Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. MUSTAFA KARAKUŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HASAN AKSOYAK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Kavramı, felsefesi ve dünya genelinde boyutlarıyla rekreasyon sektörünü ve bilimini öğrencilerin anlamasını sağlamak. Rekreasyonun sosyal ve bireysel olarak bir lüks değil bir ihtiyaç olduğu gerçeğini öğrenciye öğreterek, rekreasyonun sınıflandırılması, nerelerde yapıldığı, spor ve rekreasyon bilimlerinin ortaklığı, kimlerin rekreasyon hizmetlerini sunduğu vb. bilgileri vermek.Rekreasyon Yönetim fonksiyonlarını öğrencilere kavratmak
|
Dersin tanımı
|
Rekreasyon insanların yoğun iş yükü ve rutin hayat tarzı dolayısıyla olumsuz olarak etkilenen bedeni ve ruhi sağlığını tekrar elde etmek ve korumak için, haz almak amacıyla, kişisel doyum sağlayan, serbest zamanlarında özgür seçimleriyle, ferdi veya grup olarak yaptıkları etkinliklerdir. Rekreasyon da temel hedef toplumun yaşam kalitesini yükseltmek ve aktivite seviyesini arttırmaktır. Gelişmiş ülkelerde özel sektör, devlet ve yarı özel kuruluşlar, rekreasyon faaliyetleri için büyük yatırımlar yapmaktadırlar.
|
1- |
Rekreasyon Nedir? Rekreasyonun Felsefesi
|
2- |
Tanımlar : Rekreasyon, Serbest zaman, Oyun, Zaman
|
3- |
Rekreasyon İhtiyacı
|
4- |
Rekreasyonun Özellikleri
|
5- |
Rekreasyonun Sınıflandırılması
|
6- |
Rekreasyonun Yönetim Fonksiyonları planlama ve Örgütleme
|
7- |
Yürütme Koordinasyon
|
8- |
Kontrol Fonksiyonu
|
9- |
Ara sınav-Turizm ve Rekreasyon
|
10- |
Rekreasyonun Uygulama Alanları
|
11- |
Rekreasyon Yatırımları (Devlet-Özel-Yarı Devlet İşletmeler)
|
12- |
Türkiye’de Rekreasyon Anlayışı ve Uygulamaları
|
13- |
Animasyon ve Animatörlük
|
14- |
Animasyon ve Animatörlük
|
15- |
final sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenciler Rekreasyon felsefesinin kavrar
|
2- |
Öğrenciler Rekeasyon Yönetimi ile ilgili Genel tanımları yapar
|
3- |
Öğrenciler Rekreasyonun faydalarını açıklar
|
4- |
Öğrenciler Rekreasyon şekilleri ve uygulama alanları ile hizmet veren kurumları öğrenir
|
5- |
Öğrenciler Türkiye’deki rekreasyon işleyişi hakkında bilgi verir
|
6- |
Öğrenciler Turizm ve rekreasyon ilişkisini açıklar
|
7- |
Öğrenciler Rekreasyon programlaması ve uygulaması yapar
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alan ile ilgili güncel bilgilere sahip olma
|
|
2- |
Alanından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
|
|
3- |
Alanından edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme,
|
|
4- |
Analiz edebilme, araştırmalara alanı ile ilgili verilere yönelik kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
|
|
5- |
Alanla ilgili temel spor yönetimi kavramlarını ve prensipleri tanımlayabilme
|
|
6- |
Alan ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
|
|
7- |
Alan ile ilgili bir probleminin çözümünde gerek bireysel gerekse grup elemanı olarak sorumluluk alabilir,
|
|
8- |
Alanındaki gelişmeleri takip ederek, bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir,
|
|
9- |
Bir problem için yapılan analizlere dayalı alternatif çözümler formüle edebilir,
|
|
10- |
Alan ile ilgili konulardaki düşüncelerini ve çözüm önerilerini konunun uzmanı olan veya olmayan kişilerle paylaşabilir,
|
|
11- |
Bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir,
|
|
12- |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
|
|
13- |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
|
|
14- |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
|
15- |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
|
|
16- |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
|
|
17- |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
|
|
18- |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
2
|
24
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
4
|
4
|
16
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
4
|
4
|
16
|
Kısa sınavlar
|
3
|
3
|
9
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
2
|
4
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
4
|
4
|
16
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
86
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Rekreasyon, Suat KARAKÜÇÜK
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Boş Zaman Rekreasyon Yönetimi ve Örnek Animasyon Uygulamaları, Prof.Dr. Necdet Hacıoğlu/ Ayhan Gökdeniz/ Yakup Dinç
|
|