Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SİSTEMLER ANALİZİ VE TASARIMI |
Birinci düzey |
ENM 215 |
|
3 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. FEYZA GÜRBÜZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ FEYZE GÜRBÜZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, öğrencilerin üretim ve hizmet sektöründeki iş sorunlarını belirlemesi; her sorun içinde yer alan ilişkilerin karşılıklı bağlılığını ortaya çıkarması; sorunun çözüm alternatiflerini ortaya koyması ve seçmesi; iş çevresindeki süreçsel, kültürel, ekonomik, teknolojik ve politik sistemleri de inceleyerek ihtiyaçları karşılayacak ve sorunları çözecek sistemin tasarımını gerçekleştirmektir.
|
Dersin tanımı
|
Üretim ve hizmet sistemlerinin irdelenmesi, incelenmesi ve eksikliklerinin giderilmesi için yapılması gereken işlemlerin öğrencilere aktarılmasıdır.
|
1- |
Sistem Fonksiyonlari
|
2- |
Sistem Bileşenleri
|
3- |
Problem Tanıtımı ve çözüm ilkeleri
|
4- |
Sistem Geliştirme
|
5- |
Hayat Döngüsü
|
6- |
Analiz Araçları
|
7- |
Analiz Teknikleri
|
8- |
Veri Akış şemaları
|
9- |
Bilgi Sistemi Modelleme
|
10- |
Veri Tanımlama
|
11- |
Bilişim Sistemleri
|
12- |
Bilişim Sistemleri Geliştirme Aşamaları
|
13- |
Sistem Çözümleme
|
14- |
Bilişim Sistemlerinin Sınıflandırılması
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sistem yaklaşımı ile imalat ve hizmet sistemlerinde problemleri belirleyecektir.
|
2- |
Problemler ile ilgili hedefleri, çözüm önerileri ve bunların alternatiflerini belirleyecektir.
|
3- |
Entegre bir çalışma yapabilecek ve çalışmayı belirleyebilecektir.
|
4- |
Kâğıt üzerinde yapılan hazırlıkları bilgisayar ortamına aktarabilecektir.
|
5- |
Bilişim sektöründe değişik rollerdeki profesyonel çalışanların sorumluluklarını öğrenerek ve alıştırmasını
yapabilecektir.
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Kentsel Tasarım
|
|
2- |
Kent ve Bölge Planlama
|
|
3- |
Ulaşım
|
|
4- |
Peyzaj
|
|
5- |
Ekoloji
|
|
6- |
Sosyoloji
|
|
7- |
Şehircilik Tarihi
|
|
8- |
Sanat Tarihi
|
|
9- |
Kentsel Koruma
|
|
10- |
Bilgisayar Destekli tasarım
|
|
11- |
Kentsel Coğrafya
|
|
12- |
Mimarlık Bilgisi
|
|
13- |
Ekonomi
|
|
14- |
Gayrimenkul Değerleme ve Konut
|
|
15- |
İstatistik
|
|
16- |
İmar Hukuku
|
|
17- |
Çizim ve Sunum Teknikleri
|
|
18- |
Planlama Kuram ve Teknikleri
|
|
19- |
Yabancı Dil
|
|
20- |
Genel Kültür
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
4
|
1
|
4
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
4
|
8
|
Ara sınavlar
|
2
|
4
|
8
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
101
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
2
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
60
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Sistem Analizi (Doç. Dr. Haluk Erkut – Kıyı Yayınları 1989)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Sistem Analizi ve Tasarımı, Dr. Gökhan Silahtaroğlu
|
|