Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BİLGİSAYAR GRAFİK |
Birinci düzey |
BZ 303 |
Zorunlu |
5 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. SERKAN ÖZTÜRK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. SERKAN ÖZTÜRK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze ve Laboratuar uygulaması
|
Dersin amacı
|
Öğrencilere temel bilgisayar grafik kavramlarının kazandırılması ve OPENGL programı kullanılarak grafik ve animasyon tasarımı yapabilme yeteneğinin kazandırılması.
|
Dersin tanımı
|
Noktalar ve çizgiler. 2 boyutlu, 3 boyutlu dönüşümler ve izdüşümler. Düzlem Eğriler. Uzay Eğriler. Yüzey Tanımı ve Üretimi. OPENGL ile grafik ve animasyon uygulamaları.
|
1- |
Noktalar ve çizgiler
|
2- |
3 boyutlu dönüşümler ve izdüşümler
|
3- |
Düzlem Eğriler
|
4- |
Uzay Eğriler, Kübik Spline’lar
|
5- |
Uzay Eğriler, Bezier Eğrileri
|
6- |
Uzay Eğriler, Bspline Eğrileri
|
7- |
Yüzey Tanımı ve Üretimi
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
OPENGL programlamaya giriş
|
10- |
OPENGL ile geometrik nesne çizimi
|
11- |
OPENGL ile 2 boyutlu modelleme çalışmaları
|
12- |
OPENGL ile 3 boyutlu modelleme çalışmaları
|
13- |
OPENGL ile renklendirme ve gölgelendirme
|
14- |
OPENGL ile ışıklandırma
|
15- |
OPENGL ile doku transferi
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bilgisayar grafik temel kavramlarının öğrenilmesi
|
2- |
İki boyutlu dönüşüm metodlarının öğrenilmesi
|
3- |
Üç boyutlu dönüşüm metodlarının öğrenilmesi
|
4- |
Düzlem eğrilerinin ve uzay eğrilerinin öğrenilmesi
|
5- |
Yüzey tanımı ve üretiminin öğrenilmesi
|
6- |
OPENGL programı ile temel uygulamalar yapabilme
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine sahip olur.
|
|
2- |
Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.
|
|
3- |
Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine sahip olur.
|
|
4- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve araçları kullanma becerisine sahip olur.
|
|
5- |
Deney/proje tasarlama, uygulama ve sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerilerine sahip olur.
|
|
6- |
Takım çalışmasına yatkınlık becerisine sahip olur.
|
|
7- |
Bireysel çalışma becerisine sahip olur.
|
|
8- |
Sözlü ve/veya yazılı iletişim kurma becerisine sahip olur.
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olur.
|
|
10- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hukuksal konularda bilgiye sahip olur.
|
|
11- |
Yönetsel becerilere (liderlik, organizasyon, zaman ve risk yönetimi, kalite bilinci, verimlilik vb) sahip olur.
|
|
12- |
Zamanı en iyi şekilde kullanma becerisine sahip olur.
|
|
13- |
Alışılmışın dışında yollar bulabilme becerisine sahip olur.
|
|
14- |
Yönetim becerisi, mesleki özgüven ve inisiyatif alabilme özelliklerine sahip olur.
|
|
15- |
Problemlere çözümler getirirken ulusal çıkarları gözetir.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
9
|
3
|
27
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
3
|
10
|
30
|
Ödevler
|
2
|
10
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
5
|
3
|
15
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
5
|
5
|
25
|
Toplam iş yükü
|
|
|
158
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Mathematical Elements for Computer Graphics David F. Rogers, J. Alan Adams, OpenGL Programming Guide
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Computer Graphics:Principles and Practice in C, Addison-WesleyFoley, J. D., Dam, A., Feiner, S. K., Hughes, J. F., Geometric Tools for Computer Graphics, Morgan Kaufmann, Schneider, P., Eberly, D. DComer, D.E.
|
|