Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Kimya > POLİMER ÜRETİM TEKNOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
POLİMER ÜRETİM TEKNOLOJİSİ Birinci düzey KİMS452 Seçmeli 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. YAHYA GÜZEL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ.DR.AYŞE BENK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüzyüze doğrudan anlatım
Dersin amacı Polimer üretim metodları ve polimer üretimine etki eden faktörler incelenerek uygulamaya yönelik yaklaşımların gelişmesini sağlamak temel amacıdır.
Dersin tanımı Devamlı veya kesikli prosesler, Polimerleşme prosesleri, Polimer reaksiyonlarında kataliz, ısı, ışık, basınç etkileri, Reaktör tasarımı, Çözelti, emülsiyon veya kütle polimerleşmeleri, Çeşitli polimer tiplerinin üretimlerine örnekler anlatılmaya çalışılacaktır.

Dersin içeriği
1- Giriş ve genel tanımlar
2- Polimerlerin sınıflandırılması
3- Katalizörlerin etkisi
4- Serbest radikal polimerizasyonu
5- Ziegler Natta Polimerizasyonu
6- Metallocene polimerizasyonları
7- Kopolimerleşme
8- ARA SINAV
9- Polimer karakterizasyonu
10- Polimerlerde molekül ağırlığı ve dağılımını belirleme yöntemleri
11- Polimer kristalleri
12- Polimerlerin mekanik özellikleri
13- Bazı polimerlerin üretim şekilleri ve uygulamaları
14- Polimer üretimi için reaktör tasarımı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Polimerlerle ilgili temel kavramların öğrenilmesi
2- Polimer üretim reaksiyonları hakkında genel bilgilerin elde edilmesi
3- Farklı polimerizasyon proseslerinin incelenmesi
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Ortaöğretimde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç, gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme becerisi
2- Matematik, fen ve kimya alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi
3- Bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği.
4- Kimya alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek.
5- Mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme yetkinliği
6- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, sorgulayabilme ve öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği
7- Sorunlara çözüm önerme yetkinliği.
8- Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği
9- Bir yabancı dili kullanarak Kimya alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilme yetkinliği
10- Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve bu yolla doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilme yetkinliği
11- Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği
12- Çevre koruma, iş/laboratuvar güvenliği bilinci.
13- Disiplinlerarası konularda/gruplarda çalışabilme becerisi
14- Uygulama için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisi.
15- Kimya ve ilgili alanlarda dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip edebilme yetkinliği
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 13 3 39
Sunum / Seminer hazırlama 13 3 39
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 13 2 26
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 13 2 26
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     199
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar • Polimer Temel ve Uygulamalı, Akovalı, G., Polimer Yaz Okul Ders Notları, Tumka, Ankara, (1984)

Ders ile ilgili dosyalar