Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Histoloji-embriyoloji (doktora) > SITOGENETİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SITOGENETİK Üçüncü düzey GEN 503 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yalnızca Yüksek Lisans ve doktora öğrencileri bu kursa kabul edilecektir.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. YUSUF ÖZKUL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. YUSUF ÖZKUL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş.Gör
Dersin veriliş şekli Teorik ve pratik
Dersin amacı Bu kursun amacı öğrencilere Sitogenetik hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin tanımı Canlının yapı taşı olan hücrenin çekirdeğindeki genetik materyalin taşıyıcısı olan kromozomları inceleyen, sitoloji ve genetiğin metot ve bulgularını bir araya getiren bilim dalı.

Dersin içeriği
1- Hücre Bölünmesi
2- Kromozom Elde Etme ve Analiz Aşamaları
3- Kromozom Yapısı ve Katlanma Aşamaları
4- Mikroskopi ve Ekipman Kullanımı
5- Moleküler Sitogenetik
6- Kromozom Nomenklatürü ve Rapor Yazımı
7- VİZE
8- Kromozom Sayı Anomalileri
9- Kromozom Yapı Anomalileri
10- Kromozom Kırık Sendromları
11- Kanser Sitogenetiği
12- X İnaktivasyonu
13- Prenatal ve Postnatal Kromozom Analiz Endikasyonları
14- FİNAL
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Genel sitogenetik, temel prensipler, mitoz, mayoz, gametogenez, fertilizasyon ve embriyo gelişimi, insan kromozomları morfolojik yapısı hakkında bilgi sahibi olmak.
2- Kromozom kültürleri, kromozom anomalilerinin temel özellikleri; sayı ve yapı anomalileri, mosaisim, cinsiyet kromatinleri, X inaktivasyonu, iyon hipotezi, mayotik kromozomlar, kromozom kırıkları, tümörler ve kromozomlar hakkında bilgi sahibi olmak.
3- Sitogenetik yöntemler ve tıpta kullanılmaları hakkında bilgi sahibi olmak.
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Nitelikli bilim insanı olur,
2- Histoloji ve embriyolojinin temel kavram ve kuramlarını kullanabilecek bilgi birikimine sahip olur,
3- Bilimsel bir çalışmayı planlayıp yürütebilir,
4- Bilim, insan ve hayvan etiğine uygun tutum ve davranışları benimser,
5- Işık mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütebilir,
6- Elektron mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütebilir,
7- Bilim dalı kapsamında temel, immunohistokimyasal ve özel teknikleri uygulama bilgi ve becerisine sahip olur,
8- Eğitim ve öğretim becerisine sahip olur,
9- Araştırma sonuçlarını bilimsel bir şekilde tartışır, sunar ve yayınlayabilir,
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
11- Karşılaşılan problemlere çözüm üretebilir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 28 4 112
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 10 2 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     204
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1-N. Başaran,Tıbbi Genetik Ders Kitabı,1999 2-Connor,J.M,Ferguson-Smith,M.A.:Essential Medical Genetics.Blackwell Scientific Publications,Third Ed.,1991 3-Emery,A.E.H.,(Ed),Rimoin,D.L.:Principles and Practice of Medical Genetics.Third edition,Volume 1,Churchill Livingsto,London, 4-Thompson&Thompson,Genetics in Medicine,6.th edition,2001
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar