Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
FİZİKSEL UYGUNLUK |
Birinci düzey |
BSA 310 |
Zorunlu |
6 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. EMRE ŞİMŞEK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ BETÜL COŞKUN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze /Online, Anlatım, Soru cevap, Problem çözme, Uygulama-Alıştırma
|
Dersin amacı
|
İnsanların sağlıklı birer fizyolojik ve psikolojik yapıya sahip olabilmeleri, yaşamdan keyif alabilmeleri, yaşamsal sorunlarla mücadele edebilmeleri için yapmaları gereken fiziksel aktivite ve sportif etkinliklerin sistemli bir şekilde uygulanmasının öğrenimi ve öğretimini kavratabilmektir.
|
Dersin tanımı
|
Fiziksel uygunluk unsurlarını, bunları değerlendirme yöntemlerini ve geliştirmeye yönelik program hazırlamayı içerir.
|
1- |
Ders içeriğinin tanıtımı, dersin amacı ve işleyişi hakkında bilgilendirme ve fiziksel uygunluğa giriş
|
2- |
Fiziksel uygunluk ile ilgili kavramlar ve fiziksel uygunluğun unsurları
|
3- |
Sağlığın değerlendirilmesi ve risk sınıflaması
|
4- |
Aerobik Uygunluğun Değerlendirilmesi ve testler
|
5- |
Aerobik uygunluk geliştirme ve programlama
|
6- |
Aerobik antrenman yöntemleri ve antrenman örnekleri
|
7- |
Kassal uygunluk (kuvvet ve kassal dayanıklılık) değerlendirilmesi, test yöntemleri ve kullanılan gereçler
|
8- |
Kassal uygunluk (kuvvet ve kassal dayanıklılık) geliştirme ve programlama
|
9- |
Kassal uygunluk (kuvvet ve kassal dayanıklılık) antrenman yöntemleri ve antrenman örnekleri
|
10- |
Esnekliğin değerlendirilmesi
|
11- |
Esneklik (değerlendirilmesi ve program geliştirme)
|
12- |
Vücut Kompozisyonu Belirleme Yöntemleri
|
13- |
Vücut Ağırlığının Kontrolü
|
14- |
Denge (değerlendirilmesi ve program geliştirme)
|
15- |
Final sınavı
|
16- |
|
17- |
--
|
18- |
--
|
19- |
--
|
20- |
--
|
1- |
Bu dersin sonunda öğrenci, fiziksel uygunluk düzeyini tespit etmeyi öğrenir.
|
2- |
Mevcut fiziksel uygunluk düzeyini korumayı öğrenir.
|
3- |
Fiziksel uygunluk düzeyini geliştirmeye yönelik programlar hazırlar.
|
4- |
Sağlığın değerlendirilmesi ve risk sınıflamasını açıklar.
|
5- |
Fiziksel uygunluk düzeyini korumaya ve geliştirmeye yönelik antrenman programlarını karşılaştırır.
|
6- |
Mevcut fiziksel uygunluk düzeyini korumaya ve geliştirmeye yönelik antrenman programlarını eleştirir.
|
7- |
|
8- |
--
|
9- |
--
|
10- |
--
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
|
|
2- |
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, antrenörlükle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
|
|
3- |
Eğitim almış olduğu uzmanlık alanında yeterli bilgi donanımına sahiptir.
|
|
4- |
Antrenörlük uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
|
|
5- |
Toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket eder.
|
|
6- |
Diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
|
|
7- |
Bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir, etkin sunum yapabilen ve etkili iletişim
kurabilen bireyler yetiştirir.
|
|
8- |
Antrenörlük alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
|
|
9- |
Antrenörlük uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
|
|
10- |
Ulusal ve uluslararası düzeyde antrenör yetiştirir.
|
|
11- |
Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanır, alanı ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip
edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
12
|
2
|
24
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
104
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ders notları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
- Özer,K.(2015). Fiziksel Uygunluk, 5.Baskı, Ankara: Nobel Yayınları.
- Zorba,E.(2001). Fiziksel uygunluk (Vol.2). Gazi Kitabevi.
- Tamer, K. (2000). Sporda fiziksel-fizyolojik performansın ölçülmesi ve değerlendirilmesi. Bağırgan Yayınevi
- American College of Sports Medicine. (2009). ACSM''s Resources for the Personal Trainer. Third edition. Lippincott Williams&Wilkins.
- American College of Sports Medicine. (2016). ACSM''s guidelines for exercise testing and prescription. Tenth edition. Lippincott Williams&Wilkins.
- Heyward,V.H.,&Gibson,A.L.(2014). Advanced fitness assessment and exercise prescription. Seventh edition. New Mexico: Human Kinetics.
- Haff, G. G., & Triplett, N. T. (Eds.). (2015). NSCA -National Strength &; Conditioning Association, Essentials of strength training and conditioning. 4th edition. Human kinetics.
- Coburn, J. W., & Malek, M. H. (2012). NSCA''s Essentials of Personal Training. 2nd Edition. Human Kinetics
- William, C. B., & Gene, M. A. (2013). Egzersiz Fizyolojisi Laboratuvar El Kitabı. (Çev: Özer MK.), Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık.
- American College of Sports Medicine. (2008). ACSM''s health-related physical fitness assessment manual. Lippincott Williams & Wilkins
|
|