Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ TUĞBA TANRIVERDİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SEYİT HASOĞLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Sözlü anlatım ve uygulama
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı Bilgi etiği ve hukukunun teorilerini ve uygulamalarını incelemektir. Öğrenciler Türkiye ve diğer ülkelerde etik teoriler ve yönetmelikler hakkında bilgiler edinir, analiz eder.
|
Dersin tanımı
|
Öğrencilere, etik düşünme ve bilgi yönetimi konularında etik bakış açıları için gerekli temel bilgileri ve yeni teknolojilere etik yaklaşım ve bakış açısı sunulur. Ders öğrencilere dijital çağın en önemli konu etiğinden biri hakkında önemli bakış açıları kazandırmayı amaçlamaktadır.
|
1- |
Değişim için Katalizörler, BT’de Kilometre Taşları, Ağ Yönetimi, Bilgi Depolama ve Alma, Bilgi Teknolojisi Sorunları
|
2- |
Etiğe Giriş, Öznel Relativizm, Kültürel Relativizm, Komut Teorisi, Etik Egoizm, Kantianizm, Yasa ve Kural Faydacılığı, Sosyal Sözleşme Kuramı
|
3- |
Ağ Bağlantılı İletişim, www, Sansür, İfade Özgürlüğü, İnternet ve Uygunsuz İçerik, İnternette Güven Kırma, İnternet Bağımlılığı
|
4- |
Fikri Mülkiyet, Fikri Mülkiyetin Korunması, Adil Kullanım, Kullanım Konusunda Yeni Kısıtlamalar
|
5- |
Yazılımın Korunması, Açık Kaynak Kodlu Yazılım, Yazılımın Fikri Mülkiyet Korumasının Meşruiyeti, Creative Commons
|
6- |
Bilgi Gizliliği, Bilgi Açıklamaları, Veri madenciliği
|
7- |
Ara sınav
|
8- |
Gizlilik ve Hükümet, Devletten Bilgi Toplama, Gizli Devlet Gözetimi, Kamu ve Özel Veri tabanlarının Düzenlenmesi
|
9- |
Bilgisayar ve Ağ Güvenliği, Kötü Amaçlı Yazılım, Siber Suç ve Siber Saldırılar, Çevrimiçi Oylama
|
10- |
Bilgisayar Güvenilirliği, Veri Girişi veya Veri Alma Hataları, Önemli Yazılım Sistemi Arızaları, Bilgisayar Simülasyonları
|
11- |
Mesleki Etik, Yazılım Mühendisliği Etik Kuralları, Bilgi Edinme
|
12- |
Otomasyon ve İşsizlik, Küreselleşme, Dijital Bölme, “Kazanan Her Şeye Sahip Toplum”
|
13- |
Proje sunumları
|
14- |
Proje sunumları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Etik Teorisi, Etik Uygulamalar
|
2- |
Fikri Mülkiyet, Adil Kullanım, Siber Suç ve Siber Saldırılar
|
3- |
Gizlilik: Anlamı ve Değeri, Sosyal Ağlarda Gizlilik,
|
4- |
Gizlilik, Hesap Verebilirlik ve Devlet Gözetimi
|
5- |
Bilgisayar ve Ağ Güvenliği, Kötü Amaçlı Yazılım, Siber Suç ve Siber Saldırılar, Çevrimiçi Oylama
|
6- |
Özgür Konuşma, Demokrasi ve Bilgi Erişimi
|
7- |
Fikri Mülkiyet: Teori ve Hukuk
|
8- |
Mesleki Etik, Yazılım Mühendisliği Etik Kuralları, Bilgi Edinme
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Dersin kavramlarını bilme
|
|
2- |
Dersin mesleki eğitime katkısı
|
|
3- |
Genel hukuk dersleri içinde yeri
|
|
4- |
Uygulamada dersin konu ve kavramları ile karşılaşma
|
|
5- |
Sorunlara çözüm bulabilme
|
|
6- |
Mantıklı ve tutarlı düşünmeye etkisi
|
|
7- |
İşyerindeki yapacağı işe katkısı
|
|
8- |
Bir üst öğrenime geçişte katkısı
|
|
9- |
Kriz dönemlerinde nasıl davranacağını bilmeye etkisi
|
|
10- |
İnsan ilişkilerinde tutarlı olmaya etkisi
|
|
11- |
Mesleki kariyerinde başarıya etkisi
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
42
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|