Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. LATİFE ÇAKIR BAYRAM
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Ayhan ATASEVER, Doç. Dr. Latife ÇAKIR BAYRAM, Yard. Doç. Dr. M. Önder KARAYİĞİT
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Öğrenciye dejenerasyon ve metabolizma hastalıkları konusunda bilgi vermektir
|
Dersin tanımı
|
Dejenerasyon ve metabolizma hastalıkları konusunda bilgi verilen derstir.
|
1- |
Akut hücre şişkinliği
|
2- |
Hidropik Dejenerasyon
|
3- |
Lizozomal Birikim Hastalıkları
|
4- |
Amiloidozis
|
5- |
Mukoid Dejenerasyon
|
6- |
Fibrinoid Dejenerasyon
|
7- |
Hiperkeratoz (Karnileşme)
|
8- |
Glikojen Birikimi
|
9- |
Yağ Metabolizması Bozuklukları
|
10- |
Lipidlerin Ekstrasellüler Birikimi
|
11- |
Pigmentler
|
12- |
Kristaller ve Mineral Madde Birikimi
|
13- |
Bulanık Şişkinlik
|
14- |
Hyalin
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Dejenerasyon terimi, sebepleri ve patogenezi hakkında bilgi sahibi olunur
|
2- |
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
Sunum ve aktarma becerisi kazanır,
|
|
4- |
Biyoistatistik Ana bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur,
|
|
5- |
Bilimsel bakışa sahip olur,
|
|
6- |
Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir,
|
|
7- |
Saha çalışmalarında bilgi, görgü ve beceri kazanır
|
|
8- |
Bilimsel yenilikleri takip eder,
|
|
9- |
Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur,
|
|
10- |
Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
|
|
11- |
Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır,
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
1
|
14
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
2
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
1
|
14
|
Toplam iş yükü
|
|
|
96
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Veteriner Genel Patoloji, Erer, H, Kıran, M.M., Çiftçi, M.K., Konya, 2000
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. Mechanisms of Disease, Slauson DO, Cooper BJ; Mosby, 2002 2. Tumours in Domestic Animals, Meuten, J.D.; Iowa State Pres, 2001 3. Pathologic Basis of Disease, Cotran, R.S., Kumar, V., Collins, T.; W.B. Saunders, 1999 4. Veteriner Genel Patoloji, Erer, H, Kıran, M.M., Çiftçi, M.K., Konya, 2000 5. Temel Patoloji, Aydın Y, Ankara, 2008.
|
|