders ile ilgili dosyalar