Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Endüstri Mühendisliği > SİSTEMLER ANALİZİ VE TASARIMI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SİSTEMLER ANALİZİ VE TASARIMI Birinci düzey ENM 215 Zorunlu 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. FEYZA GÜRBÜZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ FEYZE GÜRBÜZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin üretim ve hizmet sektöründeki iş sorunlarını belirlemesi; her sorun içinde yer alan ilişkilerin karşılıklı bağlılığını ortaya çıkarması; sorunun çözüm alternatiflerini ortaya koyması ve seçmesi; iş çevresindeki süreçsel, kültürel, ekonomik, teknolojik ve politik sistemleri de inceleyerek ihtiyaçları karşılayacak ve sorunları çözecek sistemin tasarımını gerçekleştirmektir.
Dersin tanımı Üretim ve hizmet sistemlerinin irdelenmesi, incelenmesi ve eksikliklerinin giderilmesi için yapılması gereken işlemlerin öğrencilere aktarılmasıdır.

Dersin içeriği
1- Sistem Fonksiyonlari
2- Sistem Bileşenleri
3- Problem Tanıtımı ve çözüm ilkeleri
4- Sistem Geliştirme
5- Hayat Döngüsü
6- Analiz Araçları
7- Analiz Teknikleri
8- Veri Akış şemaları
9- Bilgi Sistemi Modelleme
10- Veri Tanımlama
11- Bilişim Sistemleri
12- Bilişim Sistemleri Geliştirme Aşamaları
13- Sistem Çözümleme
14- Bilişim Sistemlerinin Sınıflandırılması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sistem yaklaşımı ile imalat ve hizmet sistemlerinde problemleri belirleyecektir.
2- Problemler ile ilgili hedefleri, çözüm önerileri ve bunların alternatiflerini belirleyecektir.
3- Entegre bir çalışma yapabilecek ve çalışmayı belirleyebilecektir.
4- Kâğıt üzerinde yapılan hazırlıkları bilgisayar ortamına aktarabilecektir.
5- Bilişim sektöründe değişik rollerdeki profesyonel çalışanların sorumluluklarını öğrenerek ve alıştırmasını yapabilecektir.
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 4 1 4
Ara sınavlara hazırlık 2 4 8
Ara sınavlar 2 4 8
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     101
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   60

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Sistem Analizi (Doç. Dr. Haluk Erkut – Kıyı Yayınları 1989)
Yardımcı Kaynaklar Sistem Analizi ve Tasarımı, Dr. Gökhan Silahtaroğlu

Ders ile ilgili dosyalar