Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi (y.l.) > TÜRKİYE'DE SİYASİ AKIMLAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRKİYE'DE SİYASİ AKIMLAR İkinci düzey SKY509 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HAKKI BÜYÜKBAŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Ayşe Aslıhan Çelenk
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Seminer, Anlatım, Tartışma
Dersin amacı Türk siyasal düşünce tarihine yön veren akımları karşılaştırmalı olarak analiz etmek
Dersin tanımı Tanzimattan günümüze Türk düşünce sistemini karşılaştırmalı olarak analiz eden bir derstir.

Dersin içeriği
1- Giriş
2- Tanzimat düşünce mirası
3- Batıcılık
4- Batıcılık
5- Kemalizm
6- Kemalizm
7- Milliyetçilik
8- Milliyetçilik
9- İslamcılık
10- İslamcılık
11- Sağ
12- Sol
13- Muhafazakarlık
14- Genel değerlendirme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Türk siyasal hayatını felsefi olarak temellendirmek
2- Türk siyasal düşünce tarihini karşılaştırmalı olarak değerlendirmek
3- Türk düşünce tarihinde farklı akımların devlet, vatan ve millet kavramlarını karşılaştırmalı olarak incelemek
4- Türk modernleşmesinde ortaya çıkan tepkiselliğin düşünce tarihi üzerindeki izlerini kavrayabilmek.
5- Doğu ve Batı arasında Türkiye''nin düşünce tarihinina na hatlarını kavrayabilmek.
6- Türk düşünce tarihinin Batı düşünce tarihinden etkilenimini fark edebilmek.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanının temel kuram ve uygulama bilgilerine hâkimdir. Bu kapsamda, komşu disiplinlerle etkileşimleri kavrar ve toplumsal yapı ve dinamikleri yorumlayabilir.
2- Alanında araştırma yapma, araştırmaları planlama, elde ettiği verileri işleme, yorumlama ve değerlendirme becerilerine sahiptir ve alanında karşılaştığı sorunlara çözüm önerisi geliştirir.
3- Alanında edindiği bilgileri eleştiri süzgecinden geçirir, yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir.
4- Alanında edindiği bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir. Bir yabancı dili bilir ve çalışmalarında bilgisayarı ve bilişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. Birikimini yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanarak bilimsel platformlara taşıyabilir.
5- Alanıyla ilgili çalışmalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, çalışma hayatında bu süreçte karşılaşılan sorunların çözümüne katkıda bulunur.
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 16 16
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 16 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Türkiye'de Siyasal Düşünce 1-9 ciltler (İletişim Yayınları)
Yardımcı Kaynaklar Modernleşen Türkiye'nin Tarihi, Eric Jan Zürcher.

Ders ile ilgili dosyalar