Giriş | English

Lisans > Sağlik Bilimleri Fakültesi > Beslenme ve Diyetetik > TOPLUM BESLENMESİ UYGULAMALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TOPLUM BESLENMESİ UYGULAMALARI Birinci düzey BES 444 Seçmeli 8 12.00 12.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri BES 312, BES 322, BES 344, BES 346, BES 347 kodlu dersleri almış olmak
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ YAĞMUR YAŞAR FIRAT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ARŞ.GÖR. Dr. YAĞMUR YAŞAR FIRAT
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. KÜBRA PASLIOĞLU
Dersin veriliş şekli Uygulamalı bir ders. Sağlık müdürlüklerine bağlı birimlerde (toplum sağlığı ve aile sağlığı merkezleri vb.) uygulamaların izlenmesi ve yüz yüze eğitim.
Dersin amacı Mesleki bilgi ve becerilerin toplum beslenmesi alanında uygulamaya geçirilmesi.
Dersin tanımı Toplum ve bireyin beslenme durumunun saptanması, değerlendirilmesi, konuya ilişkin bireysel ve toplumsal düzeyde beslenme önerilerinin belirlenmesi, eğitim materyali geliştirilmesi ve eğitim faaliyetlerine katılım.

Dersin içeriği
1- Oryantasyon
2- Saha uygulaması/Beslenme Rehberleri ve Türkiye Beslenme Rehberi (2015).
3- Saha uygulaması/Vaka sunumu (Gebelik-emziklilikte beslenme).
4- Saha uygulaması/Vaka sunumu (Anne sütü önemi)
5- Saha uygulaması/Vaka sunumu (Tamamlayıcı beslenme)
6- Saha uygulaması/Vaka sunumu (Çocukluk çağı beslenme)
7- Saha uygulaması/Vaka sunumu (Adölesan beslenme)
8- Ara sınav
9- Saha uygulaması/Vaka sunumu (Obezite/yetişkin)
10- Saha uygulaması/Vaka sunumu (Obezite/çocuk)
11- Saha uygulaması/Vaka sunumu (Tip II Diyabet)
12- Saha uygulaması/Vaka sunumu (Kardiyovasküler hastalıklar)
13- Saha uygulaması/Vaka sunumu (Besin hazırlama ve pişirme yöntemleri)
14- Saha uygulaması/Vaka sunumu (Geleneksel besin tüketimi)
15- Saha uygulaması/Vaka sunumu (Yağ tüketim tercihleri)
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Toplum beslenmesinin önemi ve toplumdaki beslenme sorunlarının nedenlerini açıklayabilir.
2- Ülkemizde önemli beslenme sorunlarını ve beslenme politikalarını tanımlayabilir.
3- Toplum ve bireyin beslenme durumunun saptama yönetmelerini uygulayabilir ve değerlendirebilir.
4- Beslenme yetersizliği sorunlarını kavrar.
5- Kronik hastalıklardan korunmada beslenmenin rolünün önemini kavrar.
6- Beslenme eğitimi verebilir.
7- Eğitim materyali geliştirebilir.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beslenme ve diyetetik alanına özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.
2- Beslenme ve diyetetiğin farklı alanlarında karşılaşabileceği problemleri saptamada, eleştirel değerlendirmede, çözmede ve sonuca yönelik karar almada yetkindir.
3- Bireysel olarak, ekip içinde ve farklı disiplinlerle etkin bir biçimde çalışır.
4- Beslenme ve diyetetik uygulamaları ile ilgili güncel teknolojileri ve ekipmanları kullanır, veri tabanlarını sürekli ve etkin şekilde tarayarak kanıta dayalı doğru bilgiye ulaşır, işlevsel eğitim materyalleri geliştirir.
5- Türkçe ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
6- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir, bilimsel ve kültürel etkinliklere katılarak kendini sürekli yeniler.
7- Beslenme ve diyetetik alanında araştırma planlayabilme, uygulama yapabilme, araştırma verilerini değerlendirebilme ve raporlayabilme gibi temel araştırma becerilerine sahiptir.
8- Mesleki uygulamalarda ve alınan kararlarda sorumluluk üstlenir ve etik ilkelere bağlı kalır.
9- Mesleki uygulamaların toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir.
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Ödevler 15 4 60
Sunum / Seminer hazırlama 15 2 30
Kısa sınavlar 2 2 4
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 2 2
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 24 5 120
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 5 5
Toplam iş yükü     295
AKTS     12.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Pekcan, G. Beslenme Durumunun Saptanması, Diyet El Kitabı, (Ed. A. Baysal ve ark.) 67-142, Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 2013.
Yardımcı Kaynaklar Gibney M.J, Margetts B.M, Kearney J.M, Arab L. ed (s). Public Health Nutrition 1st ed. UK: Blackwell Science, 2004. 3- Aykut M. Toplum Beslenmesi. İçinde Halk Sağlığı Genel Bilgiler, Öztürk Y, Günay O (edt), Erciyes Üniversitesi Yayınları, 2011 4-Baysal A. Beslenme,Hatiboğlu Yayınevi 2011 Ankara

Ders ile ilgili dosyalar