Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyomedikal Mühendisliği (doktora) > SPECIAL FIELD COURSE
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SPECIAL FIELD COURSE Üçüncü düzey CHEM-801 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yoktur
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör PROF. DR. ŞABAN PATAT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Lisansüstü öğrencisi olan bütün öğretim üyeleri
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Bölüm asistanları
Dersin veriliş şekli yüz yüze anlatım ve laboratuvar çalışması
Dersin amacı Tez dönemi yüksek lisans öğrencilerinin konularına hakimiyetini sağlama.
Dersin tanımı Ders tez dönemi öğrencilerinin tez konularına hakimiyeti, araştırma, planlama, yürütme, sonuçlandırma, bulguların değerlendirilmesi, etik kuralları ve varılan sonuçları sözel ve yazılı sunuş haline getirme konularını kapsar.

Dersin içeriği
1- Araştırma gereksinimi ve araştırma yöntemleri
2- Deneysel çalışma ve güvenlik kuralları
3- Araştırma ve yayın etiği
4- Tez konusu seçimi, literatü tarama ve tez planlaması
5- Araştırma düzeneği kurma ve ön çalışmalar
6- Uygulamalar
7- ara sınav
8- uygulamalar
9- uygulamalar
10- uygulamalar
11- Verilerin değerlendirilmesi
12- Rapor ve tez yazım kuralları
13- Sözel ve yazılı sunum kuralları
14- final sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Araştırma nedenlerini öğrenme
2- Yapılacak bir araştırma için planlama becerisi kazanma
3- Araştırma ve yayın etiğini kavrama
4- Deneysel veri sağlama ve değerlendirme becerisi kazanma
5- Bir danışman/yönetici eşliğinde çalışma alışkanlığı kazanma
6- Laboratuvarda çalışma ve güvenlik kurallarını öğrenme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Biyomedikal Mühendisliğinde bir uzmanlık alanında derinlemesine bilgi edinmek, literatüre vakıf olmak.
2- Uzmanlık alanında problem tanımlama formüle etme, araştırma yapma, modelleme, analiz yapma yeteneklerini kazanmak.
3- Araştırma sonuçlarını analiz ederek sonuçlar çıkarma ve bunları yazılı sözlü sunma becerisi kazanma.
4- Mühendislik bilgilerini yaşam bilimleri alanında etkin kullanma yeteneği kazanmak.
5- Disiplinler arası çalışmalarda takım çalışması yapabilmek.
6- Araştırma sonuçlarını çok kullanılan bir yabancı dilde yazılı ve sözlü sunabilmek.
7- Yaşam boyu öğrenme, yeni bilgilere erişebilme, yeni alanlara yönelebilme becerisini kazanmak.
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanmak.
9- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
10- Hastanelerde teknoloji kullanımında kalite ve güveni artırmak için klinik mühendisliği alanında eğitim ve danışma hizmeti sağlayabilme.
11- Hastane, sağlık örgütleri ve tıbbi teknoloji üretici/satıcılarına danışmanlık ve teknik destek hizmeti sağlayabilme.
12- Yeni biyomalzemeler üzerine bilgi ve beceri kazanma.
13- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanma.
14- Araştırıcı, üretici ve girişimci kapasiteye sahip olabilme.
15- Çağdaş, yenilikçi, katılımcı olabilme, kendini iyi ifade edebilme, kalite ve kalite yönetimi konularında bilinç sahibi olabilme.
16- Ulusal gereksinimlere öncelik verebilme ve bu konulardaki gelişmeleri yakından izleyebilme.
17- Biyomedikal alanındaki bilimsel çalışma sonuçlarını ulusal ve evrensel çevrelere aktarabilme ve öncülük edebilme.
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 1 10
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 30 2 60
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 25 2 50
Toplam iş yükü     130
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı bilimsel veri tabanları
Yardımcı Kaynaklar bilimsel veri tabanları ve kitaplar

Ders ile ilgili dosyalar