Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Sosyal Pediatri (doktora) > KRİMİNOLOJİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KRİMİNOLOJİ Üçüncü düzey CIGH4106 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ BURCU GÖRKEMLİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. HAKAN BEYAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı DR. HAKAN BEYAZ
Dersin veriliş şekli Sunum tekniği
Dersin amacı Hukuku Kriminolojik Olarak İrdelemek.
Dersin tanımı Kriminolojik araştırma yöntemleri, kriminalitenin sebepleri üzerine kuramlar.

Dersin içeriği
1- Kriminolojinin Amacı ve Benzer Bilimlerden Farkları
2- Kriminolojinin Tarihi
3- Kriminolojinin Temel Yararları
4- Suç Kavramı ve Suçların Tasnifi
5- Suçun Nedenlerine İlişkin Teoriler: Biyolojik, Psikolojik ve Psikiyatrik Teoriler
6- Suçun Nedenlerine İlişkin Teoriler: Sosyolojik ve Sosyo-Psikolojik Teoriler
7- Suçun Önlenmesinin Yolları
8- Spesifik Sorunlar: Göçmenlik/İç Göçler ve Suçluluk
9- Spesifik Sorunlar: Kentleşme ve Suçluluk
10- Spesifik Sorunlar: Suça İtilen Çocuklar ve Çocuk Suçluluğu
11- Spesifik Sorunlar: Medya ve Suçluluk
12- Spesifik Sorunlar: Pornografi, Cinsel Şiddet ve Suçluluk
13- Spesifik Sorunlar: Alkol ve Madde Bağımlılığım ve Suçluluk
14- Spesifik Sorunlar: Nefret Suçları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu derste ilk olarak, kriminoloji kavramı, kriminolojinin tanımı ve kriminolojisinin konusu ile temel görevi gibi konular üzerinde durulacak ve öğrenciler ilgili konuları yorumlar.
2- Kriminolojinin araştırma yöntemleri bağlamında doküman analizi, anket, gözlem, deney ve istatistik çalışmaları hakkında ayrıntılı bilgiler verilir ve öğrenciler bu hususları uygular.
3- Suçluluğun ortaya çıkış nedenlerine ilişkin teoriler incelenecek ve suçun ortaya çıkışında etkili olan yaş, cinsiyet, ırk, din, kültür gibi farklı etmenler, öğrenciler tarafından analiz edilir.
4- Suçun ortaya çıkma sürecindeki biyolojik, psikolojik ve genetic unsurlar öğrenciler tarafından somut vakalar incelenir.
5- Suçun nedenleri anlatıldıktan sonra suçlu profilleri öğrenciler tarafından analiz edilir.
6- Suçun nedenleri anlatıldıktan sonra suçlu profilleri öğrenciler tarafından analiz edilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 20 20
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     75
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı DEMİRBAŞ Timur, Kriminoloji, 5. Baskı, Seçkin Yayınevi, 2014.AKINCI SOKULLU Füsun, Kriminoloji, 11. Baskı, Beta, Kasım 2014. SOYASLAN Doğan, Kriminoloji (Suç ve Ceza Bilimleri), 3. Baskı, Yetkin Yayınları, 2015
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar