Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Kimya (doktora) > TEORİK ORGANİK KİMYA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEORİK ORGANİK KİMYA Üçüncü düzey KİM 640 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yalnızca Lisansüstü öğrencilere yönelik açılan derstir
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. EMİN SARIPINAR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. Zülbiye ÖNAL, PROF. DR. İlhan Özer İLHAN, PROF. DR. Emin SARIPINAR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş Gör. Rıfat Emin Bora
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Ders tanımı içerisinde belirlenmiş olan ait konuların öğrencilere verilmesidir. Haftada 3 saat teorik olarak yapılmaktadır.
Dersin tanımı Karbonun temel ve hibridleşmiş haldeki elektronik yapısı ve bunun önemi, bağ enerjisi, bağ uzunluğu ve kovalent yarıçap arasındaki ilişki, molekül modelleri ve izomerilik, konformasyon, konfigürasyon ve konstitüsyon nedir?, benzenin MO-enerji seviyesi şeması, LCAO-metodu nedir?, sikloalkanların yapısı ve izomerilikleri, organik kimyada sert-yumuşak asit-baz nedir?, MO-teorisinin organik bileşiklere uygulanması, perisiklik reaksiyonlar ve Woodward Hoffman kuralları, sikloadisyonlarda reaksiyon hızı, Front-Orbital teorisi, organik bileşiklerde HOMO-LUMO etkileşimleri ve bunların enerji diyağramları, IR-UV ve NMR spektroskopilerinin organik bileşikler açısından teorileri, organik bileşiklerin simetrileri, Aromatiklik nedir?

Dersin içeriği
1- Karbonun temel ve hibridleşmiş haldeki elektronik yapısı ve bunun önemi,
2- Bağ enerjisi, bağ uzunluğu ve kovalent yarıçap arasındaki ilişki, molekül modelleri ve izomerlik,
3- İzomerlik, konformasyon, konfigürasyon ve konstitüsyon nedir?
4- Benzenin MO-enerji seviyesi şeması, LCAO-metodu nedir?
5- Sikloalkanların, bisikloalkanların yapısı, kararlılıkları, izomerlikleri ve adlandırılmaları,
6- Organik kimyada sert-yumuşak asit-baz nedir?
7- MO-teorisinin organik bileşiklere uygulanması,
8- ARA SINAV
9- Perisiklik reaksiyonlar ve Woodward Hoffman kuralları,
10- Sikloadisyonlarda reaksiyon hızı, Front-Orbital teorisi,
11- organik bileşiklerde HOMO-LUMO etkileşimleri ve bunların enerji diyağramları,
12- IR-UV spektroskopilerinin organik bileşikler açısından teorileri,
13- NMR spektroskopisinin organik bileşikler açısından teorileri,
14- Organik bileşiklerin simetrileri, Aromatiklik nedir?
15- YARIYIL SONU SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler teorik organik kimya, karbonun temel ve hibridleşmiş haldeki elektronik yapısı ve bunun önemi hakkında fikir edinecekler.
2- Bağ enerjisi, bağ uzunluğu ve kovalent yarıçap arasındaki ilişki,
3- Molekül modelleri ve izomerilik, konformasyon, konfigürasyon ve konstitüsyon izomerlikleri, sikloalkanların yapısı ve izomerilikleri tanınacaktır.
4- Benzenin MO-enerji seviyesi şeması, LCAO-metodu, Aromatiklik,
5- organik kimyada sert-yumuşak asit-baz öğrenilecektir
6- Organik bileşiklerde HOMO-LUMO etkileşimleri ve bunların enerji diyağramları, IR-UV ve NMR spektroskopilerinin organik bileşikler açısından teorileri, organik bileşiklerin simetrileri,
7- MO-teorisinin organik bileşiklere uygulanması, perisiklik reaksiyonlar ve Woodward Hoffman kuralları, sikloadisyonlarda reaksiyon hızı, Front-Orbital teorisi hakkında bilgiler edinilecektir.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek Lisans düzeyindeki bilgi ve becerilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve analiz edip, yorumlar.
2- Kendi alanında kullanılan modern araç ve gereçleri kullanmada ve geliştirmede uzmanlaşır.
3- Alanında edindiği bilgileri diğer disiplin alanlarından gelen bilgilerle sentezleyerek yorumlar ve yeni fikirler yaratır.
4- Alanında sahip olduğu üst düzey bilgi ve tecrübeyi, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak farklı araştırma yöntemlerini kullanır ve ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel yaklaşımlar ve stratejiler geliştirir.
5- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
6- En az bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili yabancı kaynaklara ulaşır, bilgilerini günceller ve meslektaşlarıyla dünya çapında sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
7- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 7 2 14
Sunum / Seminer hazırlama 7 1 7
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 28 28
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 5 5
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 7 2 14
Toplam iş yükü     186
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Organik Tepkimeler, T. Uyar, Okan Yayıncılık, Ankara (1989). Advanced Organic Chemistry, J. March, John Wiley and Sons, Third Ed., New York (1985). Organik Kimya, R.J. Fessenden, J.S. Fessenden, M.W. Logue, Çeviri Editörü: T. Uyar, Güneş Kitabevi, 6. Baskı (2001). Organik Kimya, G. Solomons, C. Fryhle, Çeviri Editörleri: G. Okay, Y. Yıldırır, Literatür Kitabevi, 7. Baskı (2002). Organik Reaksiyon Mekanizmaları, C. Tüzün, Palme Yayın Dağıtım, Ankara, 3. Baskı (1999).

Ders ile ilgili dosyalar