Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > İşletme > OPERATIONS RESEARCH II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
OPERATIONS RESEARCH II Birinci düzey A-İŞL214 Zorunlu 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri None
Eğitimin dili English
Koordinatör PROF. DR. AHMET HASKÖSE
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Ahmet Hasköse
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ---
Dersin veriliş şekli Expository teaching: Present content, practice, etc.
Dersin amacı To develop ability of using various techniques in organizations as a decision support tool for effective management, analyzing the systems through modeling tools, and improving analytical thinking skills
Dersin tanımı Integer programming, solution approaches for integer programming, Branch-and-Bound algorithm, Balas algorithm, goal programming, dynamic programming, network Analysis (CPM, PERT, MPM), applications of network analysis, simulation

Dersin içeriği
1- Integer Programming
2- Integer Programming
3- Applications of binary variables in model formulation
4- Branch-and-Bound Algorithm
5- Balas Algorithm
6- Goal Programming
7- Goal Programming
8- MIDTERM EXAM
9- Dynamic Programming
10- Project Management: CPM
11- Project Management: PERT, MPM
12- Maximum Flow Problems
13- Minimum Spanning Tree Problems
14- Simulation
15- Simulation
16- FINAL EXAM
17- FINAL EXAM
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Students will develop the ability of modeling for integer programming
2- Students will be able to obtain optimum solution for integer programming models
3- Students are expected to have knowledge on Goal programming
4- Students are expected to have knowledge on Dynamic programming
5- Students are expected to have knowledge on project management and techniques of CPM, PERT and MPM
6- Students are expected to have knowledge on maximum flow and minimum spanning problems
7- Students are expected to have knowledge on the concept of simulation
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İşletmeciliğin temel kavramlarını açıklar.
2- İşletmenin yönetim, pazarlama, üretim, muhasebe, finansman, insan kaynakları yönetimi, halkla ilişkiler ve araştırma geliştirme gibi temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri kurar.
3- İşletmenin temel fonksiyonlarına sistem bakış açısıyla bakar ve bu fonksiyonların bütüne yaptıkları katkıyı açıklar.
4- İşletmenin ilgili fonksiyonlarına yönelik yasal ve etik kuralları listeler ve uygular.
5- İşletme biliminin gelişimine katkıda bulunan “yönetim-örgüt kuramlarını” açıklar ve bu kuramların uygulamadaki yerini tartışır.
6- Tüm örgütler için sözkonusu olan temel yönetim sürecini (planlama, organizasyon, yürütme, koordinasyon, kontrol) tasarlar.
7- İşletme faaliyetlerini etkileyen ve bu faaliyetlerden etkilenen insan davranışlarının gerisinde yatan nedenleri algı, tutum ve niyet ilişkisi kurarak açıklar.
8- Yeni iş-işletme kurma süreçlerini tasarlar ve geliştirir.
9- İşletmelerin bağlamsal koşullarında meydana gelen değişimleri analiz ederek, tüm işletme fonksiyonlarına yönelik stratejik alternatifler tasarlar ve stratejik plan yapar.
10- İşletmenin paydaşlarıyla olan ilişkilerini anlar ve paydaş memnuniyetinin artırılmasına yönelik öneriler geliştirir.
11- Sözlü ve yazılı iletişim kurma tekniklerini ve bunlarla ilgili teknolojileri kullanmayı öğrenir ve uygular.
12- Bilimsel bir araştırmayı bağımsız şekilde tasarlar, uygular ve sonuçlarını yorumlar.
13- İşletmelerdeki temel iş yapma süreçlerini tanımlar ve bu süreçleri kalite standartları çerçevesinde yürütür.
14- Belirsizliğin ve riskin yüksek olduğu gerçek iş ortamında, analitik düşünür ve problemleri çözer.
15- İşletmenin mali tablolarını hazırlayarak analiz eder.
16- Bir işletmede gerçekleşen işlemlerin muhasebe kayıtlarını yapar ve denetler.
17- Ulusal ve uluslararası piyasaları takip ederek finansal kararlar alır.
18- Ulusal ve uluslararası boyutlarda farklı pazar koşullarına ve müşteri potansiyeline uygun, etkin ve yaratıcı pazarlama karması stratejileri geliştirir.
19- Uluslararası gelişmeleri takip edecek düzeyde yabancı dil bilir.
20- ECDL (European Computer Driving Licence)/ICDL de (International Computer Driving Licence) yedi modüle karşılık gelen temel/orta/ileri düzey bilgisayar kullanım yetkinliği elde eder.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     125
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1) An Introduction to Management Science: Quantitative Approaches to Decision Making by Anderson, D.R., Sweeney, D.J., Williams, T.A., Camm, J.D., & Martin, R.K., South-Western Cengage Learning 2) Introduction to Management Science: A Modeling and Case Studies Approach with Spreadsheets by Hillier, F.S., & Hillier, M.S., Mcgraw-Hill
Yardımcı Kaynaklar Lecture notes

Ders ile ilgili dosyalar