Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Ermeni Dili ve Kültürü > FONETİK I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FONETİK I Birinci düzey EDE 101 Zorunlu 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Ermenice
Koordinatör DOÇ. ARINA BERİDZE
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. ARINA BERİDZE
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı ermeni dilinin telaffuzunun kurallarını özümseme imkanı, ayrıca ermeni dilinin fonetik sistemini ve özelliklerini anlama ve öğrenme imkanı amaçlanır.ermeni dilinin fonetik sisteminin yapısal düzenini öğrenme ermenice ünlülerin ve ünsüzlerin sınıflandırılmasındaki başlıca prensipleri öğrenme ermeni dilinde kelime türetmenin ve hecelemenin prensipleri öğrenme - ermenice telaffuz kuralları konusunda sunum yapma, ermeni diline has olan ünsüzlerinin doğru kullanılması ermeni dili eğitimi doğrultusunda standart niteliklerini gözden geçirme
Dersin tanımı ermeni dilinin fonetiğinin bölümü- bu dilin seslerinin, vurgularının, hecelerinin öğrenildiği bölüm.

Dersin içeriği
1- konuşma ve ses
2- sözcük ve ses
3- ermeni dili alfabesi
4- ermeni dili alfabesi
5- ermeni dili seslerinin tasnif edilişi
6- ermeni dili seslerinin tasnif edilişi
7- ermenice ünlü sesler
8- Arasınav
9- ermenice ünsüz sesler
10- ermenice ünsüz sesler
11- yumuşak sesler
12- sert sesler
13- sert sesler
14- genel tekrar
15- Final Sınav
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Fonetik nedir?
2- Ermenice alfabenin öğretilmesi
3- Alfabeyi yazma ve okuma becerilerini arttırmak
4- -
5- -
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Ermenice dilbilgisi, Ermeni Kültürü, Ermeni Tarihi ve Ermeni Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
2- Ermenice yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
3- Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
4- Bireysel olarak özellikle Ermenice– Türkçe, Türkçe –Ermenice çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5- Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
6- Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
7- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
8- Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
9- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
10- Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
11- Özellikle Ermeni Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12- Ermenice´yi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
13- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14- Ermeni dili, edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
15- Ermeni dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
16- Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 6 1 6
Ara sınavlara hazırlık 1 7 7
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 6 1 6
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 7 7
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     98
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı axalis somxuri enis gramatika
Yardımcı Kaynaklar şilagatze

Ders ile ilgili dosyalar