Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Beslenme ve Diyetetik (yüksek Lisans) > İLERİ BESLENME II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İLERİ BESLENME II İkinci düzey BDY 502 Seçmeli 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. BETÜL ÇİÇEK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. BETÜL ÇİÇEK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze eğitim
Dersin amacı Diyetle aldığımız besinlerin vücudumuzda geçirdiği değişimi anlamak. Bu değişim sırasında mikro besin ögelerinin (vitaminler, mineraller) geçtiği metabolik yolları ve bunların birbirleriyle olan ilişkilerini detaylı olarak anlamak.
Dersin tanımı Vücudumuza besinler yoluyla aldığımız vitaminler ve mineraller gibi mikro besin ögelerinin vücuttan atılıncaya kadar geçirdiği tüm metabolik değişiklikler ve bu besin ögelerinin metabolizmaları sırasında girdiği ana metabolik yollar ile bunların birbiri ile olan ilişkilerini detaylı olarak inceler.

Dersin içeriği
1- Vitaminler, genel tanımları, sınıflandırılmaları, yağda eriyen vitaminler (A ve D vitaminleri)
2- E ve K vitaminleri
3- Yağda eriyen vitaminler makale sunumları
4- Suda eriyen vitaminler (tiamin, riboflavin, niasin)
5- B6 vitamini, folik asit, B12 vitaminleri
6- C vitamini, pantotenik asit, biotin
7- Suda eriyen vitaminler makale sunumları
8- Ara sınav
9- Mineraller, genel tanımları, sınıflandırılmaları, kalsiyum ve fosfor
10- Magnezyum, demir, bakır, çinko
11- Mineraller makale sunumları
12- İyot, flor, manganez, krom
13- Selenyum, kobalt, molibden, kükürt
14- Mineraller makale sunumları
15- Final sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu dersi tamamlayan bir öğrenci, besinlerin vücudumuzda geçirdiği değişimi açıklar.
2- Bu değişim sırasında mikro besin öğelerinin (vitaminler) geçtiği metabolik yolları ve bunların birbirleriyle olan ilişkilerini detaylı olarak açıklar.
3- Bu değişim sırasında mikro besin öğelerinin (mineraller) geçtiği metabolik yolları ve bunların birbirleriyle olan ilişkilerini detaylı olarak açıklar.mineraller
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve teknolojik araç gereçler konusunda bilgi sahibi olma.
2- Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahip olma.
3- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapabilme.
4- Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanabilme.
5- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlayabilme ve / veya sunabilme.
6- Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini güncelleyebilme.
7- Beslenme ve Diyetetik alanında veya dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışabilme, paylaşabilme.
8- Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunabilme, yürütebilme, yönetebilme, değerlendirebilme.
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 7 5 35
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     201
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar 1. Devlin T. Textbook of Biochemistry with Clinical Correlations, Wiley-Liss Publications, USA, 1997. 2. Harper A. Review of Physiological Chemistry, 16th Edition, USA, 1997.

Ders ile ilgili dosyalar