Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İMALAT TEKNOLOJİLERİ - II |
Birinci düzey |
ETM 204 |
Zorunlu |
4 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ FATMA NAZLI ÖZSOLAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Toz metalurjisi,Kaynak yöntemlerinden ,oksi asetilen kaynağı, ark kaynakları, tozaltı kaynağı, gazaltı kaynağı, kaynak hataları,Talaşlı İmalat Yöntemleri,Modern İmalat Yöntemleri ,Metallerin Yüksek Hızda Şekillendirilmesi konularının tasarımcı bir mühendis açısından değerlendirilerek bu konularda eğitim verilmesidir.
|
Dersin tanımı
|
Toz metalurjisi,Kaynak Tekniği,Talaşlı İmalat Yöntemleri,Modern İmalat Yöntemleri ,Metallerin Yüksek Hızda Şekillendirilmesi konularında bilgilendirilmesi.
|
1- |
Toz metalurjisi, Toz Üretimi, Toz Karakterizasyonu
|
2- |
Toz Kalıp Tasarımında Dikkat Edilecek Hususlar ,Toz Şekillendirme, Sinterleme
|
3- |
Kaynak Yöntemleri, Birleştirme Yöntemleri, Kaynaklı Birleştirme Yöntemleri ve Sınıflandırılması
|
4- |
Oksi-Gaz Kaynağı, Elektrik Ark Kaynağı Örtülü Elektrot Çeşitleri
|
5- |
Argon-Ark Kaynağı TIG (WIG) Yöntemi, Gaz Altı Kaynağı (MIG/MAG) ,Tozaltı Kaynağı
|
6- |
Elektrik Direnç Kaynağı, Plazma Kaynak Yöntemi ,Difüzyon Kaynağı, Lazer Kaynağı
|
7- |
Ara Sınav
|
8- |
Sürtünme Kaynağı, Sürtünme Karıştırma Kaynağı, UltrasonikKaynakYöntemi, Soğuk Basınç Kaynağı, Patlatma Kaynağı, Kaynak Metalürjisi .
|
9- |
Talaşlı imalat terimlerinin incelenmesi, Talaş Kaldırma ,Vargelde İşleme,Planyada İşleme,Tornalama ,Frezeleme
|
10- |
Delik Delme ve Delik İşleme ,Taşlama,Honlama,Lepleme ,İşlenebilirlik, İş Bağlama ,Vidaların Açılması ,Broşlama,Dişli Çarkların Açılması
|
11- |
Metal Testere ile Kesme,CNC''''li Tezgahlarda İşleme,Modern İmalat Yöntemleri
|
12- |
Kimyasal İşleme,Elektrokimyasal İşleme ,Modern Mekanik Talaş Kaldırma Yöntemleri,Termal İşlemler
|
13- |
Patlama İle Şekillendirme, Elektro Hidrolik Yöntemle Şekillendirme ,Elektro-Manyetik Yöntemle Şekillendirme
|
14- |
Detonasyonla Şekillendirme, Patlayıcı Maddeler
|
15- |
Yıl Sonu Sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
2- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi,
|
3- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi,
|
4- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi,
|
5- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi kazandırma.
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine sahip olur.
|
|
2- |
Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.
|
|
3- |
Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine sahip olur.
|
|
4- |
Bilgisayar destekli tasarım ve imalat programlarıyla ürün modelleme ve analiz becerisi kazandırma
|
|
5- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi kazandırma (Mekanik sistemler, Isıl sistemler)
|
|
6- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi kazandırma
|
|
7- |
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazandırma (Mekanik problemler, Isıl problemler, Tasarım Problemleri)
|
|
8- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazandırma
|
|
9- |
Etkin iletişim kurma becerisi kazandırma
|
|
10- |
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim sağlama
|
|
11- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazandırma
|
|
12- |
Çağın sorunları hakkında bilgi kazandırma
|
|
13- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi kazandırma
|
|
14- |
Temel mühendislik sorunlarını anlayabilen, bilgiye ulaşabilen, analiz edip çözüm geliştirebilen bireyler yetiştirme
|
|
15- |
Sürekli öğrenmeyi ve mesleki, toplumsal, kültürel gelişimi amaç edinmiş bireyler yetiştirme
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
88
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
0
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Üretim Yöntemleri ve İmalat Teknolojileri (Prof. Dr. Muammer Gavas, Prof. Dr. Mustafa Yaşar, Doç. Dr. Mustafa Aydın, Doç. Dr. Yahya Altunpak)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
İmalat Yöntemleri (Prof. Dr. M. Baki KARAMIŞ),ASM Handbook .
|
|