Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SIĞIR YETİŞTİRİCİLİĞİ |
Üçüncü düzey |
VZT 606 |
|
1 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. BİLAL AKYÜZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. BİLAL AKYÜZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yrd. Doç. Dr. Davut BAYRAM
|
Dersin veriliş şekli
|
Ödev, sunu ve konu anlatımı
|
Dersin amacı
|
Et ve Süt sığırı yetiştiriciliği ve sürü idaresi hakkında bilgi verilecektir.
|
Dersin tanımı
|
Sığır ırkları, ahırlar, besi şekilleri
|
1- |
Sığır Yetiştiriciliğinin Önemi,
|
2- |
Sığır Yetiştiriciliğinin Dünyada Ve Türkiye’deki Yeri
|
3- |
Islah Çalışmaları
|
4- |
Sütçü Irklar
|
5- |
Etçi Irklar
|
6- |
Kombine Irklar
|
7- |
Yerli Irklar
|
8- |
İşletme Çeşitleri
|
9- |
Üreme Ve Döl Verimi
|
10- |
Gebelik Ve Doğum Sonrası Bakım,
|
11- |
Buzağıların Bakımı Ve Büyütülmesi
|
12- |
Pratik Yetiştirme İşleri
|
13- |
Sağım
|
14- |
İneklerin Bakımı
|
15- |
Sürü Yönetimi
|
16- |
Teknik işler
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sığır ırkları nelerdir?
|
2- |
Yetiştirme şekilleri
|
3- |
Besi sığırcılığı
|
4- |
Ahırlar
|
5- |
Yetiştirme şekilleri
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
veteriner cerrahi alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
|
|
2- |
veteriner cerrahi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
|
|
3- |
Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
|
|
4- |
Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
|
|
5- |
Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
|
|
6- |
Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
|
|
7- |
veteriner cerrahi alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
|
|
8- |
veteriner cerrahi alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
|
|
9- |
veteriner cerrahi alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
5
|
10
|
50
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
4
|
8
|
32
|
Ödevler
|
1
|
8
|
8
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
4
|
10
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
150
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
yok
|
Yardımcı Kaynaklar
|
yok
|
|