Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > İşletme > BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ I Birinci düzey A-SRV113 Seçmeli 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ GÖKHAN GÜVEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. M. Sıtkı İLKAY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Öğr. Gör. Sabri GÜNGÖR
Dersin veriliş şekli Her öğrenciye bir bilgisayar düşecek şekilde laboratuvar ortamında yapılmaktadır.Derste görsel materyaller için projeksiyon cihazı kullanılacaktır. Sınıf içi tartışmalar yapılacağından derse katılım önemlidir.
Dersin amacı Öğrencilerin bilgisayar kullanım düzeylerini belirli bir standardın üzerine çıkarmayı amaçlamaktadır.
Dersin tanımı Öğrencilere, enformasyon teknolojileri konusunda sağlam bir bilgi alt yapısı ve yeterli düzeyde işletim sistemi kullanma becerisi ile orta-üst düzey kelime işlemci ve orta düzey sunu programı kullanma yeteneği kazandıracak olan bir derstir.

Dersin içeriği
1- Bilgi Nedir? Bilgi Sarmalı Modeli ve Bilgiye Yönelmiş Organizasyonlar. Bilgi Toplumu. Enformasyon ve Bilgi Arasındaki Farkın Tanımı. Bilgisayarlar ve Diğer Enformasyon Sistemlerinin Tanımı.
2- Bilgisayarların Tarihsel Gelişimi. Bilgisayar Türleri. Bilgisayarların Yapısı. Donanım ve Yazılım Ayrımı. Yaygın Bilgisayar Donanımları. PC''yi Oluşturan Donanım Bileşenleri. Kullanım Amacına Göre Donanım Kombinasyonları.
3- İşletim Sistemleri. Uygulamalar. Gömülü Yazılımlar. Yamalar. Açık Kaynak Kodlu Yazılımlar. Enformasyon Sistemlerinde Kullanılan Ölçü Birimleri.
4- İşletim Sisteminin Tanıtımı. Temel İşletim Sistemi Terimleri. İşletim Sistemi Kullanımı.
5- Internet''in Tanıtımı. Internet''ten Bilgiye Ulaşma. Elektronik Posta Gönderme ve Alma.Ofis Uygulamaları. Kelime İşlemciler.
6- Kelime İşlemci Uygulamasına Giriş. Şablonları Kullanma. Belge Kaydetme ve Kaydedilmiş Belgeyi Değiştirme. Belgeyi sıkıştırma.
7- Paragraf, Yazıtipi, Sayfa Yapısı Ayarları. Internet''ten ya da Başka Kaynaktan Özel Yapıştırma. İmla denetimi. Bulma ve değiştirme.
8- Ara Sınav
9- Resim Alma, Yapıştırma, Düzenleme. Sütunlara Ayırma, Başlangıcı Büyütme, Büyük Küçük Harf Değiştirme. Madde İşaretleri ve Numaralandırma. Dipnot ve Sonnot Ekleme.
10- Tablo, Çizim, Clipart, Wordart, Smartart, Denklem ekleme.
11- Stil Yapısını Kullanarak Uzun Bir Metni Düzenleme. Sayfa Numarası ve Kesme Ekleme. Alt Bilgi ve Üst Bilgi Düzenleme. İçindekiler Tablosunu Otomatik Olarak Oluşturma.
12- Adres Mektup Birleştirme. Microsoft Programına giriş. Renkler ve Şekillerin Anlamı. Slayt Kavramı. Resimleri Anlama. Çözünürlük Kavramı.
13- Örnek Biçimlendirilmemiş Sunu Hazırlama. Hazır Tasarım Uygulama.
14- Etkin Sunu Hazırlama Önerileri. Slayt Temelinde Tasarım Uygulama.
15- Animasyon ve Geçişler. Olay Tetikleme. Zamanlama Provası. Gösteri Olarak Kaydetme.
16- Dönem Sonu Sınavları
17- Dönem Sonu Sınavları
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- PC, Tablet, Akıllı Telefon gibi teknolojileri ihtiyaca göre temin edebilir ve European Computer Driving Licence: EqualSkills derecesine eşdeğer bilgiyi kullanır.
