Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Endüstriyel Tasarim Mühendisliği > İMALAT TEKNOLOJİLERİ - II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İMALAT TEKNOLOJİLERİ - II Birinci düzey ETM 204 Zorunlu 4 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ FATMA NAZLI ÖZSOLAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı -
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Toz metalurjisi,Kaynak yöntemlerinden ,oksi asetilen kaynağı, ark kaynakları, tozaltı kaynağı, gazaltı kaynağı, kaynak hataları,Talaşlı İmalat Yöntemleri,Modern İmalat Yöntemleri ,Metallerin Yüksek Hızda Şekillendirilmesi konularının tasarımcı bir mühendis açısından değerlendirilerek bu konularda eğitim verilmesidir.
Dersin tanımı Toz metalurjisi,Kaynak Tekniği,Talaşlı İmalat Yöntemleri,Modern İmalat Yöntemleri ,Metallerin Yüksek Hızda Şekillendirilmesi konularında bilgilendirilmesi.

Dersin içeriği
1- Toz metalurjisi, Toz Üretimi, Toz Karakterizasyonu
2- Toz Kalıp Tasarımında Dikkat Edilecek Hususlar ,Toz Şekillendirme, Sinterleme
3- Kaynak Yöntemleri, Birleştirme Yöntemleri, Kaynaklı Birleştirme Yöntemleri ve Sınıflandırılması
4- Oksi-Gaz Kaynağı, Elektrik Ark Kaynağı Örtülü Elektrot Çeşitleri
5- Argon-Ark Kaynağı TIG (WIG) Yöntemi, Gaz Altı Kaynağı (MIG/MAG) ,Tozaltı Kaynağı
6- Elektrik Direnç Kaynağı, Plazma Kaynak Yöntemi ,Difüzyon Kaynağı, Lazer Kaynağı
7- Ara Sınav
8- Sürtünme Kaynağı, Sürtünme Karıştırma Kaynağı, UltrasonikKaynakYöntemi, Soğuk Basınç Kaynağı, Patlatma Kaynağı, Kaynak Metalürjisi .
9- Talaşlı imalat terimlerinin incelenmesi, Talaş Kaldırma ,Vargelde İşleme,Planyada İşleme,Tornalama ,Frezeleme
10- Delik Delme ve Delik İşleme ,Taşlama,Honlama,Lepleme ,İşlenebilirlik, İş Bağlama ,Vidaların Açılması ,Broşlama,Dişli Çarkların Açılması
11- Metal Testere ile Kesme,CNC''''li Tezgahlarda İşleme,Modern İmalat Yöntemleri
12- Kimyasal İşleme,Elektrokimyasal İşleme ,Modern Mekanik Talaş Kaldırma Yöntemleri,Termal İşlemler
13- Patlama İle Şekillendirme, Elektro Hidrolik Yöntemle Şekillendirme ,Elektro-Manyetik Yöntemle Şekillendirme
14- Detonasyonla Şekillendirme, Patlayıcı Maddeler
15- Yıl Sonu Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
2- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi,
3- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi,
4- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi,
5- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi kazandırma.
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine sahip olur.
2- Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.
3- Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine sahip olur.
4- Bilgisayar destekli tasarım ve imalat programlarıyla ürün modelleme ve analiz becerisi kazandırma
5- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi kazandırma (Mekanik sistemler, Isıl sistemler)
6- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi kazandırma
7- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazandırma (Mekanik problemler, Isıl problemler, Tasarım Problemleri)
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazandırma
9- Etkin iletişim kurma becerisi kazandırma
10- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim sağlama
11- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazandırma
12- Çağın sorunları hakkında bilgi kazandırma
13- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi kazandırma
14- Temel mühendislik sorunlarını anlayabilen, bilgiye ulaşabilen, analiz edip çözüm geliştirebilen bireyler yetiştirme
15- Sürekli öğrenmeyi ve mesleki, toplumsal, kültürel gelişimi amaç edinmiş bireyler yetiştirme
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     88
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Üretim Yöntemleri ve İmalat Teknolojileri (Prof. Dr. Muammer Gavas, Prof. Dr. Mustafa Yaşar, Doç. Dr. Mustafa Aydın, Doç. Dr. Yahya Altunpak)
Yardımcı Kaynaklar İmalat Yöntemleri (Prof. Dr. M. Baki KARAMIŞ),ASM Handbook .

Ders ile ilgili dosyalar