Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Histoloji-embriyoloji (yüksek Lisans) > UZMANLIK ALAN DERSİ III
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSİ III İkinci düzey BDY 853 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Öğrencinin ders dönemini tamamlamış, doktora yeterlilik sınavını başarmış ve tez konusu kabul edilmiş olması gerekir.
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. BETÜL ÇİÇEK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Habibe ŞAHİN, Prof. Dr. Betül ÇİÇEK, Doç. Dr. Nalan Hakime NOGAY, Yrd. Doç. Dr. Müge YILMAZ, Yrd. Doç. Dr. Neşe KAYA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Tartışma, Öğrenci ile bireysel çalışma.
Dersin amacı Öğrencinin çalıştığı bilimsel alanla ilgili gerekli bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik etik kurallara uygun bir çalışma yapmasını sağlamaktır.
Dersin tanımı Tez dönemindeki doktora öğrencilerine verilen bireysel derstir

Dersin içeriği
1- Araştırma konusu seçiminde göz önünde bulundurulması gereken faktörler
2- Araştırma projesinin hazırlanması
3- Anket hazırlama ve uygulamada dikkat edilecek hususlar
4- Etik kurul onayı ve kurum izinlerinin alınması
5- Verilerin denetlenmesi
6- Verilerin bilgisayar ortamına aktarılması
7- İstatistiksel analizler
8- Ara sunum
9- Bilimsel araştırma ve yayın etiği
10- Araştırma raporu yazımı
11- Araştırma raporu yazımı
12- Araştırma raporu yazımı
13- Bilimsel araştırma raporlarının sunumu
14- Bilimsel araştırma raporlarının sunumu
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Uygun bilimsel araştırma konusunun seçimi
2- Bilimsel araştırmanın planlanması
3- Araştırma verilerinin toplanması
4- Verilerin doğruluğunun denetlenmesi
5- Verilerin bilgisayara aktarılması
6- Uygun istatistiksel yöntem seçimi
7- Araştırma raporu yazımı
8- Bilimsel araştırma ve yayınlarda etik ilkeler
9- Bilimsel raporların sunumu
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Histoloji ve Embriyoloji bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur,
2- Bilimsel bakışa sahip olur,
3- insan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olur ve buna uygun davranır,
4- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir,
5- Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanır
6- Işık mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütme becerisini kazanır,
7- Bilimsel yenilikleri takip eder,
8- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur,
9- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
10- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır,
11- Sunum ve aktarma becerisi kazanır,
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 2 20
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 50 2 100
Toplam iş yükü     130
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Beslenme ve Diyetetik alanında yayınlanmış bütün ulusal ve uluslararası kitap ve dergiler.
Yardımcı Kaynaklar Beslenme ve Diyetetik alanında yayınlanmış bütün ulusal ve uluslararası kitap ve dergiler.

Ders ile ilgili dosyalar