Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Bilgisayar Mühendisliği > BİLGİSAYAR GRAFİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİLGİSAYAR GRAFİK Birinci düzey BZ 303 Zorunlu 5 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. SERKAN ÖZTÜRK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. SERKAN ÖZTÜRK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze ve Laboratuar uygulaması
Dersin amacı Öğrencilere temel bilgisayar grafik kavramlarının kazandırılması ve OPENGL programı kullanılarak grafik ve animasyon tasarımı yapabilme yeteneğinin kazandırılması.
Dersin tanımı Noktalar ve çizgiler. 2 boyutlu, 3 boyutlu dönüşümler ve izdüşümler. Düzlem Eğriler. Uzay Eğriler. Yüzey Tanımı ve Üretimi. OPENGL ile grafik ve animasyon uygulamaları.

Dersin içeriği
1- Noktalar ve çizgiler
2- 3 boyutlu dönüşümler ve izdüşümler
3- Düzlem Eğriler
4- Uzay Eğriler, Kübik Spline’lar
5- Uzay Eğriler, Bezier Eğrileri
6- Uzay Eğriler, Bspline Eğrileri
7- Yüzey Tanımı ve Üretimi
8- Ara Sınav
9- OPENGL programlamaya giriş
10- OPENGL ile geometrik nesne çizimi
11- OPENGL ile 2 boyutlu modelleme çalışmaları
12- OPENGL ile 3 boyutlu modelleme çalışmaları
13- OPENGL ile renklendirme ve gölgelendirme
14- OPENGL ile ışıklandırma
15- OPENGL ile doku transferi
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilgisayar grafik temel kavramlarının öğrenilmesi
2- İki boyutlu dönüşüm metodlarının öğrenilmesi
3- Üç boyutlu dönüşüm metodlarının öğrenilmesi
4- Düzlem eğrilerinin ve uzay eğrilerinin öğrenilmesi
5- Yüzey tanımı ve üretiminin öğrenilmesi
6- OPENGL programı ile temel uygulamalar yapabilme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine sahip olur.
2- Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.
3- Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine sahip olur.
4- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve araçları kullanma becerisine sahip olur.
5- Deney/proje tasarlama, uygulama ve sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerilerine sahip olur.
6- Takım çalışmasına yatkınlık becerisine sahip olur.
7- Bireysel çalışma becerisine sahip olur.
8- Sözlü ve/veya yazılı iletişim kurma becerisine sahip olur.
9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olur.
10- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hukuksal konularda bilgiye sahip olur.
11- Yönetsel becerilere (liderlik, organizasyon, zaman ve risk yönetimi, kalite bilinci, verimlilik vb) sahip olur.
12- Zamanı en iyi şekilde kullanma becerisine sahip olur.
13- Alışılmışın dışında yollar bulabilme becerisine sahip olur.
14- Yönetim becerisi, mesleki özgüven ve inisiyatif alabilme özelliklerine sahip olur.
15- Problemlere çözümler getirirken ulusal çıkarları gözetir.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 9 3 27
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 10 30
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 5 3 15
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     158
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Mathematical Elements for Computer Graphics David F. Rogers, J. Alan Adams, OpenGL Programming Guide
Yardımcı Kaynaklar Computer Graphics:Principles and Practice in C, Addison-WesleyFoley, J. D., Dam, A., Feiner, S. K., Hughes, J. F., Geometric Tools for Computer Graphics, Morgan Kaufmann, Schneider, P., Eberly, D. DComer, D.E.

Ders ile ilgili dosyalar