Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ELASTİSİTE TEORİSİ-II |
İkinci düzey |
MKM 602 |
|
2 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ UMUT ÇALIŞKAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. RECEP EKİCİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Bu derste, farklı mekanik yüklemeler altındaki lineer elastik malzemelerin analizlerini öğrencilere tanıtılması amaçlanmaktadır. Ayrıca, mühendislik uygulamaları ve tasarımda önemli olan özel problemlerin çözümlerinin bir derlemesi ile birlikte temel elastisite teorisi bilgisini öğrencilere sağlanması amaçlanmaktır. Bu derste sunulan konular, diğer katı mekaniği derslerinin takibine temel oluşturacaktır.
|
Dersin tanımı
|
Potansiyellerle elastisite problemlerinin çözümü, Potansiyellerle elastisite problemlerinin çözümü, Burulma problemi, Kalın silindirler, Diskler ve küreler, Düz basit kirişler, Eğrisel kirişler, Yarı sonsuz elastik ortam ve ilgili problemler, Yarı sonsuz elastik ortam ve ilgili problemler, Enerji prensipleri ve varyasyonel metodlara giriş, Enerji prensipleri ve varyasyonel metodlara giriş, Elastik stabilite: Kolonlar, İnce düz plakaların eğilmesi, İnce kabuk teorisine giriş
|
1- |
Potansiyellerle elastisite problemlerinin çözümü
|
2- |
Potansiyellerle elastisite problemlerinin çözümü
|
3- |
Burulma problemi
|
4- |
Kalın silindirler
|
5- |
Diskler ve küreler
|
6- |
Düz basit kirişler
|
7- |
Eğrisel kirişler
|
8- |
Yarı sonsuz elastik ortam ve ilgili problemler
|
9- |
Arasınav
|
10- |
Yarı sonsuz elastik ortam ve ilgili problemler
|
11- |
Enerji prensipleri ve varyasyonel metodlara giriş
|
12- |
Enerji prensipleri ve varyasyonel metodlara giriş
|
13- |
Elastik stabilite: Kolonlar
|
14- |
İnce düz plakaların eğilmesi
|
15- |
İnce kabuk teorisine giriş
|
16- |
Final sınavı
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bir elastisite problemini tanımlayabilme
|
2- |
Düzlem gerilme, düzlem şekil değiştirme, denge denklemleri, sınır şartları, uygunluk denklemleri ve gerilme fonksiyonu gibi elastisitenin temel kavramlarını belirleyebilmek / açıklayabilmek
|
3- |
Farklı çözüm stratejilerinin avantajlarını ve dezavantajlarını karşılaştırabilmek
|
4- |
Bir elastisite probleminin çözümü için en iyi çözüm yöntemini seçebilmek
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
|
|
2- |
İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
|
|
3- |
Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
|
|
4- |
Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
|
|
5- |
Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
|
|
6- |
Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
|
|
7- |
Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
|
|
8- |
Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
|
|
9- |
Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
5
|
8
|
40
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
30
|
30
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
30
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
3
|
3
|
9
|
Toplam iş yükü
|
|
|
183
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
5
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Adel S. Saada, Elasticity. Theory and Applications,Pergamon Unified Engineering Series, 1974
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1- Martin H. Sadd, Elasticity: Theory, Applications, and Numerics, Elsevier, 2005. 2- Arthur P. Boresi, Ken Chong, James D. Lee, Elasticity in Engineering Mechanics, John Wiley & Sons, 2011. 3- Sacit Tameroğlu, Elastisite Teorisi: Çözüm Yöntemleri ve Bazı Matematiksel Teknikler, 1991.
|
|