Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ELASTİSİTE TEORİSİ-II |
Üçüncü düzey |
MKM 602 |
Zorunlu |
2 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ UMUT ÇALIŞKAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. RECEP EKİCİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Bu derste, farklı mekanik yüklemeler altındaki lineer elastik malzemelerin analizlerini öğrencilere tanıtılması amaçlanmaktadır. Ayrıca, mühendislik uygulamaları ve tasarımda önemli olan özel problemlerin çözümlerinin bir derlemesi ile birlikte temel elastisite teorisi bilgisini öğrencilere sağlanması amaçlanmaktır. Bu derste sunulan konular, diğer katı mekaniği derslerinin takibine temel oluşturacaktır.
|
Dersin tanımı
|
Potansiyellerle elastisite problemlerinin çözümü, Potansiyellerle elastisite problemlerinin çözümü, Burulma problemi, Kalın silindirler, Diskler ve küreler, Düz basit kirişler, Eğrisel kirişler, Yarı sonsuz elastik ortam ve ilgili problemler, Yarı sonsuz elastik ortam ve ilgili problemler, Enerji prensipleri ve varyasyonel metodlara giriş, Enerji prensipleri ve varyasyonel metodlara giriş, Elastik stabilite: Kolonlar, İnce düz plakaların eğilmesi, İnce kabuk teorisine giriş
|
1- |
Potansiyellerle elastisite problemlerinin çözümü
|
2- |
Potansiyellerle elastisite problemlerinin çözümü
|
3- |
Burulma problemi
|
4- |
Kalın silindirler
|
5- |
Diskler ve küreler
|
6- |
Düz basit kirişler
|
7- |
Eğrisel kirişler
|
8- |
Yarı sonsuz elastik ortam ve ilgili problemler
|
9- |
Arasınav
|
10- |
Yarı sonsuz elastik ortam ve ilgili problemler
|
11- |
Enerji prensipleri ve varyasyonel metodlara giriş
|
12- |
Enerji prensipleri ve varyasyonel metodlara giriş
|
13- |
Elastik stabilite: Kolonlar
|
14- |
İnce düz plakaların eğilmesi
|
15- |
İnce kabuk teorisine giriş
|
16- |
Final sınavı
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bir elastisite problemini tanımlayabilme
|
2- |
Düzlem gerilme, düzlem şekil değiştirme, denge denklemleri, sınır şartları, uygunluk denklemleri ve gerilme fonksiyonu gibi elastisitenin temel kavramlarını belirleyebilmek / açıklayabilmek
|
3- |
Farklı çözüm stratejilerinin avantajlarını ve dezavantajlarını karşılaştırabilmek
|
4- |
Bir elastisite probleminin çözümü için en iyi çözüm yöntemini seçebilmek
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
|
|
2- |
Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
|
|
3- |
Teknik, ekonomik ve sosyolojik faktörleri dikkate alarak, mühendislik tasarım ve uygulamalarında özgün fikirler geliştirebilen, farklı disiplinlerle ortak çalışabilen, girişimci/yenlikçi mühendisler yetiştirmek.
|
|
4- |
Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
|
|
5- |
Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
|
6- |
Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
|
|
7- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
|
|
8- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
9- |
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
10- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
11- |
Etkin iletişim kurma becerisi
|
|
12- |
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
|
13- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
|
|
14- |
Çağın sorunları hakkında bilgi
|
|
15- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
|
|
16- |
Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
|
|
17- |
Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
|
|
18- |
Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
5
|
8
|
40
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
30
|
30
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
30
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
3
|
3
|
9
|
Toplam iş yükü
|
|
|
183
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
5
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Adel S. Saada, Elasticity. Theory and Applications,Pergamon Unified Engineering Series, 1974
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1- Martin H. Sadd, Elasticity: Theory, Applications, and Numerics, Elsevier, 2005. 2- Arthur P. Boresi, Ken Chong, James D. Lee, Elasticity in Engineering Mechanics, John Wiley & Sons, 2011. 3- Sacit Tameroğlu, Elastisite Teorisi: Çözüm Yöntemleri ve Bazı Matematiksel Teknikler, 1991.
|
|