Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
HÜCRE BİYOLOJİSİ |
İkinci düzey |
VZT 544 |
|
1 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. BİLAL AKYÜZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. BİLAL AKYÜZ, DOÇ. DR KORHAN ARSLAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
ARŞ. GÖR. ESMA GAMZE AKSEL, ARŞ. GÖR FADİME ÖZDEMİR
|
Dersin veriliş şekli
|
Ödev, sunu ve konu anlatımı
|
Dersin amacı
|
Öğrencilere hücre biyolojisi hakkında bilgi vermek
|
Dersin tanımı
|
HÜCRE NEDİR? HÜCRE ORGANELLERİ NELERDİR?
|
1- |
Canlılığın yapı taşı hücre
|
2- |
Prokaryotik ve ökaryotik hücre yapısı ve farkları
|
3- |
Hücre yapısı ve organeller
|
4- |
Hücre zarı yapısı ve görevleri
|
5- |
Membran transportu
|
6- |
Hücrenin iskelet yapısı ve organizasyonu
|
7- |
Hücre neden bölünmeye ihtiyaç duyar
|
8- |
Vize Sınavı
|
9- |
Mitoz bölünme
|
10- |
Mayoz bölünme
|
11- |
Transport
|
12- |
Hücre döngüsü
|
13- |
Kontak inhibasyonu
|
14- |
Apoptozis
|
15- |
Hücre sinyal iletimi, Doku oluşumu
|
16- |
Final Sınav
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
ÖKARYOT HÜCRE NEDİR?
|
2- |
PROKARYOR VE ÖKARYOR HÜCRE ARASINDAKİ FARKLAR
|
3- |
ORGANELLER VE GÖREVLERİ
|
4- |
ÇEKİRDEĞİN ÖNEMİ
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
5
|
5
|
25
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
4
|
2
|
8
|
Ödevler
|
4
|
4
|
16
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
5
|
8
|
40
|
Toplam iş yükü
|
|
|
100
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
YOK
|
Yardımcı Kaynaklar
|
THE CELL
|
|