Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Tarim Bilimleri ve Teknolojileri(dr.ing) > CROP PHYSIOLOGY
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
CROP PHYSIOLOGY Üçüncü düzey AGS 625 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili ingilizce
Koordinatör DOÇ. DR. ABDULLAH ULAŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr. ÖĞRETİM ÜYESİ ABDULLAH ULAŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı öğrencilere tarla bitkilerinin büyüme ve gelişimi sırasında gerçekleşen tüm fizyolojik prosesleri açıklamak ve bu proseseleri etkileyen çevresel stres faktörlerini tanımlamak. p ve faktörlerini tanıtmak ve stres fizyolojisi ve stres faktörlerinin bitkiler üzerine etkileri hakkında kapsamlı bilgi sağlamak
Dersin tanımı Bu ders, tarla bitkilerinin büyüme ve gelişimi, hücresel ve moleküler değişimler ve ortaya çıkan ürünler, farklı abiyotik streslere karşı bitkilerin ortaya koyduğu tepkilerin belirlenmesini sağlayan bir derstir.

Dersin içeriği
1- Bitki büyüme ve gelişme dönemleri fizyolojisi
2- Bitkide hücresel ve moleküler fizyoloji
3- Bitkide üretim prosesleri fizyolojisi
4- Bitkilerde tuz stresine karşı ortaya koyguğu fizyolojik tepkiler
5- Bitkilerde kuraklık stresine karşı ortaya koyguğu fizyolojik tepkiler
6- Bitkilerde sıcaklık stresine karşı ortaya koyguğu fizyolojik tepkiler
7- Bitkilerde ışık stresine karşı ortaya koyguğu fizyolojik tepkiler
8- Bitkilerde ağır metal stresine karşı ortaya koyguğu fizyolojik tepkiler
9- Bitkilerde besin elementi noksanlığına karşı ortaya koyguğu fizyolojik tepkiler
10- Bitkilerde ziraai ilaçların ve kimyasalların stresine karşı ortaya koyguğu fizyolojik tepkiler
11- Bitkilerde çevresel ve iklim değişikliğine karşı ortaya koyguğu fizyolojik tepkiler
12- Bitkide genetik ve gelişim fizyolojisi
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu dersin tamamlanmasıyla birlikte öğrenciler; Temel bitki yapısı, büyüme ve gelişme ilkeleri hakkında bilgi sahibi olurlar
2- Bitkilerin büyümesini etkileyen süreçleri anlarlar
3- Bitki büyümesi ve gelişmesini düzenleyen çevresel faktörleri tanımlar ve tarif edebilir
4- Bitkisel üretimde hangi stres tiplerinin yaygın olduğunu bilirler
5- Bitki üretimi üzerine bu kısıtlayıcı faktörlerin etkilerini anlar ve değerlendirme yapabilirler
6- Stresi azaltmak için önerilen çözümler hakkında bilgi sahibi olurlar
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 5 20 100
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 5 2 10
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 2 5 10
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 5 30
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   80
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar