Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KRİMİNOLOJİ |
Üçüncü düzey |
CIGH4106 |
|
4 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ BURCU GÖRKEMLİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. HAKAN BEYAZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
DR. HAKAN BEYAZ
|
Dersin veriliş şekli
|
Sunum tekniği
|
Dersin amacı
|
Hukuku Kriminolojik Olarak İrdelemek.
|
Dersin tanımı
|
Kriminolojik araştırma yöntemleri, kriminalitenin sebepleri üzerine kuramlar.
|
1- |
Kriminolojinin Amacı ve Benzer Bilimlerden Farkları
|
2- |
Kriminolojinin Tarihi
|
3- |
Kriminolojinin Temel Yararları
|
4- |
Suç Kavramı ve Suçların Tasnifi
|
5- |
Suçun Nedenlerine İlişkin Teoriler: Biyolojik, Psikolojik ve Psikiyatrik Teoriler
|
6- |
Suçun Nedenlerine İlişkin Teoriler: Sosyolojik ve Sosyo-Psikolojik Teoriler
|
7- |
Suçun Önlenmesinin Yolları
|
8- |
Spesifik Sorunlar: Göçmenlik/İç Göçler ve Suçluluk
|
9- |
Spesifik Sorunlar: Kentleşme ve Suçluluk
|
10- |
Spesifik Sorunlar: Suça İtilen Çocuklar ve Çocuk Suçluluğu
|
11- |
Spesifik Sorunlar: Medya ve Suçluluk
|
12- |
Spesifik Sorunlar: Pornografi, Cinsel Şiddet ve Suçluluk
|
13- |
Spesifik Sorunlar: Alkol ve Madde Bağımlılığım ve Suçluluk
|
14- |
Spesifik Sorunlar: Nefret Suçları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bu derste ilk olarak, kriminoloji kavramı, kriminolojinin tanımı ve kriminolojisinin konusu ile temel görevi gibi konular üzerinde durulacak ve öğrenciler ilgili konuları yorumlar.
|
2- |
Kriminolojinin araştırma yöntemleri bağlamında doküman analizi, anket, gözlem, deney ve istatistik çalışmaları hakkında ayrıntılı bilgiler verilir ve öğrenciler bu hususları uygular.
|
3- |
Suçluluğun ortaya çıkış nedenlerine ilişkin teoriler incelenecek ve suçun ortaya çıkışında etkili olan yaş, cinsiyet, ırk, din, kültür gibi farklı etmenler, öğrenciler tarafından analiz edilir.
|
4- |
Suçun ortaya çıkma sürecindeki biyolojik, psikolojik ve genetic unsurlar öğrenciler tarafından somut vakalar incelenir.
|
5- |
Suçun nedenleri anlatıldıktan sonra suçlu profilleri öğrenciler tarafından analiz edilir.
|
6- |
Suçun nedenleri anlatıldıktan sonra suçlu profilleri öğrenciler tarafından analiz edilir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
1
|
20
|
20
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
75
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
DEMİRBAŞ Timur, Kriminoloji, 5. Baskı, Seçkin Yayınevi, 2014.AKINCI SOKULLU Füsun, Kriminoloji, 11. Baskı, Beta, Kasım 2014. SOYASLAN Doğan, Kriminoloji (Suç ve Ceza Bilimleri), 3. Baskı, Yetkin Yayınları, 2015
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|