Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Bilgisayar Mühendisliği > COMPUTER ARCHITECTURE
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
COMPUTER ARCHITECTURE Birinci düzey BZ 403 Zorunlu 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ÖZKAN UFUK NALBANTOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD. DOÇ. DR. ÖZKAN UFUK NALBANTOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Bölüm Araştırma Görevlileri
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Bilgisayar mühendisliği öğrencilerine, bilgisayar mimarisini oluşturan temel unsurlar olan bilgisayar organizasyonu ve komut kümesi mimarisi hakkında teorik beceriler kazandırmak.
Dersin tanımı RISC & CISC mimarileri, komut kümeleri, adresleme, arayüzler ve giriş/çıkış mimarileriyle bilgisayarın işleyişini ele almak.

Dersin içeriği
1- Bilgisayar Mimarisinin Kapsadığı Problemler ve Kavramlar
2- Mikroişlemcinin performansı
3- Komut kümesi mimarisi
4- Bilgisayarın aritmetik temelleri
5- İşlemci ve bilgisayar organizasyonu hakkında temel bilgiler
6- Registerler
7- Bayraklar
8- Kayan noktalı birim
9- Bellek sistemi
10- Zaman Uyumu
11- Adresleme
12- Sanal bellek ve segmentler
13- Arayüz mimarisi
14- Giriş/çıkış mimarisi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilgisayar mimarisi hakkında teorik bilgiye sahip olmak
2- Bilgisayar organizasyonu hakkında teorik bilgiye sahip olmak
3- Komut kümesi mimarisi hakkında teorik bilgiye sahip olmak
4- Bilgisayarın aritmetik temelleri hakkında teorik bilgiye sahip olmak
5- Bellek ve adresleme hakkında teorik bilgiye sahip olmak
6- RISC ve CISC sistemleri konusunda bilgi sahibi olmak
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine sahip olur.
2- Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.
3- Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine sahip olur.
4- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve araçları kullanma becerisine sahip olur.
5- Deney/proje tasarlama, uygulama ve sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerilerine sahip olur.
6- Takım çalışmasına yatkınlık becerisine sahip olur.
7- Bireysel çalışma becerisine sahip olur.
8- Sözlü ve/veya yazılı iletişim kurma becerisine sahip olur.
9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olur.
10- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hukuksal konularda bilgiye sahip olur.
11- Yönetsel becerilere (liderlik, organizasyon, zaman ve risk yönetimi, kalite bilinci, verimlilik vb) sahip olur.
12- Zamanı en iyi şekilde kullanma becerisine sahip olur.
13- Alışılmışın dışında yollar bulabilme becerisine sahip olur.
14- Yönetim becerisi, mesleki özgüven ve inisiyatif alabilme özelliklerine sahip olur.
15- Problemlere çözümler getirirken ulusal çıkarları gözetir.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 35 35
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     109
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Bilgisayar Mimarisi, Şirzat Kahramanlı, Nobel Yayın
Yardımcı Kaynaklar Computer Architecture, Patterson.

Ders ile ilgili dosyalar