Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Spor Yöneticiliği > REKREASYON PROGRAMLARI VE YÖNETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
REKREASYON PROGRAMLARI VE YÖNETİMİ Birinci düzey SYB 209 Zorunlu 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. MUSTAFA KARAKUŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HASAN AKSOYAK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı Kavramı, felsefesi ve dünya genelinde boyutlarıyla rekreasyon sektörünü ve bilimini öğrencilerin anlamasını sağlamak. Rekreasyonun sosyal ve bireysel olarak bir lüks değil bir ihtiyaç olduğu gerçeğini öğrenciye öğreterek, rekreasyonun sınıflandırılması, nerelerde yapıldığı, spor ve rekreasyon bilimlerinin ortaklığı, kimlerin rekreasyon hizmetlerini sunduğu vb. bilgileri vermek.Rekreasyon Yönetim fonksiyonlarını öğrencilere kavratmak
Dersin tanımı Rekreasyon insanların yoğun iş yükü ve rutin hayat tarzı dolayısıyla olumsuz olarak etkilenen bedeni ve ruhi sağlığını tekrar elde etmek ve korumak için, haz almak amacıyla, kişisel doyum sağlayan, serbest zamanlarında özgür seçimleriyle, ferdi veya grup olarak yaptıkları etkinliklerdir. Rekreasyon da temel hedef toplumun yaşam kalitesini yükseltmek ve aktivite seviyesini arttırmaktır. Gelişmiş ülkelerde özel sektör, devlet ve yarı özel kuruluşlar, rekreasyon faaliyetleri için büyük yatırımlar yapmaktadırlar.

Dersin içeriği
1- Rekreasyon Nedir? Rekreasyonun Felsefesi
2- Tanımlar : Rekreasyon, Serbest zaman, Oyun, Zaman
3- Rekreasyon İhtiyacı
4- Rekreasyonun Özellikleri
5- Rekreasyonun Sınıflandırılması
6- Rekreasyonun Yönetim Fonksiyonları planlama ve Örgütleme
7- Yürütme Koordinasyon
8- Kontrol Fonksiyonu
9- Ara sınav-Turizm ve Rekreasyon
10- Rekreasyonun Uygulama Alanları
11- Rekreasyon Yatırımları (Devlet-Özel-Yarı Devlet İşletmeler)
12- Türkiye’de Rekreasyon Anlayışı ve Uygulamaları
13- Animasyon ve Animatörlük
14- Animasyon ve Animatörlük
15- final sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler Rekreasyon felsefesinin kavrar
2- Öğrenciler Rekeasyon Yönetimi ile ilgili Genel tanımları yapar
3- Öğrenciler Rekreasyonun faydalarını açıklar
4- Öğrenciler Rekreasyon şekilleri ve uygulama alanları ile hizmet veren kurumları öğrenir
5- Öğrenciler Türkiye’deki rekreasyon işleyişi hakkında bilgi verir
6- Öğrenciler Turizm ve rekreasyon ilişkisini açıklar
7- Öğrenciler Rekreasyon programlaması ve uygulaması yapar
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilgili güncel bilgilere sahip olma
2- Alanından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3- Alanından edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme,
4- Analiz edebilme, araştırmalara alanı ile ilgili verilere yönelik kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
5- Alanla ilgili temel spor yönetimi kavramlarını ve prensipleri tanımlayabilme
6- Alan ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
7- Alan ile ilgili bir probleminin çözümünde gerek bireysel gerekse grup elemanı olarak sorumluluk alabilir,
8- Alanındaki gelişmeleri takip ederek, bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir,
9- Bir problem için yapılan analizlere dayalı alternatif çözümler formüle edebilir,
10- Alan ile ilgili konulardaki düşüncelerini ve çözüm önerilerini konunun uzmanı olan veya olmayan kişilerle paylaşabilir,
11- Bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir,
12- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
13- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
14- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
15- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
16- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
17- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
18- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 4 4 16
Kısa sınavlar 3 3 9
Ara sınavlara hazırlık 2 2 4
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 4 4 16
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     86
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Rekreasyon, Suat KARAKÜÇÜK
Yardımcı Kaynaklar Boş Zaman Rekreasyon Yönetimi ve Örnek Animasyon Uygulamaları, Prof.Dr. Necdet Hacıoğlu/ Ayhan Gökdeniz/ Yakup Dinç

Ders ile ilgili dosyalar