2- Kelime işlemci programlarını orta-ileri düzeyde (European Computer Driving License: Advanced Word Processing) , sunu programlarını orta-ileri düzeyde kullanır. (European Computer Driving License: Advanced Presentation)
3- Temel bilgi teknolojileri görevlerini sorunsuz yerine getirir.
4- İşletim sistemlerinin parçası olan Not Defteri, WordPad, MS Paint, Hesap Makinesi vb. programlarını hızlı ve etkin biçimde kullanır.
5- Internet üzerindeki temel servisleri ihtiyacı doğrultusunda ve güvenli şekilde kullanır.
6- Kelime işlemci ve sunu programlarını platform bağımsız kullanır.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İşletmeciliğin temel kavramlarını açıklar.
2- İşletmenin yönetim, pazarlama, üretim, muhasebe, finansman, insan kaynakları yönetimi, halkla ilişkiler ve araştırma geliştirme gibi temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri kurar.
3- İşletmenin temel fonksiyonlarına sistem bakış açısıyla bakar ve bu fonksiyonların bütüne yaptıkları katkıyı açıklar.
4- İşletmenin ilgili fonksiyonlarına yönelik yasal ve etik kuralları listeler ve uygular.
5- İşletme biliminin gelişimine katkıda bulunan “yönetim-örgüt kuramlarını” açıklar ve bu kuramların uygulamadaki yerini tartışır.
6- Tüm örgütler için sözkonusu olan temel yönetim sürecini (planlama, organizasyon, yürütme, koordinasyon, kontrol) tasarlar.
7- İşletme faaliyetlerini etkileyen ve bu faaliyetlerden etkilenen insan davranışlarının gerisinde yatan nedenleri algı, tutum ve niyet ilişkisi kurarak açıklar.
8- Yeni iş-işletme kurma süreçlerini tasarlar ve geliştirir.
9- İşletmelerin bağlamsal koşullarında meydana gelen değişimleri analiz ederek, tüm işletme fonksiyonlarına yönelik stratejik alternatifler tasarlar ve stratejik plan yapar.
10- İşletmenin paydaşlarıyla olan ilişkilerini anlar ve paydaş memnuniyetinin artırılmasına yönelik öneriler geliştirir.
11- Sözlü ve yazılı iletişim kurma tekniklerini ve bunlarla ilgili teknolojileri kullanmayı öğrenir ve uygular.
12- Bilimsel bir araştırmayı bağımsız şekilde tasarlar, uygular ve sonuçlarını yorumlar.
13- İşletmelerdeki temel iş yapma süreçlerini tanımlar ve bu süreçleri kalite standartları çerçevesinde yürütür.
14- Belirsizliğin ve riskin yüksek olduğu gerçek iş ortamında, analitik düşünür ve problemleri çözer.
15- İşletmenin mali tablolarını hazırlayarak analiz eder.
16- Bir işletmede gerçekleşen işlemlerin muhasebe kayıtlarını yapar ve denetler.
17- Ulusal ve uluslararası piyasaları takip ederek finansal kararlar alır.
18- Ulusal ve uluslararası boyutlarda farklı pazar koşullarına ve müşteri potansiyeline uygun, etkin ve yaratıcı pazarlama karması stratejileri geliştirir.
19- Uluslararası gelişmeleri takip edecek düzeyde yabancı dil bilir.
20- ECDL (European Computer Driving Licence)/ICDL de (International Computer Driving Licence) yedi modüle karşılık gelen temel/orta/ileri düzey bilgisayar kullanım yetkinliği elde eder.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 1 12
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 9 2 18
Toplam iş yükü     98
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı http://iibf.erciyes.edu.tr/ilkay/bk1 - http://iibf.erciyes.edu.tr/guven
Yardımcı Kaynaklar http://iibf.erciyes.edu.tr/sgungor

Ders ile ilgili dosyalar